Cresterea consumului dinamizeaza piata de restaurante si cafenele din Bucuresti


Piata restaurantelor si cafenelelor din Bucuresti a inceput sa se dezvolte mai puternic in ultimul an, pe masura ce evolutia consumului a intrat pe o panta ascendenta.

 

Tendinta este confirmata de evolutia numarului de tranzactii si de multitudinea de concepte noi dezvoltate in industrie, dar si de rezultatele pozitive inregistrate de majoritatea jucatorilor, potrivit reprezentantilor DTZ Echinox.

In ultimele luni, departamentul de retail al DTZ Echinox a intermediat inchirierea a cinci spatii cu o suprafata cumulata de 655 mp pentru deschiderea unor restaurante sau cafenele. Chiria cumulata pentru inchirierea acestor spatii se ridica la peste 17.000 de euro/luna, respectiv o chirie medie de 26 de euro/mp lunar.

Tranzactiile mentionate sunt: prima unitate din Romania a grupului austriac Coffeeshop, operata in franciza in Piata Dorobanti, primul Boutique du Pain Jr., din AFI Park 2, spatiul 5 To Go de pe strada Ion Campineanu, precum si restaurantul Uno si cafeneaua Tucano, unitati ce vor fi deschise la inceputul lunii mai la parterul cladirilor de birouri AFI Park 4&5.

Piata cafenelelor si restaurantelor din Bucuresti este extrem de dinamica, atat din motive obiective, precum cresterea consumului, cat si din cauze externe, precum necesitatea relocarii unor afaceri profitabile care isi desfasurau activitatea in cladiri improprii. Vedem activitate atat din partea marilor lanturi, care cauta sa-si extinda reteaua, cat si din zona tinerilor care au activat in alte domenii si decid sa investeasca intr-un sector cu potential. Desi preluarea unei francize este o optiune mai sigura, unii antreprenori, romani si nu numai, vor sa se impuna cu concepte proprii de restaurante sau cafenele”, spune Bogdan Gubandru, Business Development Manager, DTZ Echinox.

Investitiile cumulate in deschiderea celor cinci unitati mentionate sunt estimate la circa 800.000 de euro, dar planurile acestor antreprenori vizeaza deschiderea unor noi unitati. Interzicerea fumatului in spatii publice, inclusiv in cafenele si restaurante, se resimte in special in vanzarile operatorilor din interiorul mall-urilor, unde este mai dificila amenajarea unor spatii speciale pentru fumatori. Astfel, noile spatii trebuie sa fie adaptate legislatiei in vigoare, iar pentru cafenele posibilitatea amenajarii unei terase a devenit un element necesar.
 

Restaurantul Uno
Sectorul de restaurante din Bucuresti va continua sa creasca din doua motive: oamenii nu mai au timp sa gateasca acasa, cum aveau parintii nostri, in timp ce veniturile vor continua sa creasca. Intentionam initial sa deschidem o cafenea, dupa care am inceput sa dezvoltam Uno, un concept de restaurant cu specific italienesc, o bucatarie extrem de populara in Bucuresti. Investitia in locatia din AFI Park se apropie de 300.000 de euro, iar deschiderea este programata pentru inceputul lunii mai. Primii doi ani vor fi de test, iar in al treilea an am dori sa deschidem si o a doua locatie, iar in anii patru si cinci sa inauguram alte doua sau trei unitati. Targetam doar piata din Bucuresti si vizam in mod special proiectele de real estate complexe, care acomodeaza cladiri de retail, office, dar si de rezidential”, spune George Srour, Actionar si Manager, Uno Restaurant

George Srour (26 de ani), este absolvent al Facultatii de Constructii din Bucuresti si a activat in constructii, domeniu in care tatal sau controleaza o companie de mici dimensiuni. El s-a asociat pentru dezvoltarea conceptului Uno cu un manager roman in varsta de 36 de ani care lucreaza in industria IT, astfel ca restaurantul va beneficia de multa tehnologie: comenzile vor fi luate pe tablete, vor fi instalate trei retele separate de Wi-Fi, una fiind destinata clientilor fideli, iar in a doua faza de dezvoltare clientii isi vor putea configura singuri comanda prin scanarea unor QR coduri si va fi dezvoltata aplicatia restaurantului in care clientii isi vor putea salva datele cardului si vor putea plati cu aplicatia.

