Lista celor mai importante cursuri si programe de afaceri si educatie antreprenoriala dedicate studentilor si organizate atat in perioada urmatoare, cat si pe parcursul anului 2013.
StartUP Program
Organizator: Junior Achievement Romania
Target: Studentii si masteranzii de la toate profilurile
Participarea se face direct prin cursurile implementate de catre profesorii parteneri sau prin sesiunile sustinute de catre reprezentantii Junior Achievement Romania sau invitati speciali.
Programul ofera doua componente:
• cursul "Antreprenoriat: lansarea si administrarea unei afaceri", disponibil in facultatile partenere ca si curs practic, dar si ca manual de studiu individual accesibil pe site-ul editurii, bizzkit.ro
• competitia "Bizzfactory", in cadrul careia echipe de studenti testeaza lansarea unui produs sau serviciu real, cu clienti reali, pentru a intelege ce presupune acest process si pentru a dezvolta abilitatile si spiritul necesare unor antreprenori.
Programul a fost lansat in Romania in anul 2005.
Inscrieri: Momentan, inscrierile sunt deschise doar pentru componenta de curs din universitati. Lansarea inscrierilor sustinute afara cursurilor partenere se va anunta prin newsletter catre studentii inscrisi cu cont pe jaromania.org
Accesul studentilor in program este gratuit.
Leaders Education
Organizator: Fundatia Leaders
Target: Studentii din cadrul universtatilor partenere in program (Medicina si Farmacie, Politehnica, ASE, Constructii, Universitatea Bucuresti, Arhitectura).
Timp de cinci saptamani, Leaders Education ofera un program complex de dezvoltare in materie de leadership. Fiecare sesiune de training este organizata in jurul unui concept distinct, care sa contribuie la dezvoltarea tinerilor studenti si la formarea lor ca viitor lideri ai Romaniei, astfel:
• Saptamana 1: Bazele lidershipului
• Saptamana 2: Valori
• Saptamana 3: Comunicarea liderului
• Saptamana 4: Echipa
• Saptamana 5: Managementul timpului
Programul a fost lansat in toamna anului 2009.
Inscrieri: Proiectul este in derulare iar detalii despre urmatoarele inscrieri vor fi anuntate online, pe site-ul leaderseducation.ro.
Accesul studentilor in program este gratuit.
Good to Go International
Organizator: Business Club (comunitate a organizatiei Voluntari pentru Idei si Proiecte)
Target: Studenti cu initiative antreprenoriale care vor sa isi deschida propriul business
Good to Go este o scoala gratuita de business, ce se adreseaza studentilor pasionati de antreprenoriat. Scopul acestui proiect este de a le dezvolta tinerilor o cultura antreprenoriala, prin abordarea unor teme concrete si prin prezentarea celor mai de succes antreprenori nationali si internationali.
Temele care vor fi abordate anul acesta sunt: Legal and Financial, Sales and Networking, Business Strategy si Online Business.
Printre speakerii invitati la proiect se afla: Radu Georgescu, Emi Gal, Vlad Stan, Marcel Vulpoi, Mike Costache.
Programul a fost lansat in anul 2007.
Inscrieri: Luna aprilie, 2013 (detalii pe site-ul programului)
Accesul studentilor in program este gratuit.
Investment School
Organizator: Business Club (comunitate a organizatiei Voluntari pentru Idei si Proiecte)
Target: Studenti care au cunostinte legate de investitii si piete de capital
Programul Investment School a fost initiat in anul 2000, din nevoia de a oferi o pregatire suplimentara studentilor interesati de investitiile in valori mobiliare. Proiectul a pornit cu scopul de a oferi studentilor de exceptie, cunostintele practice si teoretice necesare pentru ca acestia sa devina profesionisti, alaturi de liderii pietei de capital.
Studentii vor tranzactiona pe doua platforme virtuale, iar premiile vor depasi 3.000 lei.
Programul a fost lansat in anul 2001.
Inscrieri: Luna martie, 2013 (detalii pe site-ul programului)
Accesul studentilor in program este gratuit.
ASER Invest
Organizator: Asociatia Studentilor Economisti din Romania
Target: studentii din ciclul licenta (anul II, anul III) si studentii din ciclul master (anul I, anul II) din cadrul Academiei de Studii Economice, Bucuresti
Domeniul pietelor de capital este elitist si doar cei mai bine pregatiti tineri ajung sa se afirme; de aceea proiectul isi propune sa dezvolte competentele profesionale ale studentilor pasionati de acest domeniu, oferindu-le posibilitatea de invata de la specialisti prin mai multe metode: sesiunea de workshop-uri, cinci zile in care vor fi abordate teme precum: managementul riscului, relatia dintre investitor si broker, esentiale pentru dezvoltarea profesionala a tinerilor investitori; competitia de tranzactii online, o saptamana in care participantii isi vor testa abilitatile dobandite, simuland activitatea unui investitor; studii de caz, trei zile in care atentia se va indrepta catre invatarea participantilor sa priveasca dintr-o perspectiva de ansamblu evenimentele bursiere. Dupa incheierea proiectului, participantii se vor alatura Clubului Tinerilor Investitori, comunitate ce are drept scop sharing-ul de bune practici, informatii, resurse si intalnirea periodica cu specialisti.
