Cu o experienta de cinci ani in turism si propria afacere in domeniu lansata in urma cu doi ani, Marius Dan, unul dintre antreprenorii selectati in programul Start&Grow, a pus anul trecut bazele unui start-up pe segmentul realizarii de haine la comanda.
Marius Dan (foto) este absolvent al facultatii de relatii economice internationale din cadrul ASE Bucuresti, dar de cinci ani este ghid. A ales aceasta profesie cand era student, pentru ca vroia sa calatoreasca in afara tarii, dar nu avea banii necesari.
Mai intai a fost angajat in cadrul unor agentii de turism iar acum doi ani s-a deschis propria firma care se ocupa de incoming (turisti straini care viziteaza Romania).
Afacerea lui a fost insa afectata de contextul nefavorabil din piata si lucrurile nu au mai mers atat de bine ca la inceput. Asta nu l-a oprit insa sa se gandeasca la un nou business, pe un segment de nisa, eleganta masculina - realizarea de camasi si costume barbatesti la comanda. Ba chiar profita de stagnarea afacerii din turism pentru a-si dedica timpul noii firme.
El a invatat din experienta de ghid cat de importanta este imaginea in mediul profesional si timp de un an de zile a cochetat cu noua idee de business, inclusiv comandandu-si costume de la potentialii concurenti.
Decizia de a-si transforma ideea in realitate a fost luata in urma unei calatorii la Londra, la sugestia unui om de afaceri activ pe acest segment pe piata britanica si interesat de ceea ce se intampla pe nisa elegantei masculine din Europa Centrala si de Est. De altfel, Marius si-a cumparat un costum realizat la comanda de firma respectiva si primit intr-o cutie eleganta, personalizata. Atunci a descoperit diferenta de calitate dintre costumele pe care le cumpara din magazin si cele “made to measure” (realizate la comanda).
Asa ca la sfarsitul lui 2009, Marius Dan a lansat Measure&Go si a inceput sa isi promoveze serviciile de realizare de costume si camasi barbatesti la comanda.
Conceptul afacerii
“Conceptul Measure&Go implica o singura vizita pentru luarea masurilor si consilierea clientului referitor la cele mai bune optiuni personalizate”, spune Marius Dan.
Jucatorii care activeaza in Romania pe segmentul hainelor barbatesti la comanda sunt pozitionati in special pe segmentul premium. Cateva exemple ar fi casele Zenoni sau Alexandru Ciucu - un antreprenor cu traditie in aceasta zona (impreuna cu tatal sau a pus bazele marcii “Tata si fiul” iar acum detine propria companie pe segmentul premium).
Marius Dan nu si-a propus sa concureze cu acestia, ci se adreseaza antreprenorilor, middle managerilor care vor un costum realizat la comanda, mai bun decat ceea ce pot gasi in magazine, dar sub pretul marcilor prezente acum pe piata. De asemenea, afacerea lui are la baza un concept care permite realizarea unui volum mai mare de produse (poate realiza chiar si 800 de costume la comanda pe luna). In plus, nu va vinde doar haine la comanda, ci si pantofi, curele si alte accesorii (cravate, butoni etc.)
Stilul pe care il promoveaza este cel clasic, al hainelor care nu se demodeaza de la un sezon la altul, in functie de tendintele din moda, ci raman in permanenta la fel de elegante. El da exemplul bunicului sau, un barbat ale carui costume din tinerete sunt la fel de elegante si acum, datorita stilului ales cand au fost cumparate.
Clientii vizati
“Am observat ca in Romania eleganta este considerata a fi elitista, ceea ce pentru mine este o atitudine gresita. Eleganta trebuie sa vina si de la un dascal, si de la un om de afaceri si de la un administrator de bloc. Ca sa faci asta nu trebui sa dai o avere sa devii un simbol al modei, ci trebuie sa urmezi cativa pasi simpli si sa investesti intr-o linie vestimentara care sa te avantajeze”, explica pentru startups.ro Marius Dan.
El spune ca acum exista perceptia ca doar cei care castiga peste 1.500 de euro - 2.000 de euro pe luna au acces la un costum realizat la comanda. Antreprenorul considera insa ca si cei care au un buget de 500 de euro pe luna ar trebui sa aiba acces la un astfel de costum (pretul unui costum Measure&Go incepe de la 350 de euro).
Clientii vizati de el sunt barbatii care au intre 25 de ani si 45 de ani, care locuiesc in mediul urban, au cel putin studii universitare, au avut ocazia sa se fi plimbat putin prin Europa, detin functii de middle management, sunt antreprenori sau liber profesionisti si au venituri undeva intre 700 de euro si 1.200 de euro pe luna.
In cele cateva luni de cand a inceput activitatea, Measure&Go a strans 50 de clienti (unii dintre ei comandand mai mult decat o singura piesa vestimentara).
“In lunile martie si aprilie am inregistrat mare parte din comenzile pe care le-am onorat la sfarsitul lui aprilie si inceputul lui mai”, spune Marius Dan.
Promovarea
Antreprenorului nu i-a fost usor sa isi gaseaca primii cumparatori. I-a cautat printre prieteni, cunostinte, apropiati. Apoi, din vorba in vorba, au aflat despre el si alte persoane.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Measure&Go este o afacere lansata anul trecut de Marius Dan pe segmentul realizarii de haine la comanda.
Investitia in business s-a ridicat pana acum la aproximativ 8.000 de euro.
In cele cateva luni de cand a inceput activitatea, Measure&Go a strans 50 de clienti (unii dintre ei comandand mai mult decat o singura piesa vestimentara).
Un rol important in strategia de promovare a afacerii este jucat de seminariile in care se discuta despre importanta elegantei masculine.
Pornind de la cravate, curele, genti si terminand cu realizarea de pantofi la comanda, accesoriile si incaltamintea reprezinta urmatorul pas in dezvoltarea afacerii.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.