Patrick van der Pijl, CEO-ul companiei de consultanta Business Models Inc, spune ca din acest motiv nu trebuie sa fii expert intr-un domeniu, ca sa-ti faci o afacere in acesta.
Dupa o experienta de mai multi ani in consultanta, la unele dintre cele mai mari companii globale, acum cinci ani, Patrick van der Pijl,a fondat compania de consultanta Business Models, alaturi de alti parteneri. Ei si-au promovat ideile prin cartea Business Model Generation.
CEO-ul Business Models a spus, in cadrul conferintei Connection 2013, ca, in prezent, afacerile sunt afectate de aceleasi lucruri ca intotdeauna (evenimente neprevazute; bancile falimenteaza; apar noi piete de desfacere; comportamentul clientilor se schimba; online-ul revolutioneaza industriile), dar a crescut viteza cu care se produc efectele acestor lucruri.
"Ce am invatat este ca primul pas este ca tu si echipa sa definiti ce inseamna modelul tau de business acum. Nu te gandesti la produs, ci la job, la ceea ce poti face pentru client. Oamenii fac greseala sa creada ca un start-up este versiunea mai mica a unei companii mari. Nu este adevarat. Un start-up este o organizatie temporara, care cauta un model de business profitabil si scalabil. In cazul companiilor mari este vorba despre executie", a adaugat Patrick van der Pijl.
Alte recomandari ale lui CEO-ul Business Models pentru start-up-uri:
• sa hotarasti repede ce vrei sa faci
• sa gandesti ca un designer: sa-ti faci design-ul modelului de business si sa-l testezi
• sa constuiesti prototipuri
• executia se face dupa cautare
• modelul de business se schimba de-a lungul timpului, adapteaza-l, in functie de factorii care influenteaza piata
• sa castigi inainte sa cheltuiesti.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.