(7) Drobul de sare


"- Iata cum. Vezi drobul cel de sare pe horn?
- Il vad. Si?
- De s-a sui mata, are sa-l tranteasca drept in capul copilului si sa mi-l omoare!
- Vai de mine si de mine, ca bine zici, fata mea; se vede ca i s-au sfarsit mititelului zilele!"
 

 

Drobul de sare. Toata copilaria mi-a luat sa inteleg ce e cu drobul de sare. De cand mi-a fost citita, povestea mi-a ramas intiparita in memorie. Si cumva, pentru mine, este si acum printre cele mai folositoare povesti care mi-au fost citite.

Acel pericol care e suficient de departe astfel incat sa nu te afecteze acum, dar care sa te forteze sa faci cate ceva “sa nu vina pisica si sa dea drobul peste copil”. Asta daca nu esti chiar tont, dupa cum spunea si autorul.

Nu stiu altii cum sunt, :) dar cred ca aceasta poveste are cea mai mare aplicabilitate chiar in antreprenoriat. Mai ales in ziua de azi, cand toata lumea vorbeste de criza si de pericolele care ne pasc in lunile si anii care vin. Nimeni nu pare sa fie la adapost, se pare ca toti avem un drob de sare deasupra capului.

Stiti care e culmea? Drobul de sare poate fi cel mai bun prieten al afacerii voastre. Este stiut faptul ca rutina zilnica este cea care iti poate crea cele mai mari probleme intr-o afacere. Atunci cand tu, ca antreprenor, ajungi sa fii propriul tau angajat si task-urile marunte de zi cu zi te impiedica sa mai vezi imaginea de ansamblu, stii sigur ca ai o problema de rutina in care ai intrat si din care este extrem de urgent sa iesi.

Fie ca afacerea are doua luni, fie ca e de ani intregi pe picioare, drobul de sare este elementul care te distanteaza de activitatile de zi cu zi si te obliga sa iti schimbi orientarea, pentru a analiza situatia la rece, pentru a efectua schimbarile necesare, pentru a incerca noi strategii.

De aici si concluzia mea in legatura cu criza care incepe sa-si faca simtita prezenta la noi: e un drob de sare care va face diferenta intre afacerile puternice, antreprenorii vizionari si curajosi si restul lumii, cei care vor astepta sa pice sarea peste ei.

Evident, mijloacele de protejare si relansare vor fi diferite, in functie de domeniu, de dimensiunea afacerii sau in functie de filosofia voastra de viata, dar directia este aceeasi: afacerea, copilul vostru, nu trebuie sa-si ia sare in cap :)

 

Mircea Scarlatescu este cofondator al agentiei web FitYourBusiness, al magazinului online FloriLaBucuresti.ro, specializat in comercializarea de buchete si aranjamente florale, precum si Imobiliare-Rezidentiale.ro, portal de prezentare a ofertei de ansambluri rezidentiale din zona Bucuresti si imprejurimi, si Termopane.com, portalul firmelor din domeniul productiei, comercializarii si montarii de tamplarie cu geam termopan.
Blog:
www.scarlatescu.ro Agentie: www.fyb.ro

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.

Citeste aici articolele anterioare din "Jurnal de start-up".


Nu exista comentarii