Franciza greceasca in stil fashion british-pop-indie
No Name Athens este o marca prezenta pe segmentul de fashion-retail din Romania de la sfarsitul anului trecut. Pana acum, a fost deschis un singur magazin, in Bucuresti. Insa master francizorul este deja in discutii pentru a acorda prima franciza simpla a companiei pe teritoriul tarii.
Lansata in 1984, in Grecia, marca acoperea initial colectii exclusiv barbatesti. In 1997, No Name Athens a realizat pentru prima data o colectie speciala dedicata femeilor. Tot in acest an compania a acordat si prima franciza.
In momentul de fata, marca este prezenta in 150 de puncte de vanzare, precum Londra, Cipru, Cairo, Beirut, Atena, Salonic, Rodos si Bucuresti.
Franciza a fost adusa in Romania de Amo Press Grup, care a semnat contractul de master franciza pentru tara noastra in august 2008.
Primul magazin No Name Athens a fost deschis de master francizor in luna noiembrie a anului trecut, in centrul comercial Liberty Center din Bucuresti.
“Pentru 2009, tinta principala de extindere este Bucurestiul. Pe viitor, insa, tintim si extinderea francizei la nivel national, incepand bineinteles cu regiunea de est, Moldova - zona din care face parte Amo Press Grup, Transilvania, Dobrogea. Si ma refer in principal la orasele mari”, spune pentru startups.ro Manuel Onofrei, Director General AMO Press Grup.
Investitie
Investitia initiala include taxa de intrare in sistem, costurile cu amenajarea, stocul initial si sistemul de gestiune computerizata, costuri care pot varia in functie de optiunile francizatilor.
Astfel, francizatii pot alege intre a plati o taxa initiala de 10.000 de euro, plus redevente lunare de 5% din cifra de afaceri, si a plati de la bun inceput o taxa de 20.000 de euro, fiind scutiti de plata redeventelor.
Costurile cu amenajarea spatiului difera in functie de tipul magazinului. De exemplu, deschiderea unui magazin de tip concept store va costa mai mult decat un magazin obisnuit. De aceea, suma alocata variaza intre 100.000 de euro si 200.000 de euro.
Investitia in stocul initial de marfa este influentata in mod direct de suprafata magazinului, variind intre 40.000 de euro si 60.000 de euro. Costurile pentru sistemul de gestiune computerizata pot ajunge pana la 4.000 de euro, pentru un magazin.
La o suprafata recomandata de 150 mp, investitia intiala intr-un magazin No Name Athens in franciza este estimata la circa 180.000 de euro. Potrivit lui Manuel Onofrei, aceasta investitie poate fi recuperata intr-o perioada de sase luni - cel mult un an de zile.
Cifra medie de afaceri la care poate ajunge un francizat No Name Athens este de 400.000 de euro - 450.000 de euro, in primul an, fiind calculata pentru un magazin situat intr-o zona cu un vad comercial foarte bun.
Printre factorii care pot influenta vanzarile se numara amplasarea magazinului, tipul de articole pe care alege sa-l vanda un francizat, politica de pret, echipa de vanzari etc.
Sistemul de franciza
“Cautam un partener care sa aduca stilul No Name aproape de consumatori. O persoana ambitioasa, care sa creada in ideea acestui business si sa se dedice acesteia”, precizeaza master francizorul roman.
De asemenea, candidatul la obtinerea francizei ar trebui sa aiba cel putin o afacere dezvoltata pana in prezent, o istorie de antreprenoriat de cel putin doi ani sau un background solid din punct de vedere al cunostintelor de management al afacerilor.
Pentru a-si incepe activitatea, un francizat are nevoie de un spatiu de cel putin 80 mp, daca alege sa deschida un magazin cu articole exclusiv pentru femei, si de 120 mp, daca merge pe linia pentru barbati. In cazul unui magazin mixt, spatiul necesar trebuie sa masoare intre 150 mp si 200 mp.
Indiferent de alegerea facuta, master francizorul recomanda ca unitatea sa fie amplasata intr-un centru comercial cu trafic intens.
In ceea ce priveste amenajarea magazinului, nu exista reguli stricte, designul fiind diferit pentru fiecare magazin No Name Athens din lume, dupa cum explica Manuel Onofrei. De regula, designul final al unui magazin este rezultatul colaborarii dintre francizat si echipa de designeri recomandata de compania mama.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.