Cartile si articolele mestesugaresti isi fac loc pe lista de cadouri cumparate pentru Craciun


Potrivit unui studiu de piata, aproape 90% dintre respondenti intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna, suma medie utilizata in acest sens de romanii care locuiesc in orase fiind de 470,34 lei.

 

Chiar daca in topul cadourilor regasim articolele de imbracaminte/incaltaminte precum si jucariile si cosmeticele/parfumurile, pe lista de cadouri a romanilor din mediul urban sunt prezente si cartile si articolele de design/mestesugaresti, potrivit unui studiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center.

Suma medie de 470,34 lei, pe care orasenii intentioneaza sa o cheltuiasca in acest an pentru cadourile de sarbatori este in foarte usoara crestere fata de cea din 2013 (465,25 lei).

La fel ca anul trecut, mai mult de jumatate (56%) dintre respondenti nu vor cumpara nici in acest an brad natural de Craciun. Cei care nu isi vor cumpara brad spun ca au deja unul artificial (43,9%), nu vor impodobi un brad (7,4%), au deja unul in ghiveci sau in curte (2,4%), alta varianta (2,3%).

Bugetul alocat petrecerii sarbatorilor de iarna este similar cu cel de anul trecut: 1.575,70 de lei in 2014, comparativ cu 1.541,68 lei in 2013.

Pentru masa de Craciun si Revelion, 35,4% dintre orasenii intervievati intentioneaza sa cheltuiasca sub 1.000 lei, in timp ce 26,4% dintre acestia urca usor catre bugetul mediu de 1.500 lei.

Aceasta constanta este vizibila si pentru cheltuielile alimentare (carne, cozonac, bauturi racoritoare, fructe etc.), suma medie destinata acestora fiind de 602,21 lei (comparativ cu 600,76 lei in 2013).

In cazul produselor nealimentare specifice Sarbatorilor de Iarna (ornamente, cosmetice, imbracaminte, incaltaminte etc.), suma medie alocata a scazut usor de la 498,63 lei la 467,64 lei.

Exista insa si oraseni (putin peste 20%) care ar dori sa cumpere de Craciun sau Revelion anumite produse alimentare (carnea, in special cea de curcan sau vita, pestele, dar si alimente mai scumpe cum ar fi branzeturile "fine”/frantuzesti sau "sampania mai scumpa”), dar nu si le permit din cauza limitarilor financiare.

In ceea ce priveşte categoria "calatoriile/excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna”, se inregistreaza o crestere a numarului orasenilor care vor pleca in concediu, dar o scadere a sumei medii alocate, de la 1.524,47 lei in 2013, la 1.149,31 lei in 2014.

O alta categorie de cheltuieli prilejuita de sarbatorile de iarna este cea a "iesirilor in oras/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, aproximativ aceeasi suma ca anul trecut (372,87 lei).

In ceea ce priveste Revelionul 2015, majoritatea orasenilor intervievati aleg sa il petreaca in tara (91%), in timp ce numai 3,5% dintre acestia sunt dispusi sa plece in strainatate. Un procent de 4,5% este reprezentat de cei care au spus ca vor lucra in noaptea de Revelion iar 1% inca nu au decis ce vor face.

Dintre cei care vor sta in tara de Revelion, 68,8% vor petrece alaturi de familie, prieteni in propriile locuinte sau ale prietenilor, 13,3% vor merge la un restaurant/club, in timp ce 13,2% vor petrece intr-o statiune montana/balneara din Romania

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 25 - 28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 ani - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii