Magazinul online a fost lansat in urma cu doi ani de catre FYB, companie al carui cofondator este Mircea Scarlatescu. Portalul livreaza flori in Bucuresti si in localitatile limitrofe, dar in urmatorii ani este luata in calcul o strategie de extindere la nivel national a companiei.
“Am investit in FloriLaBucuresti.ro pentru ca echipa este foarte eficienta si pragmatica iar conceptul de business este simplu, poate fi inteles de oricine si corespunde unei nevoi adevarate pe piata romaneasca”, spune pentru startups.ro Alexandre Almajeanu, unul dintre cei doi investitori in proiect.
Valoarea finantarii primite nu a fost facuta publica, insa importante nu au fost doar sumele de bani, ci si experienta de business a celor doi investitori. Alexis Bonte spune ca a investit in proiect pentru ca i-a placut antreprenorul care a lansat afacerea, Mircea Scarlatescu, si pentru ca are incredere in deciziile de business luate de prietenul sau, Alexandre Almajeanu. Atat Alexis Bonte, cat si Alexandre Almajeanu au devenit actionari minoritari in companie.
“Pentru noi conteaza foarte mult ca ei au experienta, know-how si ne pot ajuta cu sfaturi legate de dezvoltarea afacerii. Este o ocazie unica sa ii avem pe amandoi implicati in proiect”, spune pentru startups.ro Mircea Scarlatescu, cofondator FYB si manager al FloriLaBucuresti.ro.
Dezvoltarea afacerii
Banii obtinuti in urma finantarii vor fi folositi pentru o strategie mai agresiva de promovare si pentru dezvoltarea unei noi game de servicii, care va ajuta la fidelizarea clientilor.
“Cred ca FloriLaBucuresti ar trebui sa fie si poate sa devina magazinul online numarul unu pentru vanzarea de flori in Bucuresti. Consider ca este important sa faci lucrurile pas cu pas, dar bineintels ca ar avea sens ca firma sa se extinda la nivel national cand va fi pregatita”, spune pentru startups.ro Alexis Bonte.
Afacerea FloriLaBucuresti.ro a fost gandita de la inceput pentru piata din Capitala si imprejurimi, din cauza problemelor legate de logistica.
“Firmele de curierat nu au foarte mare experienta in transportul de lucruri perisabile si fragile, cum sunt buchetele de flori. Tocmai de aceea, pentru inceput, ne-am limitat la piata din Capitala. Insa, peste doi ani, vom extinde compania la nivel national”, spune Mircea Scarlatescu.
In cazul extinderii la nivel national, antreprenorul spune ca este de preferat sa ai propriul serviciu de distributie al florilor, insa este complicat de realizat. Acesta este si motivul pentru care dezvoltarea in afara Bucurestilui a fost programata peste aproximativ doi ani - sa existe suficient timp pentru stabilirea celei mai bune strategii.
"Cand l-am intalnit pe Mircea Scarlatescu am fost impresionat de focus-ul echipei lui si de modul in care a inteles sa dezvolte un start-up online. Zona eCommerce in Romania este inca la inceput, dar consider ca exista potential foarte mare de crestere", spune Alexis Bonte.
Clientii
Pe acest segment, piata romaneasca este la inceput, insa este si aglomerata.
“Sunt multe magazine online de flori care nu sunt active sau care lasa de dorit la nivelul serviciilor. Din aceasta cauza, clientii sunt reticenti si este dificil sa impui o afacere in domeniu”, spune Mircea Scarlatescu.
Cu toate acestea, vanzarile cresc de la an la an. Perioadele de varf in vanzari sunt 14 februarie, 1 si 8 martie si sarbatorile de iarna. Managerul FloriLaBucuresti.ro spune ca in aceste zile vanzarile pot creste de zece ori, fata de cifra inregistrata intr-o zi obisnuita.
Cei mai multi clienti ai companiei (intre 75% - 80%) sunt persoane fizice, restul fiind companii. In perioada urmatoare, afacerea urmeaza sa se extinda mai mult pe segmentul evenimentelor de business, prin stabilirea de parteneriate cu firmele organizatoare.
“Dorim sa ajungem la o pondere de 60% din vanzari pentru evenimente de business si 40% catre persoane fizice”, explica Mircea Scarlatescu.
Din punct de vedere al clientilor persoane fizice, cei mai multi (30% - 40%) sunt romanii din afara tarii, care trimit flori celor dragi.
“Impreuna cu produsele electronice sau cartile, florile reprezinta unele dintre produsele pe care le cumpar in mod frecvent online. Vanzarea online de flori are un model de business demonstrat, bun intr-o perioada ca aceasta”, spune Alexis Bonte.
Strategia de investitii
“Eu sunt business-angel: scopul meu este de a ajuta cu bani si experienta, dar proiectul si firma sunt conduse de fondatori. Daca acestia ar deveni minoritari, motivatia lor nu ar mai fi mare”, explica Alexandre Almajeanu.
Investitorul spune ca scopul este de a construi ceva eficient si serios iar daca aceste targeturi se indeplinesc, firma ar putea deveni si mai valoroasa, deci interesanta pentru achizitie de catre o alta entitate.
“Nu se stie in cat timp se va intampla acest lucru, dar este o afacere care poate fi foarte rentabila, asa ca nu este obligatoriu un exit pentru recuperarea investitiei”, mai spune Alexandre Almajeanu.
Investitorul considera ca piata de comert online are un mare potential in Romania iar florile sunt printre produsele care se preteaza foarte bine la acest mod de distributie.
In prezent, Alexandre Almajeanu mai este in discutii si cu alti antreprenori romani interesati de primirea unei finantari. Pana acum, el s-a mai implicat financiar in Grupul Metropotam si in eRepublik.
“Mai intai investesc in oameni. Cu o echipa buna care are un proiect prost se mai poate face ceva. Dar un proiect bun condus de o echipa proasta este un esec garantat. Bineinteles, caut fondatori cu proiecte bune. Sunt interesat mai intai de proiecte legate de activitatile Web 1.0 din strainatate care inca nu sunt la noi”, explica Alexandre Almajeanu.
Experienta antreprenoriala a lui Alexandre Almajeanu include lansarea in anul 2000 a site-ului VoyagerMoinsCher.com, care devine liderul in Franta pe comparatoare de oferte turistice. In 2007, site-ul este vandut catre PriceMinister.com, liderul segmentului de classifieds. De atunci, Almajeanu este un business angel activ. De asemenea, el preda stiinte antreprenoriale la Sciences Po Paris.
Alexis Bonte este un antreprenor cu o experienta de 10 ani in comertul online. In prezent, este board member in diverse companii precum Centrofarm, GeneralCom, CPH Pharma, Farmacia y Salud, Fitnesskit.com si Tevin Solutions.
Update la ora 12.25 - au fost adaugate declaratiile lui Alexis Bonte pentru startups.ro
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.