Programul a fost lansat pe 6 mai, in anul 2009.
Inscrieri: Proiectul este in derulare iar detalii despre urmatoarele inscrieri vor fi anuntate online, pe site-ul programului.
Accesul studentilor in program este gratuit.
Dream Big
Organizator: Asociatia Studentilor Economisti din Romania (ASER)
Target: Studentii la Academia de Studii Economice, Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administrative, Universitatea Bucuresti, care sunt pasionati de antreprenoriat si leadership, ciclurile licenta si master.
Proiectul Dream Big isi propune sa ofere studentilor imboldul de care au nevoie pentru a-si incepe cariera mult visata urmand exemple si povesti de viata de succes.
Dream Big creeaza o noua generatie de oameni care ajung acolo unde isi doresc luptand pentru visele lor. Proiectul isi propune sa implice 15 CEOs de renume si sa faciliteze accesul la programe de coaching pentru participanții proiectului.
Programul a fost lansat in anul 2010.
Urmatoarele inscrieri: 5 martie - 18 martie 2013 (detalii pe site-ul programului)
Accesul studentilor in program este gratuit.
Akademics
Organizator: Asociatia Studentilor Economisti din Romania (ASER)
Target: Studentii din anul II si III, ciclul licenta si master anul I si II, dezorientati profesional, din cadrul Academiei de Studii Economice, Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administrative si Universitatea Bucuresti.
Proiectul Akademics urmareste raspandirea conceptului de autocunoastere ca punct de plecare in alegerea viitoarei cariere. Scopul proiectului este orientarea in cariera a 30 de participanti, prin procesul de autocunoastere, constientizarea si dezvoltarea aptitudinilor acestora si contactul lor cu mediul de business.
Proiectul Akademics 2013 se va deschide printr-o conferinta facilitata de coachi si speakeri motivationali, deschisa unui numar mare de studenti, in care se va pune accentul pe importanta autocunoasterii si metode de realizare a acestui proces.
Procesul autocunoasterii propriu-zis va incepe printr-un teambuilding de o zi, urmat de patru sesiuni de autocunoastere, ce ii vor ajuta pe participanti sa-si dea seama cum sunt ei acum, cum si ce vor sa devina in viitor si ce trebuie sa faca pentru a-si atinge scopurile propuse.
O etapa mult asteptata de participanti sunt workshop-urile in companii de top. Acestea se vor desfasura pe patru domenii: resurse umane, finante, marketing si logistica, astfel fiind abordate toate departamentele importante din cadrul unei companii si se vor baza pe un studiu de caz. Procesul autocunoasterii va continua printr-o sesiune de coaching individual, in care nevoile participantilor vor fi prioritatea coach-ului.
Programul a fost lansat in anul 2006.
Urmatoarele inscrieri: 17 - 31 martie 2013 (detalii pe site-ul programului)
Accesul studentilor in program este gratuit.
Changemakers
Organizator: Asociatia Studentilor Economisti din Romania (ASER)
Target: studentii din ciclul licenta si studentii din ciclul master anul I si anul II din cadrul ASE Bucuresti, Universitatea Bucuresti si SNSPA.
Proiectul isi propune sa creeze cadrul propice pentru dezvoltarea unei viitoare cariere in domeniul antreprenoriatului social. Proectul va debuta cu o conferinta motivationala prin care este popularizat conceptul de antreprenroriat social in randul studentilor. Sesiunea de antreprenoriat social este o alta etapa a proiectului in care participantii au ocazia de a afla mai multe detalii referitoare la provocarile si reusitele unei afaceri de antreprenoriat social.
Proiectul va continua cu Scoala de Primavara, etapa in care studentii care isi doresc sa devina antreprenori sociali in viitor isi vor dezvolta competentele printr-o serie de workshop-uri, training-uri si vizite la intreprinderi sociale.
Programul a fost lansat pe 24 martie, in anul 2009.
Urmatoarele inscrieri: Vor fi anuntate pe site-ul programului.
Accesul studentilor in program este gratuit.
Business Intro
Organizator: DaAfaceri
Target: studenti, masteranzi din Bucuresti.
