Oficialii companiei de consultanta si design in retail si HoReCa estimeaza ca in urmatorii trei - cinci ani tot mai multi retaileri locali se vor orienta catre identificarea unor concepte cheie in amenajarea magazinelor, barurilor, restaurantelor etc.
"La nivelul pietei din Romania, am observat o retinere din partea investitorilor in ceea ce priveste colaborarea cu o companie care sa se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spatii care vand, inclusiv crearea unor concepte, din cauza perceptiei ca aceste servicii implica bugete mai mari. Realitatea este insa ca lipsa unei consultante oferite de o astfel de companie poate fi mult mai costisitoare pe termen lung. De exemplu, alegerea unui concept gresit poate insemna sfarsitul unei afaceri", explica Alexander Athanassoulas, CEO al Stirixis, intr-un comunicat de presa.
El a mai spus, in cadrul unei conferinte de presa, ca, in tara noastra, compania negociaza sa se implice in realizarea unor proiecte de restaurante si hoteluri. Aceste proiecte sunt in Bucuresti si in Brasov.
"Cele mai multe proiecte le discutam cu romani si este important pentru noi, pentru ca ei au cea mai mare nevoie de realizarea unor concepte. Retailerii straini vin cu propriile concepte si sunt rigurosi in aplicarea lor", a mentionat Alexander Athanassoulas.
El a precizat ca evolutia Stirixis este lenta pe piata din Romania, deoarece ei lucreaza altfel decat ceea ce se intampla in prezent pe piata noastra. Compania a intrat pe piata din tara noastra la inceputul acestui an.
Elementele cheie pentru a dezvolta un concept de retail viabil pe termen lung sunt strategia coerenta, studiile solide de fezabilitate si sustenabilitate, precum si modul in care angajatii influenteaza recuperarea investitiei si implicit profitabilitatea acesteia.
"Designul spatiilor de retail este un sistem complex, alcatuit din parametri multipli, in care relatiile dintre elementele componente afecteaza rezultatul final. Pentru a obtine rezultatele dorite in termeni de business, toti acesti parametrii trebuie optimizati conform unei abordari unitare. Printre cele mai importante elemente care trebuie luate in considerare sunt: design experiential, layout si functionalitate, personalul menit sa deserveasca o zona anume, designul arhitectural, grafic si decorativ, designul instalatiei de iluminare, tehnicile de marketing senzorial, semnalistica interna si interactiunea", se mai precizeaza in comunicatul de presa.
Alexander Athanassoulas a adaugat ca este important si ca un proiect sa fie adaptat pietei, chiar in timp ce este in lucru, deoarece de la idee pana la finalizare piata se poate modifica si, daca proiectul nu este adaptat din mers, poate suferi un impact negativ.
Stirixis a fost infiintata acum 15 ani, realizand aproximativ 350 de proiecte, in diferite tari. Compania ofera servicii de la crearea conceptului comercial, pana la studii de design, de la project management, pana la optimizarea operatiunilor.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.