InCampus, cel mai nou proiect lansat de Vlad Stan in cadrul Business Design Academy, este destinat antreprenorilor, ajutandu-i sa isi lanseze si accelereze propria afacere, pana cand ajung la venituri de 1 milion de euro.
Ideea proiectului InCampus a existat de multa vreme, sub diferite alte forme, potrivit lui Vlad Stan (foto), fondatorul Business Design Academy. In anii trecuti, el a mai pornit proiecte educationale adresate antreprenorilor, insa considera ca niciunul nu a fost atat de coerent precum InCampus. Programul a luat nastere in urma cererilor a patru studenti, care isi doreau un program unde sa invete business.
“Tocmai asta facem la Business Design Academy - incercam sa construim un business care e concentrat in jurul clientului. Am cerut mereu feedback-ul clientilor, ca sa scoatem produse interesante pentru ei. Si, pur si simplu, din feedback-ul asta permanent, de un an de zile, a iesit acest produs - deci chiar ei au venit cu ideile”, spune Vlad Stan pentru startups.ro.
Programul este gandit pe o durata de cativa ani, timp in care o afacere pornita de la zero urmeaza cei trei pasi, in functie de cifra de afaceri: de la 0 euro - la 100.000 de euro; de la 100.000 de euro la 500.000 euro; de la 500.000de euro la 1 milion de euro.
Cele trei module care stau la baza programului sunt: Startup Design, Entrepreneurs Essentials si Business Design Essentials. Fiecare dintre ele este estimat sa dureze aproximativ un an, dintre care sase luni intensiv.
Cum are loc inscrierea in program?
“Are loc o prima intalnire cu un reprezentant al nostru, iar daca acesta considera participantii eligibili pentru program, merg mai departe si au niste workshop-uri pe care eu le ofer tuturor cadou. E pur si simplu sa ne cunoastem”, spune Vlad Stan.
Cele trei workshop-uri sunt urmatoarele: Stabilirea obiectivelor; Cum sa-ti finantezi afacerea; Cum sa-ti formezi echipa. In urma acestora, mai exista un al doilea interviu, apoi candidatii sunt, sau nu, admisi in InCampus.
In ceea ce priveste criteriile de eligibilitate in program, acestea pun foarte mare accent pe om.
“Cel ales trebuie sa aiba skill-uri de leadership. Nu conteaza ca e lider in World of Warcraft - adica suntem foarte moderni din punctul asta de vedere. Sau poate sa spuna ca are 6.000 de followeri pe Twitter, si ne dam seama ca e un influencer. Trebuie de asemenea sa aiba capacitati de <doer>, de a face lucrurile sa se intample, si noi vedem asta din trecutul lui. Mai trebuie sa aiba ceva remarcabil. Sunt oamenii pe care-i tii minte prin ceea ce vor sa faca, iar planurile lor trebuie sa fie: sa-si aduca contributia, sa fie pasionati de ceea ce fac, sa gandeasca global si pentru profit. Cautam oameni cu un alt mindset, diferiti, care vad lumea altfel. O noua generatie de antreprenori. La inceput am gandit programul pentru toata lumea, dar acum ne concentram pe cei mai buni, pe elite”, mai spune el.
Tot in procesul de selectie se tine cont si de compatibilitatea participantilor cu valorile academiei, printre care se numara: autenticitate, pasiune, libera exprimare, actiune, continua perfectionare, colaborare, excelenta, contributie, viziune globala.
Dupa primul modul, de validare a business-ului, urmeaza modulul al doilea, Entrepreneurs Essentials, unde participantii construiesc, scaleaza si accelereaza afacerea, urmand schema “de la 100.000 de euro la 500.000 de euro”.
“Construiesti un business unde accelerezi procesul de crestere. Scalabilitatea presupune ca acele costuri de a mentine mai departe business-ul si de a-l dezvolta sa nu creasca la fel ca si veniturile”, adauga Vlad Stan.
Cel de-al treilea modul, Business Design Essentials, presupune identificarea solutiilor de exit din companie. Aceasta strategie trebuie pregatita din timp, pentru a sti pasii necesari pentru iesirea din companie. Antreprenorul poate decide sa ramana CEO in companie, poate angaja un CEO sau poate decide sa vanda afacerea cu totul.
Prima editie InCampus a inceput anul acesta, in luna septembrie, cu o grupa de 20 de persoane. Inscrierile pentru urmatoarea editie sunt deschise - aceasta va incepe in aprilie 2012 si vor exista doua grupe, a cate 16 participanti. O alta editie va incepe in septembrie 2012, tot cu doua grupe a cate 16 persoane, insa acum se fac inscrieri doar pentru aprilie 2012.
Programul are sapte facilitatori, fiecare cu o specializare, printre care se numara Vlad Stan, Catalina Rusu - Director Vision, Strategy and Planning la Vlad Stan & Partners, care va fi alaturi de participanti pe segmentul de customer development, Iulian Padurariu - Partener Trout&Partners, pe segmentul de pozitionare, si Lucian Maxim - User Experience Designer la Adobe Systems.
Scalabilitatea afacerii - una dintre conditii
Programul se aplica oricarui tip de business, cat timp are componenta de scalabilitate.
“Nu stiu daca e suta la suta valabil pentru orice tip de business. Exista, de exemplu, afaceri mici pentru care nu ar fi valabil, fiindca nu au componenta de scalabilitate. Deci ne concentram pe business-urile care vor sa creasca, care au potential sa ajunga la un milion de euro, minim. Nu poti sa-ti faci o covrigarie. Nu are sens sa inveti atatea lucruri pentru asta”, spune Vlad Stan.
Programul isi propune sa ofere informatiile esentiale, pe care participantii le aplica pe loc, lucrand pe business-ul lor real. Metoda de lucru este una inovativa, asadar toate afacerile care vor face parte din program vor contine inovatie.
“Noi nici nu cerem idei la intrarea in program. Cerem doar sa ne spui care sunt pasiunile tale si care sunt oamenii cu care vrei sa faci business. Apoi, pe parcurs, noi le dezvoltam si incepe sa-ti devina din ce in ce mai clar. Inovatia apare pe parcurs, din framework-ul pe care noi il folosim ca metoda de invatare”, spune Vlad Stan.
In ceea ce priveste raportul dintre pasiune si calitatile de antreprenor, el spune ca amandoua sunt importante, insa pasiunea primeaza, fiindca, in timp ce calitatile pot fi dezvoltate pe parcurs, pasiunea apartine antreprenorului. Exista si cazuri in care oamenii sunt pasionati de antreprenoriat, pur si simplu.
Pe viitor, InCampus ar putea avea si o varianta exclusiv online, aceasta fiind in momentul de fata numai o idee.
DE RETINUT:
InCampus este un program care ii ajuta pe antreprenori sa isi creasca afacerea de la venituri de 0 euro la 1 milion de euro.
Programul a fost lansat in aceasta toamna de Vlad Stan, in cadrul Business Design Academy.
Cele trei module care stau la baza programului sunt: Startup Design, Entrepreneurs Essentials si Business Design Essentials.
Fiecare modul este estimat sa dureze aproximativ un an, dintre care sase luni intensiv.
Inscrierile pentru urmatoarea editie sunt deschise - aceasta va incepe in aprilie 2012 si vor exista doua grupe, a cate 16 participanti.
Redactor: Miruna Sfia
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.