Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
De asemenea, toate articolele si materialele necesare amenajarii magazinului vin din afara tarii, in Romania se executa doar manopera.
Magazinul BoConcept trebuie sa fie situat intr-o zona cu trafic - stradal sau centru comercial - si sa dispuna de un anumit numar de locuri de parcare. Magazinele de tip studio sunt deschise de obicei in centrul oraselor si mai mult pentru a marca prezenta intr-o anumita zona.
Aprovizionarea magazinelor deschise in franciza se face prin master francizat.
Francizatii trebuie sa respecte pe piata pe care activeaza politica de preturi si politica de marketing stabilite de master francizat.
La momentul semnarii contractului se face o estimare a vanzarilor pe urmatorii cinci ani, iar francizatul trebuie sa depuna anual o garantie asiguratorie de 10% din vanzarile estimate pentru anul respectiv. Aceasta este o masura de siguranta luata de compania daneza pentru situatia in care francizatul ar ajunge in incapacitate de plata.
Diana Staicu spune ca cifra de afaceri a unui magazin BoConcept variaza in functie de orasul in care este situat.
Spre exemplu, ea spune ca, pentru perioada anterioara crizei economice, cifra de afaceri a unui magazin BoConcept deschis in Iasi ar fi ajuns la maxim un milion de euro pe an, in timp ce in Bucuresti ar fi putut ajunge la trei milioane de euro pe an.
“In conditiile actuale de piata este foarte greu sa faci estimari privind incasarile unui magazin”, explica Diana Staicu.
Contractul de franciza se semneaza initial pe o perioada de cinci ani. Pe toata durata contractului, francizatii platesc o taxa de marketing de 5% din cifra de afaceri.
Conceptul
BoConcept inseamna mobilier in stil minimalist pentru intreaga casa, la care se adauga articole pentru decorarea casei (covoare, lampi, mici decoratiuni). Stilul este unul modern si nu acopera deloc zona clasica.
Mobilierul este realizat in Danemarca la fabrica din Norgod a companiei mama. Decoratiunile sunt concepute de un designer BoConcept, insa sunt realizate manual in Asia.
BoConcept ofera inclusiv solutii pentru amenajarea casei, realizate intr-un program 3D, in functie de planurile fiecarui client.
Pe langa faptul ca mobilierul este modular (spre exemplu, o canapea poate fi montata in mai multe feluri), acesta poate fi si personalizat - spre exemplu, un modul poate fi imbracat in alt material decat cel cu care vine din fabricatie.
“In ceea ce priveste marcile concurente, in sistem de franciza, putem vorbi de Natuzzi, Class, MC Mobili, Rovere, fata de care ne pozitionam mai jos din punct de vedere al preturilor”, precizeaza Diana Staicu.
Ea spune ca, fata de puterea de cumparare a romanilor, BoConcept se numara printre primele zece cele mai scumpe magazine din tara.
Clientii BoConcept se incadreaza in categoria de varsta 25 - 55 de ani, fiind vorba de persoane cu venituri peste medie.
“Sunt oameni interesati de nou, care calatoresc foarte mult si care au vazut magazinele BoConcept de multe ori in afara tarii”, completeaza Diana Staicu.
Context. Dezvoltare
Pe fondul conditiilor dificile din piata, in 2009, vanzarile BD Furniture au scazut cu aproximativ 20% - 25%, comparativ cu 2008. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,9 milioane de euro, potrivit propriilor estimari.
“In anul urmator, intentionam sa mai deschidem un magazin BoConcept in Bucuresti, intr-un centru comercial dintr-o zona centrala”, spune directorul BD Furniture.
Pe langa extinderea retelei BoConcept, Diana Staicu are in vedere si intrarea pe celelalte segmente pe care BoConcept nu le acopera - mobilier pentru camera copilului, bucatarie si baie - astfel incat, oferta sa includa o solutie completa de mobilare a casei in stil minimalist modern nordic.
Primul pas in acest sens va fi reprezentat de deschiderea primului magazin Flexa, care va comercializa mobilier exclusiv pentru copii. Conceptul de origine daneza va fi adus in Romania tot in sistem de franciza.
Magazinul va fi deschis anul acesta in complexul comercial din Baneasa (Bucuresti), pe o suprafata de 120 mp, beneficiind de o investitie de circa 150.000 de euro (inlcusiv taxa de franciza).
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Comertul cu mobilier.
Magazinul de tip brand store: Suprafete cuprinse intre 400 mp - 800 mp. Pentru un magazin cu o suprafata de 600 mp, investitia se situeaza la 350.000 - 400.000 de euro.
Conceptul de studio: Magazin cu o suprafata de 100 mp - 120 mp, care necesita o investitie de minim 100.000 de euro. Magazine deschise de obicei in centrul oraselor si mai mult pentru a marca prezenta intr-o anumita zona.
Taxe pe parcursul afacerii: Taxa de marketing de 5% din cifra de afaceri. In plus, francizatul trebuie sa depuna anual o garantie asiguratorie de 10% din vanzarile estimate pentru anul respectiv.
Extinderea in franciza: Orasele in care franciza ar putea avea succes sunt Timisoara, Cluj, Brasov, Constanta. Insa, franciza este disponibila si pentru Bucuresti.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 13 Noiembrie 2009 la ora 00.33