Afaceri de nisa in domeniul organizarii de nunti


Pentru ca tot mai multi tineri spun ca vor o petrecere de nunta diferita de ceea ce au vazut la prietenii lor, cativa organizatori de nunti s-au specializat in ultimii ani in realizarea de nunti tematice. Tendinta este de-abia la inceput, dar promite sa se dezvolte, contribuind la cresterea veniturilor celor din domeniu.



"Tendinta nuntilor tematice s-a remarcat la noi in tara cu cel putin doi - trei ani in urma, cand fiecare pereche voia <altceva>, originalitate, si ca petrecerea in sine sa fie asemanatoare povestii lor de iubire sau personalitatii lor. Nu se mai poarta nuntile cu traditiile de pe vremea bunicii, cand se juca gaina, se facea hora in fata blocului sau se arunca orez peste miri. Acum, se vrea ceva mai elegant, cu idei imprumutate de afara si cu tematica potrivita fiecaruia", spune pentru startups.ro Amalia Dan, Wedding Planner la Top Event.

Ea a infiintat firma acum trei ani, din dorinta de a face altceva dupa ce a lucrat cinci ani in vanzari si dupa ce si-a organizat propria nunta si a catorva prietene.

"Cred ca se va dezvolta aceasta tendinta de a organiza altfel nuntile, asa cum se dezvolta si moda in ziua de azi, pentru ca tinerii cauta ceva inedit, ceva ce nu a mai avut nici un prieten si ceva cu care sa iasa in evidenta, care sa ramana atat in amintirea lor, cat si in cea a invitatilor", mai spune Amalia Dan.

O alta agentie prezenta pe aceasta nisa, Daria Special, a intrat pe piata organizatorilor de nunti in anul 2006 si tot in acelasi an a organizat si prima nunta tematica. In anii urmatori, cererea pentru astfel de evenimente a inceput sa creasca.

Si Andreea Munteanu, administratorul Daria Special, crede in continuarea tendintei de dezvoltare a evenimentelor tematice, pentru ca are incredere in gusturile oamenilor, din ce in ce mai exigente si mai doritoare de nou si de "altfel".

"Tendinta de a organiza nunti tematice a inceput de vreo doi ani pe piata evenimentelor, odata cu cresterea numarului de targuri, unde de regula agentiile si furnizorii de servicii vin cu propuneri inedite, care sa ii inspire pe viitorii miri", spune pentru startups.ro Andra Barbos, Event Manager la Casa Novias.

Casa Novias a fost infiintata in anul 2008, de catre trei asociati (unul detine 50% din companie iar ceilalti doi cate 25%). Ideea a fost a unuia din parteneri, care mai activase in acest domeniu si avea experienta.

Andra Barbos este convinsa ca piata nuntilor este intr-o continua evolutie si clientii sunt din ce in ce mai atrasi de originalitate si noutate.

Tocmai din dorinta de a-si pune in valoare creativitatea, din octombrie 2011, si Luminita Molico a inceput sa se ocupe de organizarea de nunti tematice, incepand activitatea la Licurici in miscare. Pana in octombrie, anul trecut, ea a lucrat opt ani in BTL, in companiile Roddia si Happy Tour.


Ce fel de nunti tematice se organizeaza
Andra Barbos spune ca cea mai notabila diferenta dintre o nunta clasica si una tematica este aceea ca a doua este o modalitate prin care mirii trasmit ceva: pasiunea lor pentru filme, pentru dulciuri, placerea de a calatori, constiinta ecologica etc.

Luminita Molico adauga ca o nunta tematica este mult mai memorabila decat una obisnuita.

"In mintea invitatilor, nunta ramane asociata cu povestea folosita drept sursa de inspiratie, se vor simti asemenea unor actori intr-o super productie Disney", mai spune Luminita Molico.

Andreea Munteanu completeaza ca nunta tematica reuseste cel mai bine sa vorbeasca despre miri ca si cuplu, atunci cand sunt transpuse pasiuni comune, despre stilul si eleganta pe care le emana, pentru ca nu oricine se poate simti confortabil cu decorurile Vintage sau despre voie buna si dragoste, atunci cand sunt redate teme pline de culoare si bucurie.

"Cea mai ceruta este <nunta ca-n povesti>, pornind de la ideea ca fiecare femeie care se casatoreste este, in sinea ei, tot o fetita, viseaza la printul frumos pe calul alb si, mai mult decat atat, isi imagineaza nunta visurilor ei inca din copilarie. Tematica poate fi gandita dinainte de mireasa, pentru ca ea este persoana care se implica intotdeauna cel mai mult in eveniment, sau le pot sugera reprezentantii nostri ce fel de tematica li se poate potrivi in functie de personalitatea lor, spatiu, buget, anotimpul in care este programat evenimentul, varsta etc.", detaliaza Amalia Dan.

Luminita Molico spune ca nunta trebuie sa fie la fel de unica si speciala precum sunt personalitatile mirilor.

"Mi-ar placea foarte mult ca invitatii sa nu mai intrebe <cat este tacamul?>, ci <cum ne imbracam? face ceva special?>. Eu le propun clientilor mei nunti de poveste, la propriu si la figurat. Se pare ca mirii intra foarte usor in acest joc al meu si gasesc foarte amuzanta partea in care trebuie sa se identifice cu personajele din povesti. De exemplu, Alice in Tara Minunilor conduce in topul preferintelor mireselor", mai spune Luminita Molico.

Andreea Munteanu completeaza ca la Daria Special, de departe, tema care a prins cel mai bine intr-o perioada cand nuntile tematice nu erau atat de cunoscute a fost "Lady&Gentleman". Ei au realizat aceasta tema prima data in 2008 doar in alb si negru, dar pana in prezent aceasta a luat diferite forme si culori.

"In general, se poate realiza orice tip de eveniment tematic, iar limita ar putea fi stabilita numai de teama de a nu <scandaliza>. Parintii mirilor sunt reticienti la culori inchise, cale sau mesajele usor diferite. Chiar am avut exemplul unor parinti care nu au inteles mesajul de <Calatorie placuta!> in cadrul unei tematici precum Ocolul Pamantului, unde fiecare masa avea denumirea unei alte tari si aranjamente de flori total diferite unul fata de celalalta, 14 la numar", detaliaza Andreea Munteanu.

Wedding Planner-ul de la Top Event mai spune ca fiecare detaliu al nuntii este gandit in functie de tema aleasa (invitatii cu o anumita culoare sau inscriptie, buchetul miresei din anumite flori, locul ales pentru sedinta foto etc.).

Andra Barbos completeaza ca decizia de a organiza o nunta tematica implica o atentie foarte mare la detalii si oarecum o provocare in a gasi acele culori, accesorii si elemente de decor care sa completeze tema aleasa.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2

 

DE RETINUT:
Tendinta de a se organiza nunti tematice s-a accentuat in ultimii doi - trei ani, cererea din partea clientilor fiind in crestere.
Fata de o nunta clasica, una tematica este o modalitate prin care mirii trasmit ceva: pasiunea lor pentru filme, pentru dulciuri, placerea de a calatori, constiinta ecologica, etc.
Temele de nunta cele mai solicitate sunt <nunta ca-n povesti> si vintage.
Investitia initiala intr-o companie care organizeaza nunti tematice poate fi minima, de inregistrare a unei firme, dar poate ajunge pana la 15.000 de euro, daca se achizitioneaza si un automobil sau diverse materiale, elemente de decor etc. 
Profitul unei companii care face nunti tematice variaza in functie de numarul de participari la targurile de profil, de numarul evenimentelor pe weekend, bugetul inscris pe reinvestitie, recomandarile clientilor etc.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii