7 sfaturi pentru antreprenorii romani care vor sa faca afaceri in SUA
Colaborarea cu un consultant fiscal si atentia la tipul de viza pe care il solicita reprezinta cateva elemente la care antreprenorii ar trebui sa fie atenti.
In cadrul conferintei “Go USA! Roadshow” (How to Succeed in the Business in the USA as a Romanian Entrepreneur), organizata de Camera de Comert Romano - Americana si de Bucharest Hubb, speakerii au dat cateva sfaturi celor care vor sa inceapa o afacere in SUA:
1. Domeniile in care pot investi romanii in SUA sunt IT si help care (mai ales in cercetare), a spus Dan Weiler, Executive Director la Corporate Finance&Investment Baking la BCR. El a spus ca, pe langa Silicon Valley, un alt hubb financiar este la Minneapolis, pentru help care.
"Trebuie sa fii pregatit foarte bine intr-un domeniu, iar din echipa, la inceput, este bine sa faca parte si cineva care sa se ocupe de marketing", a mai mentionat Dan Weiler.
2. Ivan J Gilbert, Associate la Wuersch&Gering LLP Immigration, a precizat ca antreprenorii trebuie sa fie atenti ce fel de viza cer pentru SUA si pentru ce perioada li se aproba sa stea acolo, astfel incat sa nu aiba probleme cu departamentul de imigrari.
3. Charles Chongo, consultant fiscal al The Charles Bridge Associates, a completat ca antreprenorii trebuie sa fie atenti ce tip de rezidenta au in SUA, atunci cand fac tranzactii sau afaceri cu firmele de acolo.
El ii avertizeaza pe antreprenori sa-si ia un consultant fiscal, deoarece, in SUA, in afara de cateva legi federale, restul legislatiei fiscale difera de la stat la stat. De asemenea, este nevoie de un consultant fiscal pentru a stabili structura companiei sau a grupului si a locului unde este cel mai bine sa fie inregistrata compania. Un alt motiv de a avea un consultant fiscal este si pentru ca se fac si multe tranzactii intre firme din tari diferite.
4. Dan Nicolescu, CEO al Gecad Epayment si cofondator al Avangate (n.red. - frunizor de solutii si servicii pentru distributia de electronica de software, care si-a deschis un birou in California, in 2008), a spus ca, pentru avea succes in SUA, o companie romaneasca trebuie in primul rand sa detaseze un om din Romania care sa-i invete pe angajatii americani cat mai multe despre afacerea respectiva si despre produs.
"Sistemul american chiar functioneaza. Intr-o luna mi-am inchiriat apartament, masina, am deschis un cont, am inchiriat un birou, am aplicat pentru securitate sociala si am obtinut carnet de conducere. Este usor sa deschizi o companie in USA. Sa ai cont pentru taxe si nume dureaza doua ore. Sunt site-uri care fac acest lucru, astfel ca poti incepe afacerile in cateva ore", a mentionat Dan Nicolescu.
5. Dan Nicolescu a invatat ca cel mai important lucru in afacerile din SUA este networking-ul, care inseamna a cunoaste oameni si a avea o anumita relatie profesionala cu ei, deoarece altfel nu poti face afaceri.
"In Silicon Valley sunt sute de evenimente, zilnic. Cele mai multe sunt gratis, unde poti merge sa cunosti oameni. Modelul de afaceri trebuie sa fie win - win. Atitudinea este cum ne putem ajuta fiecare dintre noi clientii. Puteti lucra foarte bine cu firmele de PR locale din Silicon Valley. Pentru a face vanzari trebuie sa-ti distribui forta de vanzari in fiecare oras si sa ai propriile birouri. Modul de a face afaceri este diferit de cel din Europa. Ei se trezesc dimineata devreme pentru a lucra. Sunt foarte multe oportunitati de afaceri, in jurul tau", a mai spus Dan Nicolescu.
6. Luati in calcul diferenta de fus orar. Una dintre cele mai mari provocari pentru Dan Nicolescu a fost ca atunci cand se inchidea biroul din Romania, cel din Silicon Valley de-abia se deschidea, astfel ca trebuia sa lucreze de la 5.00 - 6.00 dimineata.
7. Alta provocare pentru Dan Nicolescu a fost ca, pentru ca nu avea istoric de credit, a avut probleme in a inchiria un birou, iar prietenii din zona au trebuit sa garanteze pentru el.
"Iti ia mai mult pentru a obtine rezultate, pentru ca trebuie sa le castigi increderea. Nu a avut importanta ca am avut succes in alta tara. Alta provocare este faptul ca o calatorie pana acolo tine aproape o zi", a mentionat Dan Nicolescu.
De ce sa incepi o afacere in SUA
Charles T Chongo, consultant fiscal al The Charles Bridge Associates, a spus ca firmele care-si deschid afaceri in SUA nu sunt neaparat start-up-uri, ci au succes in tarile proprii, dar trebuie sa fie prezente acolo, daca vor sa faca afaceri cu firmele americane, pentru ca cei de acolo fac afaceri numai cu cei pe care-i cunosc.
Mark Gitenstein, Ambasadorul Statelor Unite ale Americii in Romania, a spus ca secretul succesului in SUA este meritocratia si ca persoanele care reusesc in SUA reusesc oriunde in lume, incurajandu-i astfel pe antreprenorii romani sa-si faca afaceri in aceasta tara.
"Investiti in USA, apoi intorceti-va sa investiti in Romania. Va fi bine pentru noi si pentru voi. Veti aduce o contributie de ambele parti", a spus Mark Gitenstein.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.