Business Intro este proiectul de lansare al organizatiei studentesti DaAfaceri. Are cea mai bogata istorie: sapte editii incheiate. Proiectul urmareste initierea studentilor in domeniul antreprenoriatului si stimularea dorintei de a-si incepe propria afacere. Totodata, le explica acestora cum sa intocmeasca un plan de afaceri fezabil si, nu in ultimul rand, are misiunea de a crea o comunitate de tineri, deschisi spre antreprenoriat, care pot deveni in viitor parteneri de business.
Programul a fost lansat in anul 2003
Urmatoarele inscrieri: Programul se va derula in perioada 23 - 26 aprilie, 2013, iar inscrierile se vor putea face in cele doua saptamani dinaintea inceperii acestuia (detalii pe site-ul programului).
Accesul studentilor in program este gratuit.
Event Academy
Organizator: DaAfaceri
Target: studenti, masteranzi din Bucuresti
Event Academy (Scoala Organizatorilor de Evenimente) a fost creat cu scopul de a aduce impreuna tineri avand aceleasi interese in ceea ce priveste organizarea de evenimente si de a crea o comunitate. Pentru a lua parte la workshop-urile Scolii Organizatorilor de Evenimente, participantii trebuie sa completeze un formular de inscriere online, in urma caruia vor fi selectati.
Programul a fost lansat in anul 2008.
Urmatoarele inscrieri: Programul se va derula in perioada 26 - 29 martie, 2013, iar inscrierile se vor putea face in cele doua saptamani dinaintea inceperii acestuia (detalii pe site-ul programului).
Accesul studentilor in program este gratuit.
Weekend Seminar
Organizator: Akcees
Target: Studenti (licenta sau masterat) si proaspat absolventi care vor sa se dezvolte profesional prin metode de educatie non-formala
Weekend Seminar contribuie la dezvoltarea profesionala a tinerilor prin formarea de competente si abilitati care nu se formeaza pe bancile scolii.
Pe parcursul celor doua zile intensive de training, participantii vor avea ocazia sa acumuleze notiuni teoretice si sa le puna in practica prin studii de caz, aplicatii si workshop-uri interactive. In plus, fiecare sesiune de training aduce invitati surpriza, profesionisti in domeniu, care vin pentru a le impartasi participantilor propriile experiente. Pana in prezent au avut loc trei editii: Project Management, Branding personal, Vorbire in public.
Programul a fost lansat in luna martie, 2012.
Urmatoarele inscrieri: Aplicatiile la eveniment se realizeaza prin completarea formularului disponibil online.
Accesul studentilor in program este gratuit.
1stEP
Organizator: Business Organization for Students
Target: Studenti in anii I, II , III si masteranzi
1stEP este un proiect care propune studentilor o abordare distincta, invitandu-i pe aceastia sa descopere ca isi pot transforma pasiunile in business-uri de succes.
Desfasurarea editiei anterioare:
• O zi de panel discussion - a cuprins doua parti distincte, orientate catre cele doua teme ale evenimentului: antreprenoriat din pasiune si antreprenoriat online
• Un workshop
• Opt keynote speakeri
• O suta de participanti
Programul a fost lansat in luna mai, 2012
Urmatoarele inscrieri: aprilie 2013 (detalii pe site-ul organizatorilor)
Taxa: La editia anterioara, participarea la panel a fost libera, iar taxa pentru workshop a fost de 20 de lei.
Leadership si dezvoltare de organizatii
Organizator: CROS - Centrul de Resurse pentru Organizatii Studentesti
Target: tineri antreprenori sau membri in organizatii de tineret
Comunitatea de Leadership este dedicata membrilor din organizatii studentesti care isi pun problema dezvoltarii organizatiei din care fac parte, fie ca au rolul de presedinte, vicepresedinte sau project manager, invata sa coordoneze echipe, sa gestioneze resurse, gandesc strategii si dezvolta cultura organizatiei.
Cateva dintre cursurile care urmeaza sa fie tinute in cadrul programului: Aligning Company Strategy and Individual Objectives (training) ; Antreprenoriat (training); Construirea unei strategii; Delegare/leadership; Dezvoltare organizationala Feedback (de preferat pentru oameni din pozitii de leadership); Leadership (training); Managementul clientilor; Six Sigma + mapare (training si curs); The Leadership Challenge (training); Profilul liderului în secolul 21 (patru module de sustenabilitate, de jumatate de zi); Project Management (training + curs); Gandire strategica; Managementul riscului (training + curs); Managementul performantei.
Programul a fost lansat in luna mai, 2012
Urmatoarele inscrieri: martie 2013 (detalii pe site-ul organizatorilor)
Taxa de participare: 500 de euro
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Acest material face parte din seria "Back2School or Back2Business?", un proiect editorial startups.ro dedicat studentilor antreprenori.