Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Master francizorul roman ofera sprijin candidatilor in toate etapele demararii afacerii lor - de la analiza locului de amplasare a salonului, pana la propunerile de amenajare si la posibilitatea de finantare.
Perkosan spune ca singura problema in accesarea unui credit bancar pentru aparatura salonului este reprezentata de reticenta bancilor in ceea ce priveste acordarea de credite pentru segmentul de wellness. De multe ori, cei interesati de asemenea credite ajung sa fie descurajati in demersul lor, in special prin politicile bancare practicate de institutii.
Suprafata medie de care trebuie sa dispuna un antreprenor pentru deschiderea unui salon este cuprinsa intre 60 mp si 170 mp, si variaza in functie de conceptul ales.
Amplasarea salonului trebuie sa fie intr-o zona linistita a orasului, pentru a respecta filosofia wellness. Dar la fel de bine, salonul poate fi deschis si intr-un spatiu hotelier.
Dotarea se va face cu aparate din productia companiei mama sau de la alti furnizori, in ambele cazuri aprovizionarea facandu-se prin Wellness bei Tiffany Germania.
Potrivit reprezentantei din Romania, un procent de 70% din aparate sunt fabricate de compania mama.
Francizatii se promoveaza singuri pe plan local, insa beneficiaza de asistenta specializata din partea master francizorului in conceperea si derularea campaniilor locale.
Exclusivitatea teritoriala se acorda la nivel de oras, cu exceptia Bucurestiului, unde teritoriul exclusiv este reprezentat de un sector.
Perioada pentru care se semneaza contractul este de cinci ani.
Conceptul afacerii
“La inceputul mileniului III, nevoia de armonie a corpului, spiritului si a sufletului ocupa un loc tot mai important, pentru tot mai multi oameni. Wellness, ca si concept de baza pentru acest nou sentiment al vietii, s-a dezvoltat in lume, in ultimii ani, ca una dintre cele mai mari piete aflate in expansiune si este considerat astazi unul dintre trendurile de viitor, cu potential de succes mult peste medie”, explica managerul roman.
Pentru moment, in Romania nu exista un salon complet, care sa inglobeze toate cele patru concepte pe care le are Wellness bei Tiffany (Silueta, Anti-Aging, Fitness usor si "medical wellness" si Active-Line). Cele doua saloane deschise pana acum de companie functioneaza dupa conceptul Silueta.
“Preturile practicate de noi sunt sub cele ale concurentei, deoarece noi dorim sa acaparam piata romaneasca cu pasi mici dar siguri”, spune Perkosan.
Comparativ cu puterea de cumparare a consumatorilor romani, ea plaseaza preturile practicate in saloanele Wellness bei Tiffany la un nivel mediu.
In ceea ce priveste promovarea, una dintre modalitatile curente este reprezentata de testarea gratuita a aparatelor de catre clientele care doresc sa incerce serviciile Wellness bei Tiffany.
La aceasta se adauga promovarea prin intermediul presei locale si a internetului, precum si cea prin campanii de sampling. Insa cea mai importanta modalitate de promovare este cea realizata direct de clientele saloanelor.
“Un procent de 80% dintre clientele actuale au venit la noi prin recomandari. Clientele noastre promoveaza brandul prin rezultatele obtinute”, precizeaza Gabriela Perkosan.
Mare parte din clientele care apeleaza la serviciile saloanelor sunt reprezentate de femei cu varsta cuprinsa intre 19 ani - 59 de ani, iar ca venit se incadreaza in categoria peste medie. In general, clientele sunt persoane care pun mare pret atat pe aspectul fizic, cat si pe sanatate, potrivit managerului roman.
Dezvoltarea afacerii
Investitia in preluarea masterului pe Romania s-a ridicat la 60.000 de euro. Suma include si costurile pentru deschiderea primului salon - salonul pilot.
“Avand in vedere faptul ca am deschis primul salon in mai 2008, am putea spune ca, pana in momentul de fata, am recuperat 65% din investitia totala”, spune Gabriela Perkosan.
Pentru anul 2009, managerul roman estimeaza o cifra de afaceri de 300.000 de euro pentru afacerea pe care o conduce.
Referitor la contextul financiar din piata, Gabriela Perkosan spune ca acesta nu ii afecteaza pentru moment afacerea, in prezent, salonul din Dumbravita avand mai multe cliente decat anul trecut.
“Pe piata romaneasca, la fel ca si in Germania, de unde vine marca Wellness bei Tiffany, viitorul este de partea wellnessului”, considera proprietara master francizei pe Romania.
Sotii Perkosan au in vedere extinderea activitatii propriului salon prin adaugarea in timp si a celorlalte concepte Wellness bei Tiffany. Primul concept vizat este Anti-Aging, insa Gabriela Perkosan spune ca nu a fost stabilit cu exactitate momentul lansarii.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 22 Mai 2009 la ora 12.54