Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Un rol important in strategia de promovare a afacerii este jucat de seminariile in care se discuta despre importanta elegantei masculine, precum si despre regulile unei tinute perfecte.
“Am cativa parteneri cu care am inceput deja promovarea unor seminarii interactive pe diverse teme - purtarea corecta a unui costum, atitudinea la o intalnirea de afaceri etc, toate avand ca nucleu imbracamintea corecta”, spune Marius Dan.
Investitia in afacere s-a ridicat pana acum la aproximativ 8.000 de euro, mare parte din suma imprumutata de Marius de la parinti.
Banii au fost utilizati pentru calatoriile pe care le-a facut si le va mai face in Londra, intalniri de protocol, cumpararea unui stoc de materiale si produse, promovarea online (site, campanii de comunicare etc) si offline (cataloage de produse, evenimente).
Alegerea partenerilor de afaceri
Pentru realizarea costumelor, antreprenorul colaboreaza cu parteneri si furnizori din afara tarii (din Marea Britanie primeste consultanta si materialale iar in India se afla productia). El este insa si in cautarea unor colaboratori din Romania, atat pentru partea de haine, cat si pentru cea de accesorii.
“Nu aveam experienta in domeniu, insa am gasit furnizorii cu ajutorul internetului, al camerelor de comert si industrie si prin prin telefoane date altor prieteni antreprenori”, spune Marius Dan.
Dupa ce a strans o prima lista de furnizori, le-a cerut mostre de materiale. A renuntat la cei care au solicitat bani pentru acestea si a ramas cu jumatate din lista. Impreuna cu croitorii cu care colaboreaza, a facut o lista restransa, in functie de calitatea materialelor primite. Au inceput negocierile referitoare la preturi, in urma carora au ramas pe lista finala doi furnizori cu care lucreaza in prezent. In timp, in functie de pret si de constanta in croiala si in calitatea materialelor, va fi ales un singur partener dintre cei doi.
Dezvoltarea Measure&Go
Pornind de la cravate, curele, genti si terminand cu realizarea de pantofi la comanda, accesoriile si incaltamintea reprezinta urmatorul pas in dezvoltarea afacerii.
“Am invatat ca indiferent ce planificare imi fac pe piata din Romania sunt sanse foarte mari sa nu se respecte - sa fie ori mai devreme, ori mai tarziu. Poate ca vor trece cinci ani pana cand voi vinde prima geanta de voiaj personalizata sub marca mea, poate vor trece doar doi ani. Depinde cum va reactiona piata”, explica Marius Dan.
In ceea ce priveste extinderea retelei de showroom-uri, el considera ca cel putin in urmatorii doi ani ar fi prematur sa investeasca in deschiderea unor magazine in alte orase in afara Bucurestiului, dar va putea castiga clienti din afara Capitalei prin promovarea online a afacerii.
“Crearea unei francize este o optiune pe care o analizez pentru extinderea in afara tarii. In Romania, cunoscand piata, as avea un mic avantaj sa deschid o retea proprie de magazine. Pentru dezvoltarea in Europa trebuie vazut care mix de costuri este avantajos pe termen lung”, explica Marius Dan.
Pentru extinderea pe verticala, antreprenorul a primit deja oferte din piata de a dezvolta sub un brand comun servicii sau produse premium - bauturi spirtoase fine, evenimente exclusiviste etc.
Principalul obiectiv pe care il are Marius in 2010 este sa aiba clienti care au cumparat costume de la el si care ii spun ca data viitoare cand vor un obiect vestimentar, Measure&Go este prima optiune. De asemenea, si-ar dori ca afacerea sa fie pe plus, sa deschida cel putin un showroom in Bucuresti, sa aiba o baza de date cu clienti cu care sa comunice constant si sa lanseze oficial conceptul si produsul.
“Mi-as dori ca spre sfarsitul anului sa am o cerere constanta, care sa imi asigure un cash flow necesare dezvoltarii ulterioare”, spune Marius Dan.
Pe viitor, el doreste sa dezvolte si segmentul "made to measure" pentru femei. Marius intentioneaza sa lanseze o alta marca, pe acelasi schelet de business, dar care se adreseaza femeilor de afaceri care au nevoie de tinute clasice pentru activitatea profesionala.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Measure&Go este o afacere lansata anul trecut de Marius Dan pe segmentul realizarii de haine la comanda.
Investitia in business s-a ridicat pana acum la aproximativ 8.000 de euro.
In cele cateva luni de cand a inceput activitatea, Measure&Go a strans 50 de clienti (unii dintre ei comandand mai mult decat o singura piesa vestimentara).
Un rol important in strategia de promovare a afacerii este jucat de seminariile in care se discuta despre importanta elegantei masculine.
Pornind de la cravate, curele, genti si terminand cu realizarea de pantofi la comanda, accesoriile si incaltamintea reprezinta urmatorul pas in dezvoltarea afacerii.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 27 Mai 2010 la ora 03.56