Marian Seitan, General Manager la Mediapost Hit Mail, spune ca in tara noastra tranzitia de la direct marketingul pe hartie la cel digital s-a facut mai repede decat in tarile mari, pentru ca cel pe hartie nu era dezvoltat.
"In continuare, piata din Romania va evolua asa. Partea proasta a acestei treceri rapide este ca s-a taiat un zero din cifra de afaceri a companiilor de direct marketing, deoarece au fost eliminate materialele de hartie, carti postale etc. Atunci companiile de direct marketing au fost nevoite sa se adapteze", a detaliat Marian Seitan, in conferinta RoDirect 2012
Si Gabriel Sora, Head of Mobile Marketing la Saatchi&Saatchi X si Camelia Popescu, Marketing Manager la Cora Romania, au sustinut ideea ca in Romania vom arde etapele in direct marketing.
"Inca functioneaza bine e-mail marketingul in Romania, daca nu-ti innebunesti consumatorii cu e-mail-uri, mesajul este simplu, continutul relevant pentru site, astfel incat sa-ti dea ei e-mail-ul, dar eficienta depinde si de zona de unde vine clientul. De multe ori, compania nu poate face o campanie, chiar daca ii place, pentru ca nu are bugetul pentru gratuitati", a detaliat Camelia Popescu.
Ea a dat ca exemplu de campanie de e-mail marketing reusita pentru retailer cea prin care le-au oferit o reducere de 10%, dar pana in limita de zece lei, clientilor cu numele de Mihail si Gavril. Rata de deschidere a e-mail-urilor a fost de aproape 52%, media in industrie variind intre 20% si 35%. Cora are in baza de date circa un milion de clienti, dar are adresa de e-mail doar pentru 400.000 dintre acestia.
"Au raspuns asa de bine, pentru ca li s-a parut draguta personalizarea. Nu se asteptau ca noi sa ne gandim la ziua lor de nume. Unii clientii au trimis si mesaje", a explicat Camelia Popescu.
Ea a precizat ca pentru o campanie de direct e-mail este nevoie de: o baza de date organizata si oameni care o administreaza; o baza de date actualizata; un mesaj simplu si personalizat, un vizual de impact, analiza raportatilor anterioare si buget.
Elena Mandache, Senior DM si Residential Marketing la Romtelecom, a mentionat ca in direct marketing se pot face declaratii intense emotional, “pentru ca ramane intre noi, companie, si client”.
Maria Petric, Loyalty Operations Manager la Mol Romania, a mentionat ca, din cauza situatiei din piata, se observa ca una dintre actualele tendinte este aceea a campaniilor de reactivare a clientilor.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.