Din aceasta suma, 310 euro vor fi alocati pentru cadouri, 170 de euro pentru produse alimentare si 60 de euro pentru activitati de socializare.
La aceasta valoare a bugetului se estimeaza o crestere de 0,2% a consumului in Romania, ceea ce situeaza tara noastra ca una dintre cele mai putin precaute din Europa, se arata in studiul citat.
Dintre cei chestionati, 45% au declarat ca vor cheltui la fel ca anul trecut, 26% mai putin si 29% mai mult.
“In unele situatii, chiar daca mai multe persoane si-au exprimat intentia de a cheltui mai mult, in realitate raportul ar putea fi mai mic, daca persoanele care vor sa isi limiteze cheltuielile isi reduc bugetele cu o suma mai mare decat persoanele care vor sa cheltuie mai mult”, se subliniaza in studiu.
Dintre romanii care au participat la studiu, 48% isi pregatesc de obicei un buget pentru cumparaturi de Craciun si pentru activitati de socializare, altii 13% nu, dar isi vor face in acest an si 39% nu isi fac niciodata.
In medie, romanii vor oferi un numar de 12 cadouri, cu o valoare medie de 26 de euro.
“Exista mereu discrepante intre cadourile dorite si cadourile oferite. Un exemplu in acest sens sunt bijuteriile: 23% dintre romani intentioneaza sa ofere astfel de cadouri, in timp ce 36% doresc sa le primeasca; produsele cosmetice/parfumurile sunt adesea un cadou dorit si oferit, aflandu-se astfel pe primul loc in ambele clasamente”, se mai spune in studiu.
In plus, 14% dintre cei chestionati intentioneaza sa ofere cadouri la mana a doua.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 518 romani, selectat in baza anumitor criterii (sexul, categoria de varsta, regiunea,venituri). Perioada in care a fost facut acestea este septembrie (ultima saptamana) - octombrie 2009 (prima saptamana). Informatia a fost adunata prin internet, in baza unui chestionar structurat, subiectii avand peste 18 ani. Aflat la cea de-a 12-a editie, studiul Deloitte ”Craciun 2009 - A sosit momentul redresarii?” a inclus in acest an 18 state din Europa de Vest, Europa de Est si Africa de Sud, se arata in comunicatul de presa. Romania se afla la a doua editie a studiului.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.