De ce se extind offline unele magazine online


Cateva magazine online nu se mai gasesc doar la distanta de un click, ci si la coltul strazii sau in mall. Avantajele? Vanzari mai mari, aduse de mai multi cumparatori si de diversificarea canalelor de distributie, precum si cresterea increderii in brandul magazinelor respective si in comertul online.

 

Grupul Floridelux.ro a anuntat in septembrie anul acesta ca investeste 30.000 de euro in doua florarii clasice, amplasate in zonele Decebal si Floreasca din Bucuresti. Fiecare magazin are o suprafata intre 30 mp si 50 mp, plus o camera de depozitare de aproximativ 15 mp.

Pe langa spatiile de pe Floreasca si Decebal, Floridelux.ro mai cauta spatii pe Bulevardul Magheru si pe Calea Dorobantilor din Bucuresti si vrea sa se extinda prin franciza in alte orase din Romania. De asemenea, grupul vrea sa extinda in format traditional si un alt magazin online pe care-l detine, brazidecraciun.ro.

FlorideLux.ro a fost lansat acum sase ani, iar in martie anul trecut a deschis prima sa florarie traditionala in centrul centrul comercial Baneasa Shopping City, din nordul Bucurestiului, in care a investit 30.000 de euro, suma fiind partial recuperata.

Perioada proasta prin care trece economia romaneasca ne-a facut sa inchidem magazinul din mall (n. red - din Baneasa Shopping City) si sa ne extindem catre zone cu vad comercial permanent, nu doar in functie de ore sau zile. Anul trecut am decis inchiderea magazinului din motive strict legate de volumul de vanzari din perioada mai - iulie 2009, care a fost foarte slab. Vanzarile au crescut cu cel putin 100% in perioada cat am avut magazinulfizic, iar sustinerea reciproca dintre cele doua medii a adus aceasta crestere. In perioadele aglomerate (februarie, martie si decembrie) incasarile depasesc cu mult vanzarile online" , spune pentru startups.ro Marius Dosinescu, Business Development Manager in cadrul grupului Floridelux.ro.

Se estimeaza ca florariile traditionale vor reprezenta 40% din afacerile grupului, pana anul viitor. In prezent, FlorideLux.ro reprezinta aproximativ 50% din vanzarile grupului, brazidecraciun.ro 30%, iar  coroane.ro (un alt magazin online din portofoliul grupului) 20%. Fata de anul trecut, in 2010, grupul Floridelux.ro estimeaza o crestere cu 80% a cifrei de afaceri, ajungand la 360.000 de euro, ca urmare a noilor strategii si a investitiilor derulate (relansarea site-ului, investitia fiind de 27.000 de euro).

O crestere a vanzarilor a obtinut si ChouChou dupa extinderea in retail-ul traditional. Ei obtin 80% din vanzarile lunare din magazinul fizic si 20% din cel online. Producatorul a inceput cu magazinul online, in luna iunie, anul trecut, iar in noiembrie acelasi an l-a deschis pe cel offline,  situat pe strada Vasile Lascar din Bucuresti. Investitia in magazinul traditional a fost de aproximativ 5.500 de euro, estimandu-se ca va fi recuperata pana la sfarsitul acestui an.

Reprezentantele Chouchou spun pentru startups.ro ca, pe langa vanzari, alte avantaje ale retail-ului traditional sunt ca membrele echipei nu mai trebuie sa deplaseze atat de des pentru a distribui comenzile, mediul este unul mult mai organizat si fidelizarea clientilor este mult mai usoara.

Marius Dosinescu spune ca avantajul magazinului traditional in cazul Floridelux.ro este ca acesta ajuta la mentinerea stocurilor permanenta si la extinderea bazei de clienti.

Un alt avantaj al extinderii in retail-ul traditional este ca se valorifica mai bine spatiul folosit drept depozit.


De ce se extind magazinele online in retail-ul traditional
"Companiile din online au inceput de doi ani sa fie prezente si in offline, dar acestea nu sunt foarte multe. Este vorba despre o nevoie a lor de a dialoga mai mult cu un alt segment de public, cel din offline, de a-l aduce catre online, pentru ca multe dintre magazinele care si-au facut o prezenta offline au realizat ca in loc sa-si imparta piata de online poate n-ar fi rau sa o creasca. O companie din online ar putea sa se gandeasca la extinderea in offline in momentul in care este la limita profitabilitatii si clientii cer lucrul acesta", spune pentru startups.ro Liviu Taloi, consultant in eCommerce.

Primul magazin online care a inceput sa se extinda in format traditional a fost emag.ro. Dupa sapte ani in online, acum doi ani, emag.ro a deschis la Bucuresti primul showroom de dimensiuni mari. In prezent, compania are sase astfel de showroom-uri, in afara de Bucuresti mai avand unitati in Iasi, Ploiesti, Timisoara, Cluj-Napoca si Constanta.

Dorinta oamenilor de a atinge produsele si de a le testa sau proba (forma, culoare, dimensiune etc.) precum si de a-i cunoaste pe cei din spatele site-ului sunt motivele principale pentru care cei cu afaceri in online se indreapta spre formatul traditional.

"Indiferent de ceea ce vinde un magazin online, mai putin acele servicii care se tranzactioneaza numai pe internet (servicii online, disponibile prin download etc.), acesta poate avea un showroom si se poate duce si catre offline. Totul depinde de strategia de business a fiecarui magazin in parte si de venituri, daca acopera costurile si daca este profitabil", spune pentru startups.ro Andrei Radu, director Link 2 eCommerce si organizatorul Galei Premiilor eCommerce.

Aceeasi opinie are si Marius Dosinescu, care adauga faptul ca, in functie de evolutia pietei, grupul Floridelux.ro nu spune nu deschiderii unui magazin traditional de produse cu valori mici, precum huse-telefoane.ro (site aflat in beta testing).

"Tendinta este mai mult spre showroom. Magazinul are un spatiu mai mare, mai multe produse. Showroom-ul este mai saracacios decat magazinul, dar se poate vedea ceva. Probabil acesta va fi modelul viitorului. Daca ne uitam la fratii nostri de peste ocean, magazinele de IT&C dispar. Noi suntem in urma cu cateva zeci de ani fata de comertul din SUA si vor mai exista inca aceste showroom-uri sau magazine offline foarte mult timp", mai spune Liviu Taloi.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Avantajele extinderii unui magazin online in offline sunt vanzarile mai mari
, aduse de mai multi cumparatori si de diversificarea canalelor de distributie, precum si cresterea increderii in brandul, magazinelor respective si in comertul online. 
Companiile din online au inceput de doi ani sa fie prezente si in offline, dar acestea nu sunt foarte multe.
Dorinta oamenilor de a atinge produsele si de a le testa sau proba (forma, culoare, dimensiune etc.) si de a-i cunoaste pe cei din spatele site-ului sunt motivele principale pentru care cei cu afaceri in online se indreapta spre formatul traditional.
Publicul din retail-ul traditional este diferit de cel din online, prin prezenta in ambele medii putandu-se ajunge la o migrare a clientilor dintr-un loc in altul.
Costurile ridicate (amenajarea spatiului, intretinerea si administrarea, costurile cu personalul, stocurile, mobilierul, chiria etc.) sunt principalele dezavantaje ale magazinelor traditionale.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro.Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii