Franciza care te mentine in forma


FitCurves este un concept de fitness de origine americana dedicat exclusiv femeilor. Luna aceasta a fost deschis in franciza primul club sub acest nume din tara noastra, in Bucuresti. Master francizatul regional intentioneaza sa extinda reteaua atat in Capitala, cat si in orasele mari din tara.

 

Conceptul FitCurves a fost lansat in anul 1992, in Statele Unite ale Americii. Trei ani mai tarziu au fost acordate primele francize pe teritoriul SUA si in Canada. In anul 2000, afacerea s-a extins la nivel international, ajungand in prezent in 73 de tari (inclusiv Romania) si avand o retea de aproximativ 11.000 de cluburi de fitness.

Fata de fitness-ul traditional, FitCurves are la baza parcurgerea in 30 de minute a unui circuit care combina antrenamentul de forta cu exercitiile cardiovasculare.

In prezent, datorita crizei economice, am putut observa o orientare catre afacerile in franciza din partea oamenilor care in conditii normale de piata ar fi investit in sectoare precum real estate sau care au deja un spatiu pe care nu-l folosesc. In astfel de vremuri, franciza reprezinta o alternativa sigura, fiind o afacere testata si re-testata, astfel incat riscul este minim”, spune pentru startups.ro Denitza Bojinova, Operations Manager Bulgaria & Romania al companiei americane.


Conceptul
FitCurves se adreseaza femeilor aflate la diferite niveluri de conditie fizica, inclusiv persoanelor care vin pentru prima data intr-un club de fitness sau care au anumite probleme de sanatate.

Fiecare femeie care doreste sa devina membra a clubului trece printr-o verificare a conditiei fizice, astfel incat instructorii sa le poata stabili un program de antrenament personalizat.

Conceptul de exercitii in 30 de minute se doreste a fi si o solutie pentru femeile foarte ocupate din ziua de astazi, care nu doresc sa piarda foarte mult timp la sala de fitness.

Emanuel Clonda, proprietarul primului club FitCurves din Romania, spune ca raportat la puterea de cumparare a persoanelor din Romania, preturile se situeaza la un nivel mediu.


Investitie. Rezultate
In momentul in care isi depune candidatura pentru franciza FitCurves, viitorul francizat ar trebui sa aiba in cont o suma de aproximativ 60.000 de dolari, reprezentand valoarea cheltuielilor de inceput estimata de francizor.

Suma include in primul rand taxa de franciza de 28.000 de dolari, care acopera instruirea francizatului si a echipei acestuia, transmiterea know-how-ului legat de afacere, suportul si asistenta in perioada de deschidere a clubului, precum si contravaloarea aparatelor de fitness.

Restul de bani sunt investiti in transportul aparatelor (n. red. - care vin din SUA), transportul si cazarea echipei care merge la training in strainatate, materialele promotionale, tot ce tine de birotica si papetarie, precum si amenajarea unitatii.

Cheltuielile de amenajare depind foarte mult de modul in care vrei sa arate clubul tau si cu ce furnizori alegi sa colaborezi. Pentru ca in afara de culori si logo, in principiu, francizatul isi poate amenaja unitatea dupa cum doreste”, spune Emanuel Clonda.

Suprafata clubului din Bucuresti este de 220 mp, fiind vorba de o cladire cu doua etaje. Emanuel Clonda spune ca investitia initiala s-a incadrat in cei circa 60.000 de euro, dar ca aceasta nu este inca finalizata, el avand in vedere sa aduca imbunatatiri clubului pe care il detine.

Denitza Bojinova spune ca la circa 100 de persoane care vin la sala se poate vorbi de break-even-point, iar tot ceea ce este in plus reprezinta profit pentru francizat.

Noi stabilim inca de la inceput un target. In sensul ca, in prima saptamana de la deschidere, francizatul trebuie sa atinga numarul de persoane care sa acopere cheltuielile clubului. De la acest punct incolo, investitia initiala se poate recupera intr-o perioada de un an”, precizeaza Denitza Bojinova.

Pentru clubul sau, Emanuel Clonda si-a propus ca in primul an de activitate sa inregistreze un numar de 1.000 de persoane.


Sistemul de franciza
Daca vorbim de profilul personal al candidatului, atunci ar trebui sa vorbim de entuziasm, motivatie si deschidere catre adoptarea si implementarea sistemul nostru de franciza. In principiu, in zona Europei de Est, atat candidatii, cat si francizatii sunt persoane tinere”, precizeaza Denitza Bojinova.

Ea mai spune ca experienta de business sau exeprienta in domeniul fitness nu sunt obligatorii, francizatii beneficiind de instruire initiala si suport pe toata durata contractului de franciza.

Ca taxa de redeventa, francizatii trebuie sa plateasca o suma fixa de 395 de dolari pe luna.

Pentru moment, in Romania nu exista taxa de marketing pentru francizati, avand in vedere ca a fost deschis un singur club pana acum. In momentul in care vom depasi un numar de zece unitati pe teritoriul tarii, ne vom gandi si la taxa de marketing”, completeaza Denitza Bojinova.

Suprafata minima necesara pentru deschiderea unui club FitCurves este de 120 mp, iar cea optima de circa 150 mp. Din acest spatiu, o suprafata de 70 mp va reprezenta zona pentru aparatele de fitness.

Clubul nu trebuie sa fie situat central, insa este necesar ca in zona sa existe locuri de parcare.

Exclusivitatea pentru un club FitCurves se acorda pe o zona dintr-un oras, in functie de numarul de locuitori.

Contractul se semneaza pe zece ani si poate fi reinnoit. Insa, in cazul in care francizatul nu mai doreste sa continue, afacerea poate fi vanduta mai departe altcuiva.


Piata din Romania
Noi avem master franciza pentru Romania, Bulgaria si Georgia. In martie anul acesta am inceput in Bulgaria, iar Romania reprezenta urmatorul nivel, pentru ca este o piata foarte mare”, spune Denitza Bojinova.

Pentru urmatorii doi - trei ani, masterul regional si-a propus sa acorde francize pentru circa 15 - 20 de cluburi de fitness pe teritoriul Romaniei. Planurile de dezvoltare pentru Bucuresti includ in total cinci - sase cluburi.

Dupa Bucuresti, vizam orasele mari (n. red. - Constanta, Timisoara, Cluj etc), care sunt destul de numeroase in Romania. Ceea ce reprezinta un avantaj pentru franciza, pentru ca nu suntem nevoiti sa ne concentram doar in Capitala”, completeaza Denitza Bojinova.

In functie de cum va evolua primul club, Emanuel Clonda are in vedere sa mai deschida unul, tot in Bucuresti.


DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Cluburi de fitness dedicate exclusiv femeilor.
Investitie initiala: Aproximativ 60.000 de dolari.
Spatiu necesar: Suprafata minima necesara pentru deschiderea unui club FitCurves este de 120 mp, iar cea optima de circa 150 mp.
Taxe pe parcursul afacerii: Pentru moment, francizatii trebuie sa plateasca o suma fixa de 395 de dolari pe luna, ca taxa de redeventa.
Extinderea in franciza: Pentru urmatorii doi - trei ani, masterul regional si-a propus sa acorde francize pentru circa 15 - 20 de cluburi de fitness pe teritoriul Romaniei. Planurile de dezvoltare pentru Bucuresti includ in total cinci - sase cluburi.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii