Acum un an, Adelina Rusu si-a dat seama ca nu i se potriveste o cariera de angajat in multinationala, chiar daca ii placea mult ceea ce facea, comunicare. Asa ca s-a intors acasa, la Brasov, unde si-a deschis bacania "La Draga".
Inainte de a deschide bacania, Adelina a lucrat patru ani in comunicare (aproape trei ani a facut comunicare interna, apoi a fost PR Manager in departamentul de Relatii Externe la Procter&Gamble, iar un an PR Executive la Graffiti PR).
"N-am apucat sa lucrez foarte mult, dar oamenii cu care am interactionat pe perioada job-ului m-au invatat foarte multe lucruri. Acum un an si un pic, am avut un declic. Intr-o zi mi-am dat seama ca directia in care ma indreptam nu era una foarte buna, desi imi placea foarte tare ceea ce faceam. La corporatii, pleci dimineata si ajungi noaptea acasa. M-am hotarat sa pun punct acelei etape a vietii mele si sa ma mut inapoi acasa. Am venit si mi-am luat o mica pauza de a simti un pic pulsul Brasovului, pentru a observa de ce au exact nevoie brasovenii mei", spune pentru startups.ro Adelina.
Nu s-a apucat imediat de bacanie. Doua luni a calatorit prin Europa (Barcelona, Madrid, Paris, Versailles, Viena, Roma) pentru a-si gasi inspiratia. A stat la prieteni, pentru ca dorea sa cunoasca viata oamenilor de acolo dincolo de zona turistica, sa vada cum traiesc.
"La un moment dat m-am intalnit in Franta cu o doamna care are bacania <Beau et Bon>. A avut rabdare sa-mi explice cum a pornit ea, ce s-a intamplat. Mi-a dat aripi. Cand am venit in tara, am prins si mai mult curaj cand am vazut proiectul lui Marius Tudosiei, Bacania Veche, si ce a putut face prin aptitudinile lui de comunicator dintr-o bacanie care, in prima faza, ar putea fi ceva cat se poate de simplu. Plus ca mi-a demonstrat ca ceea ce merge afara merge si in Romania", adauga Adelina.
Pregatirea afacerii
Anul trecut, in martie, Adelina a inceput sa lucreze la realizarea bacaniei. A incercat sa faca un plan de afaceri clasic. Cand a inceput sa calculeze, a dat peste atatea piedici care o descurajau, incat s-a oprit si a luat-o invers: intai a aplicat, iar calculele le-a facut ulterior.
Cel mai mult timp l-a alocat pentru a se informa unde si-ar putea gasi furnizori, cei mai multi fiind mici producatori.
La sfarsitul verii si in toamna a cautat timp de trei luni un spatiu pentru bacanie. A gasit o casa boiereasca, situata in zona Centrului Civic din Brasov. Casa are 100 mp (trei camere).
Spatiul n-a avut nevoie de reconditionare. Era bine intretinut, doar instalatiile fiind in stare precara. Anul trecut, in noiembrie, casa a fost amenajata pentru "La Draga".
In afacere, Adelina este sprijinita de parintii ei, Valentina si Valeriu Rusu, care au ajutat-o la renovarea casei, finantare, si sunt implicati in activitatea de zi cu zi. De altfel, mama Adelinei este implicata in realizarea prajiturilor.
Identitatea bacaniei
Numele bacaniei, "La Draga", vine chiar de la Adelina. "Draga" o alinta un bun prieten.
"Este o poveste lunga. Eu sunt Draga. Cand am cautat numele bacaniei mi s-a parut cel mai potrivit, cel mai cald. Constant, primesc glume de la clienti ca sunt Draga Olteanu Matei. Firma se numeste tot <La Draga>. Imi spuneau cei mai priceputi la business ca trebuia sa-mi fac o firma cu un nume oficial si <La Draga" sa fie doar brandul, dar n-are nicio relevanta", adauga Adelina.
Sloganul "La Draga" este "Bacanie cu gust bun", ales chiar de Adelina.
"L-am ales pentru ca este un joc de cuvinte. Te poti gandi si la bun gust si gust bun. Mi se pare ca se potriveste in ambele sensuri: este si o bacanie cu gust bun, tot ceea ce este aici, si cu bun gust, totul este cat se poate natural, ca aspect si atmosfera. Nu este nimic ostentativ, luxos. Este cald, prietenos", completeaza Adelina.
Produsele pe care le aduce in bacanie
Bacania a fost deschisa la inceputul lunii decembrie 2011. Printre produsele vandute se afla codimente, faina, paste, sosuri, ceaiuri, dulceturi, sucuri, gemuri, compoturi, zacusca, dulcuri si delicatese. De asemenea, in bacanie se fac prajituri "ca acasa", dupa retete traditionale si cu ingrediente naturale.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Adelina Rusu a deschis bacania "La Draga" la inceputul lunii decembrie 2011, in Brasov.
Inainte de a lansa afacerea, Adelina a lucrat patru ani in comunicare, dar a decis ca nu i se potriveste viata intr-o corporatie.
Ea a fost inspirata pentru a face acest business de vizitele in strainatate si de exemplele de succes din tara.
In bacanie se gasesc in general produse ale micilor producatori, precum si produse de patiserie realizate in propriul laborator.
Valoarea investitiei initiale in afacere a fost de aproximativ 16.000 de euro.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.