Cinnabon continua extinderea in Romania
Reprezentantii brutariilor Cinnabon estimeaza ca anul acesta vor avea o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 milioane de euro. Primele doua brutarii Cinnabon din Romania au fost deschise in franciza la sfarsitul lui octombrie, anul trecut, dupa doi ani de negocieri.
“Decizia de a aduce Cinnabon a fost luata cu aproximativ doi ani inainte de a deschide prima brutarie, insa discutiile cu proprietarii marcii, pregatirile, contractele, gasirea spatiilor potrivite in Romania si amenajarea lor au durat tot acest interval. De ce Cinnabon? Mi-au placut produsele si conceptul atunci cand am luat pentru prima oara contact cu ele, in calitate de client. De incheiat, negocierile nu se incheie niciodata, permanent sunt discutii cu partenerul si renegocieri, in functie de planul de dezvoltare”, spune pentru startups.ro Calin Ionescu, directorul general si proprietarul Cinnamon Bake&Roll, firma care detine franciza Cinnabon pe Romania si Republica Moldova.
Un alt motiv pentru care Calin Ionescu a ales aceasta franciza este acela ca are o experienta de 16 ani in domeniul alimentar, in prezent fiind directorul KFC Romania, o alta retea care se dezvolta in franciza.
El spune ca, daca va mai face alte afaceri proprii, acestea vor fi tot in domeniul alimentar.
Istoria afacerii Cinnabon
Cinnabon a aparut in Seattle, SUA, in 1985. Prima brutarie a fost deschisa pe 5 decembrie 1985, la Sea Tac Mall, unde se serveau doar rulouri cu scortisoara Cinnabon Clasic.
Din anul urmator, compania a inceput sa se extinda in franciza, in prezent avand aproximativ 770 de unitati francizate.
Din 1991, Cinnabon a inceput sa se extinda si in alte tipuri de spatii in afara mall-urilor.
Extinderea in tara noastra
Master franciza catre Cinnamon Bake&Roll a fost acordata pe o perioada de 20 de ani, firma avand licenta de a deschide si de a administra propriile spatii.
“Cinnabon nu este o marca consacrata in Romania, asa ca are nevoie de timp sa fie descoperita”, spune Calin Ionescu.
In prezent, compania are cinci spatii in Romania, toate in Bucuresti: doua spatii in Baneasa Shopping City, doua spatii in AFI Palace Cotroceni si un spatiu in Sun Plaza.
“Am deschis numai in mall-uri, deoarece sunt locuri cu un trafic impresionant, care pot fi predictibile din punct de vedere al business planului, si care se preteaza genului nostru de activitate, insa pe viitor ne gandim sa deschidem si unitati stradale, in locuri cu vad pietonal intens. Putem sa deschidem oriunde consideram ca este locul unui Cinnabon. In alte tari, acestea sunt prezente in toate acele tipuri de spatii (stradal, aeroporturi, gari)”, mai spune Calin Ionescu.
Pana la sfarsitul anului viitor, planurile sunt de a deschide inca cinci brutarii in Romania.
“Probabil ca urmatoarele unitati vor fi in Bucuresti. Abia dupa ce ne consolidam pozitia aici vom face un pas in restul tarii. Avem in plan sa deschidem in urmatorii trei ani inca 15 unitati, insa depinde si de evolutia pietei si a economiei locale. Intentionam sa deschidem in urmatorii ani si in Cluj, Timisoara, Constanta etc, in special in orasele mari, urmand ca dupa accea sa deschidem si in orasele mai mici, in functie de evolutia pietei si de oportunitati”, spune Calin Ionescu.
Care a fost valoarea investitiilor
Investitiile totale facute in prezent in aceasta franciza sunt de aproximativ 1,2 milioane de euro.
“Conform cu planul de afaceri si cu studiile de piata efectuate, investitia initiala a fiecarei unitati se va recupera intre trei si cinci ani, in functie de performantele fiecareia. In acest moment, unitatile performeaza exact asa cum am gandit planul de afaceri initial”, spune Calin Ionescu.
Dupa cateva luni de la inaugurare, fiecare unitate incepe sa se sustina singura.
O brutarie Cinnabon poate avea o suprafata intre 20 mp si 180 mp, in functie de conceptul folosit, in Romania acestea avand in medie 60 mp. Conceptele sunt chiosc, unitate full size sau in-line, situata pe strada.
“In functie de suprafata construita, investitia variaza intre 100.000 de euro si 500.000 de euro. Cea mai scumpa brutarie a fost cea mare din Baneasa Shopping City, cam 350.000 de euro si cea mai ieftina a fost cea mica din AFI Palace Cotroceni, de 150.000 de euro”, mai spune Calin Ionescu.
Principala modalitate de promovare a brutariilor este sampling-ul.
Vanzarile din Romania
Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de aproximativ 200.000 de euro, in doua luni de functionare.
In primele sase luni din 2010, vanzarile Cinnabon in Romania au fost de aproximativ 600.000 de euro, datorita noilor unitati deschise.
“Sunt multumit deoarece piata a reactionat bine la un nou concept, confirmand studiile noastre de piata si permitandu-ne sa continuam planul de dezvoltare”, spune Calin Ionescu.
Cu toate acestea, veniturile francizei au fost afectate de evolutia economiei, iar majorarea TVA-ului pana la 24% a redus profitul.
Specificul brutariei este reprezentat de rulourile cu scortisoara Makara. Pe langa acestea, alte tipuri de produse sunt stix-urile si bauturile specifice brandului.
“Avem opt game de produse. Peste 80% din vanzari se fac cu produsele de baza, nu cu cele adiacente. Cele mai solicitate sunt produsele noi, atunci cand avem campanii care se refera la ele. Din cele din meniul de baza, rulourile clasice sunt peste tot in top. Produsele sunt preparate in fiecare unitate, in fata clientilor”, mai spune Calin Ionescu.
Valoarea medie a bonului intr-o brutarie Cinnabon este in jur de 12 lei per persoana.
“Cele mai multe vanzari le avem in brutaria din Baneasa, pentru ca este pozitionata in zona de restaurante, este deschisa de mai mult timp, mai cunoscuta si asezata in zona unde clientii centrului comercial merg sa manance”, mai spune Calin Ionescu.
Lunar, o brutarie Cinnabon are aproximativ 6.000 de clienti. Cea mai mare parte din clienti este reprezentata de femei.
DE RETINUT:
In acest an, brutariile Cinnabon estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 milioane de euro in Romania.
Primele doua brutarii Cinnabon din Romania au fost deschise la sfarsitul lui octombrie anul trecut, in franciza.
Master franciza pe Romania si Republica Moldova a fost preluata, pentru 20 de ani, de Calin Ionescu, directorul KFC Romania.
Cinnabon a aparut in Seattle, SUA, in 1985.
Numarul de brutarii din prezent, in Romania, este de cinci, alte 15 fiind planuite pentru urmatorii trei ani.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.