Bani de la antreprenori pentru antreprenori


Swiss Venture este un fond de investitii cu capital de risc lansat de un grup de antreprenori cu experienta in domeniul online. Fondul este dedicat exclusiv finantarii de afaceri online iar reprezentantii acestuia spun ca planul este sa ajunga sa detina 70% proiecte de comert online si 30% proiecte in domeniul comunitatilor.

 

Swiss Venture a fost infiintat la Sibiu, in a doua jumatate a anului trecut, iar in ianuarie 2009 a deschis un al doilea birou, in Bucuresti. Fondul a fost lansat de oameni de afaceri elvetieni, cu experienta de peste zece ani pe segmentul online.

Strategia Swiss Venture nu este similara cu a unui fond de investitii clasic - o suma fixa de bani si o durata de viata exacta (n. red. in general, fondurile de investitii au o durata de viata de pana in 10 ani, perioada de timp in care sa investeasca banii de care dispun si sa obtina si profit). Astfel, Swiss Venture nu are o limita de timp in care sa fie presata sa castige profit, investeste nu doar in proiecte externe, ci si in dezvoltarea propriilor afaceri in domeniul online si, daca este nevoie, poate sa capitaleze si sume mari de bani.

Actionam ca antreprenori si avem toata deschiderea pentru proiecte in care sa venim cu mai mult decat finantare. Incercam sa oferim experienta pe care o avem si accesul la reteaua noastra de networking din online. Swiss Venture este o firma creata de antreprenori, care au in plan realizarea propriilor proiecte, dar si ridicarea altora externe”, declara pentru startups.ro Cristian Ducu, CEO Swiss Venture.

In prezent, compania are in derulare sapte proiecte, dintre care sase sunt dezvoltate de la zero, pe baza unui concept propriu. Al saptelea proiect, care va fi lansat curand, a fost adus in firma ca proiect extern, dar a devenit proiect propriu.

Dorim sa finantam orice proiect in care credem si, daca este indeajuns de interesant, putem sa gasim finantare suplimentara in reteaua noastra europeana”, mai spune Cristian Ducu.

Investitiile companiei merg pana la un maxim de cateva sute de mii de euro pentru un start-up dezvoltat in mediul online. Swiss Venture accepta exclusiv proiecte online, care sunt fie la stadiul de plan de afaceri, fie la un nivel de dezvoltare in care este nevoie de mai multi bani pentru a evolua.


Modelul de business
Dorim sa investim in afaceri cu un concept foarte clar, unde se precizeaza sursa veniturilor, profitul si modul de atragere a clientilor”, spune Cristian Ducu.

Proiectele finantate sunt gandite sa fie sustenabile pe termen lung, de cinci - sapte ani.

Reprezentantul companiei spune ca la inceput strategia a fost de a fi actionari majoritari in afacerile finantate, dar exista si posibilitatea ca Swiss Venture sa detina o parte mai mica din pachetul de actiuni “atata timp cat oamenii sunt dispusi sa faca sa mearga acel proiect”.

Cristian Ducu spune ca firma ca evita sa mearga pe modele de monetizare bazate pe publicitate.

Modelele noastre de business sunt tranzactionale, fie pe produse, fie pe servicii. Dar, daca sunt produse deosebite pe publicitate, le acceptam, cu toate ca nu acesta este targetul principal”, afirma reprezentantul Swiss Venture.

Planul companiei este de a ajunge sa detina 70% proiecte din domeniul comertului online si 30% proiecte in domeniul comunitatilor.


Afaceri romanesti versus afaceri straine
Reprezentantul Swiss Venture apreciaza ca afacerile online dezvoltate in Romania sunt diferite radical ca structura de cele din strainatate.

In afara s-a mers pe un model de business bazat pe publicitate. In schimb, aici segmentul e-commerce este cel care va avea un viitor mai clar”, explica Ducu.

El adauga faptul ca antreprenorii romani sunt foarte mult axati pe partea de tehnologie si mai putin pe e-commerce. Afaceristii romani sunt considerati inovatori, dar nu au planuri clare de afaceri.

Exista acest trend al supertehnologiei. Ideile sunt super interesante de pus in practica, dar le lipseste <clear business model>.Exista foarte mare atractie pentru Twitter sau Facebook, care nu au un model clar de monetizare, dar sunt cool, trendy. Asta poate si pentru ca in Romania exista oameni inovatori, ceea ce nu este un lucru rau in final”, mai spune Cristian Ducu.

In opinia reprezentantului Swiss Venture, exista multe proiecte interesante in tara noastra, comertul cu electronice si calculatoare fiind singurul aglomerat din segmentul e-commerce. Insa, domeniul comertului online este o nisa cu potential, unde nu s-a investit foarte mult.


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii