Magazinele BoConcept se pozitioneaza pe segmentul mobilierului in stil minimalist modern. Master francizatul roman a deschis pana acum trei magazine pe teritoriul tarii si intentioneaza sa extinda reteaua atat prin investitii proprii, cat si prin acordarea de francize.
Inca din anul 1952, tatal lui Viggo Molholm, actualul CEO BoConcept, punea bazele primei afaceri in domeniul mobilei, deschizand in Danemarca o fabrica de mobilier pentru casa. Cand afacerea familiei a fost preluata de Viggo Molholm, acesta a transformat-o intr-un concept modern.
Primul magazin BoConcept a fost deschis in anul 1997, la Paris. De-a lungul timpului, reteaua s-a extins inclusiv in franciza, astazi ajungand in 47 de tari (264 de magazine tip brand store si circa 100 de studiouri) din intreaga lume.
Contractul de master franciza pentru Romania a fost semnat in anul 2006, cand a fost deschis si primul magazin BoConcept, in Bucuresti. Ulterior, a mai fost deschis cate un magazin in Sibiu (decembrie 2008) si Iasi (octombrie 2009).
“Orasele in care franciza ar putea avea succes sunt Timisoara, Cluj, Brasov, Constanta. Insa, franciza este disponibila si pentru Bucuresti”, spune pentru startups.ro Diana Staicu, director general BD Furniture, compania care detine master franciza BoConcept pentru tara noastra.
Investitie
In functie de investitia pe care este dispus sa o faca, viitorul francizat poate deschide fie magazin de tip brand store, fie unul tip studio.
Magazinele de tip brand store au suprafete cuprinse intre 400 mp - 800 mp. Pentru un magazin cu o suprafata de 600 mp, investitia se situeaza la 350.000 de euro - 400.000 de euro.
Pentru conceptul studio, francizatul are nevoie de o suprafata de 100 mp - 120 mp, care necesita o investitie de minim 100.000 de euro.
Pentru oricare dintre conceptele de magazin, investitia acopera taxa de franciza (25.000 de euro), amenajarea magazinului, stocul initial, echipamentele IT, materialele promotionale si de marketing, precum si programele de instruire.
Factorul care influenteaza in mod direct valoarea finala a investitiei este dat de starea initiala a spatiului.
“Recuperarea investitiei ar trebui sa se faca intr-o perioada de circa trei ani, daca francizatul respecta bugetele estimate la semnarea contractului”, precizeaza Diana Staicu.
Sistemul de franciza
“Candidatul trebuie sa fie o persoana extrem de serioasa, pentru ca in afara de faptul ca trebuie sa aiba niste bani in cont, trebuie sa treaca si de un interviu cu cei din Danemarca”, spune reprezentanta BoConcept in Romania.
In cazul in care a mai condus un business sau are in prezent un business, compania daneza va cere candidatului diferite rapoarte care sa reflecte modul in care si-a condus acesta afacerea (spre exemplu, trebuie sa demonstreze ca este un bun platnic al taxelor).
Pentru partea de training exista Academia BoConcept in Danemarca unde se fac primele training-uri. Apoi, inainte de deschiderea magazinului, reprezentantii companiei daneze ofera francizatilor o alta serie de programe de instruire in propriul magazin, care tin de tehnici de vanzari, merchandising, desfasurarea activitatii etc.
Dupa inaugurarea magazinului, francizatii primesc vizite regulate din partea master francizatului, cat si din partea reprezentatilor firmei daneze.
In ceea ce priveste amenajarea magazinului, francizatii trebuie sa realizeze un proiect al spatiului, pe care sa-l trimita companiei din Danemarca. In functie de caracteristicile spatiului, francizorul danez realizeaza planul de amenajare a magazinului, pe care francizatul trebuie sa-l respecte.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Comertul cu mobilier.
Magazinul de tip brand store: Suprafete cuprinse intre 400 mp - 800 mp. Pentru un magazin cu o suprafata de 600 mp, investitia se situeaza la 350.000 - 400.000 de euro.
Conceptul de studio: Magazin cu o suprafata de 100 mp - 120 mp, care necesita o investitie de minim 100.000 de euro. Magazine deschise de obicei in centrul oraselor si mai mult pentru a marca prezenta intr-o anumita zona.
Taxe pe parcursul afacerii: Taxa de marketing de 5% din cifra de afaceri. In plus, francizatul trebuie sa depuna anual o garantie asiguratorie de 10% din vanzarile estimate pentru anul respectiv.
Extinderea in franciza: Orasele in care franciza ar putea avea succes sunt Timisoara, Cluj, Brasov, Constanta. Insa, franciza este disponibila si pentru Bucuresti.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.