Suprafata restaurantului va fi de 300 mp, cu o capacitate interioara de 120 de locuri, in timp ce in exterior va fi amenajata o terasa cu 70 de locuri. Restaurantul se adreseaza atat angajatilor care isi desfasoara activitatea in proiectul AFI Park, cat si familiilor din cartierele Drumul Taberei, Militari si Cotroceni, printre cele mai populate din Bucuresti.
 

Tucano AFI Park
Tot in proiectul AFI Park 4&5 si tot in luna mai va fi deschisa a treia cafenea Tucano din Bucuresti, o investitie de aproape 150.000 de euro a lui Sorin Stroian, un tanar antreprenor care alaturi de tatal sau administreaza o firma de constructii cu o traditie de 20 de ani. Sorin, impreuna cu Natalia Brasovean, o tanara cu experienta in FMCG, au hotarat sa dea curs unui vis si au pornit in cautarea unor francize in domeniul cafenelelor. Conceptul ce i-a impresionat cel mai mult a fost cel al unui antreprenor din Republica Moldova, Ruslan Cojocaru, care detine lantul international de cafenele Tucano Coffee, prezent in Romania deocamdata in trei spatii: doua dintre ele in Bucuresti si una in Brasov (Coresi Mall).

Lucrand in multinationale si cunoscand stresul cu care se confrunta angajatii ne propunem sa le aducem prin Tucano Coffee Madagascar o oaza de liniste. Inspirat din cultura amerindienilor, conceptul este special creat sa uneasca oamenii (colegi, prieteni, parteneri) fie in jurul unui joc de societate, film sau a unui eveniment creativ, oferind totodata si conditii de lucru intr-o ambianta diferita de cea din birou. Multinationalele prezente in Romania in ultimii 10 - 20 de ani au acaparat mai multe domenii, dar au si invatat angajatii locali sa faca business dupa standardele pietelor mature. Prin deschiderea locatiei Tucano Coffee Madagascar in parcul AFI 4&5, in vecinatatea unui centru comercial atat de mare si de atractiv, ne propunem sa facem din Tucano Coffee un brand mai cunoscut. In functie de felul in care va prinde acest concept la public, intr-un an vom analiza daca investim sau nu in a doua locatie”, spune Natalia Brasovean, Manager Tucano Coffee Madagascar - AFI Park.

Cafeneaua Tucano din AFI Park va avea o suprafata de 120 mp, aproximativ 50 de locuri si va beneficia de o terasa cu 32 de locuri.
 

Boutique du Pain Jr.
Intr-un alt spatiu de la parterul proiectului de birouri AFI Park, in cladirea 2, ocupata integral de Electronic Arts, Radu Stoica, un antreprenor cu o experienta de peste 15 ani in sectorul HoReCa, a deschis in luna decembrie intr-un spatiu de 64 mp un bistro Boutique du Pain Junior, un „frate” mai mic al conceptului Boutique du Pain lansat in 2009 in centrul Capitalei, la parterul cladirii de birouri Excelsior Center.

Acesta este un concept care cred ca pana la finalul anului va mai fi extins cu o locatie. Nu ne uitam catre zonele de food-court ale mall-urilor, ci catre cladirile de birouri populate din zona de nord, Piata Victoriei si centru”, spune Radu Stoica, Actionar si General Manager, Boutique du Pain.

Radu Stoica, antreprenor care s-a lansat in industria HoReCa la sfarsitul anilor '90 cu reteaua de cluburi Cuando, mentioneaza ca locatia nou deschisa Boutique du Pain Junior a castigat recent premiul de arhitectura GIS Design Awards la sectiunea Hoteluri si Restaurante, iar un alt punct forte al retelei este cafeaua de specialitate, importata din Italia si prajita local de unii dintre cei mai apreciati specialisti in domeniu, laureati la competitii mondiale de profil.
 

