"Mai putin inseamna mai mult" este abordarea ceruta de generatia Y (persoane nascute intre anii 1980 - 2000) si in ceea ce priveste industria ospitalitatii, se arata in studiul "EY: Global hospitality insights: Top thoughts for 2015".
Pe masura ce turismul creste in majoritatea pietelor din intreaga lume, preferintele de calatorie si cererile de cazare din partea celor care prefera hotelurile evolueaza. in 2015, generatia "millennials" (sau generatia Y) va continua sa aiba o influenta semnificativa asupra modului in care industria hoteliera isi va dezvolta oferta si asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clientii lor.
Pentru a raspunde acestor cerinte in schimbare, hotelierii cauta sa vina cu oferte alternative inovatoare, care sa le completeze pe cele traditionale. Astfel de oferte au aparut initial in Europa si Asia, dar s-au extins si in S.U.A. si pe alte piete.
"Turistii din generatia milennialls si cei care au adoptat comportamentul acestora nu cauta experientele sau hotelurile preferate de parintii lor, ci sunt foarte atenti la costurile pe care si le asuma. Totodata, sunt mult mai concentrati pe experientele traite, fie ca e vorba de o calatorie de agrement sau de business. Romania poate fi din aceasta perspectiva o destinatie atractiva pentru turistii care cauta experiente autentice, in mijlocul unor comunitati traditionale. Pentru acesti turisti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotriva, o atractie, ei cautand destinatii izolate de cotidianul aglomerarilor urbane", spune Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.
Ea mentioneaza faptul ca acesti turisti sunt si cei mai conectati la surse de informare digitale. De aceea, un aspect-cheie in valorificarea noii cereri care se contureaza il va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din Romania de a avea o prezenta puternica online. Astfel, pentru o familie de localnici dintr-un sat de la munte, care ofera vacante la tara ce includ meniuri preparate in casa, plimbari cu caruta si dormit in fan, ar fi util sa stie cum sa-si administreze si aplicatia online de rezervari, pagina de Facebook si contul de PayPal.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.