Coffeeshop Dorobanti
Pe langa parterul cladirilor de birouri, o alta arie extrem de populara pentru industria cafenelelor din Bucuresti este Piata Dorobanti, unde Talal AbdulBaki, un antreprenor de 35 de ani, a deschis prima unitate din Romania a brandului austriac Coffeeshop, in sistem de franciza. AbdulBaki a decis sa investeasca in HoReCa dupa ce timp de 20 de ani, in perioada 1991 – 2011, familia sa s-a ocupat de importul brandurilor Renault si Dacia in Siria, dar razboiul izbucnit in urma cu cinci ani a inghetat aceasta afacere si l-a determinat sa se stabileasca in Europa.

Dupa ce s-a intensificat razboiul, am plecat cu familia in Belgia, la Bruxelles, iar de doi ani ne-am stabilit in Romania deoarece oamenii sunt mai calzi, mai prietenosi. In urma cu o luna am deschis cafeneaua Coffeeshop din Dorobanti deoarece ne-a placut zona si spatiul. In septembrie vom incepe sa cautam si a doua locatie deoarece in urmatorii cinci ani ne propunem sa ajungem la cinci cafenele. Pentru extindere analizam si varianta inchirierii unor insule in cadrul mall-urilor din Bucuresti”, spune Talal Abdulbaki, actionar si general manager Coffeeshop/Mazzaj for Trading and Services.

Coffeeshop este un brand austriac de cafenele lansat in 1999 si care a ajuns in prezent la o retea de 300 de unitati cu un design modern, combinand elemente americane si vieneze. Cafeneaua din Dorobanti are 120 mp distribuiti pe doua etaje si o terasa in curs de amenajare.
 

5 To Go
Un alt concept de cafenele, cu un format mai mic, dar cu o viteza mai mare de expansiune este 5 To Go, reteaua lansata la inceputul lunii ianuarie 2015 de Radu Savopol si Lucian Badila si care a ajuns in doar 15 luni la 17 unitati in Bucuresti si in tara si continua sa se extinda.

Avem in prezent 500 de cereri de franciza si cred ca vom incheia 2016 cu 40 de unitati, iar anul viitor vom mai deschide 80 de locatii. Nu ne gandeam la momentul lansarii ca afacerea se va dezvolta atat de repede, tinand cont ca initial nici nu pregatisem sistemul de franciza. In prezent, din 17 locatii, 12 sunt in franciza. Ca profil, francizatii nostri au o medie de varsta de 30 de ani, sunt extrem de dinamici, deoarece este un business care se schimba de la o luna la alta si provin fie din corporatii, fie au experienta unor alte francize”, spune Lucian Badila, Co-Fondator, 5 To Go.

Lucian Badila are 25 de ani si o experienta de aproape un deceniu ca barman de club si bar manager, industrie in care a intrat la 16 ani. Spatiile 5 To Go au suprafete intre 10 mp si 40 mp, iar pentru ca afacerea sa fie pe break-even, trebuie sa aiba minimum 100 de clienti pe zi. In cadrul acestor unitati sunt comercializate cafele, sucuri, apa si produse de patiserie la un pret unic de 5 lei, iar investitia medie este cuprinsa intre 12.000 de euro si 15.000 de euro. Badila spune ca, administrata ca o afacere de familie, o unitate 5 To Go poate genera un profit lunar cuprins intre 1.000 de euro si 2.000 de euro.

Pe lista de francizati 5 To Go a intrat din septembrie 2015 si Matei Poleanu, un tanar de 20 de ani, care a investit 14.000 de euro intr-o unitate de 27 mp de pe strada Ion Campineanu, din zona Universitate. Cafeneaua lui a ajuns sa aiba in jur de 200 de clienti pe zi, in zona fiind multe cladiri de birouri, dar si Universitatea din Bucuresti, Universitatea de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu” etc.

Pentru a se lansa in aceasta afacere, tanarul a luat cu imprumut o parte din bani de la mama sa, iar diferenta a acoperit-o printr-un credit bancar. Student in anul doi la jurnalism, Matei isi doreste sa se reprofileze si sa se indrepte catre o facultate cu profil de management si business.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii