Generatia Y, atrasa de firmele care contribuie in societate


Daca vor sa atraga in echipa angajati din generatia Y (18 ani - 34 de ani), managerii si antreprenorii trebuie sa isi focuseze business-ul pe oameni si pe scopul afacerii, nu doar pe produs si profit.


Un procent de 75% din tinerii generatiei Y considera ca firmele se concentreaza pe propria agenda si nu pe modul in care pot sa imbunatateasca sau sa ajute comunitatea, potrivit raportului Millennial Survey, realizat de Deloitte Global si bazat pe interviuri cu liderii de maine din 29 de tari, pe teme legate de leadership si modul in care afacerile functioneaza si au impact asupra societatii.

"Mesajul este clar: cand se uita la obiectivele lor de cariera, tinerii din generatia Y sunt in la fel de interesati de modul in care o companie isi dezvolta oamenii si contributiile acesteia la societate, precum sunt interesati de produse si profit. Aceste rezultate ar trebui privite drept un semnal de alarma de catre comunitatea de business, in special in pietele dezvoltate: trebuie sa schimbe modul in care ii implica pe tinerii din aceasta generatie sau risca sa ii piarda", spune  Barry Salzberg, CEO la Deloitte Global.

Doar 28% din tinerii acestei generatii considera ca organizatia in care isi desfasoara activitatea in prezent le foloseste abilitatile la intregul potential. Mai mult de jumatate (53%) aspira sa devina lideri sau sa detina functii de conducere la nivel executiv in organizatia in care lucreaza, cu o diferenta clara la nivel de obiective intre cei care activeaza in piete emergente si cei din piete dezvoltate (65% din cei care traiesc in pietele emergente au declarat ca si-ar dori sa atinga acest obiectiv, comparativ cu doar 38% din cei care traiesc in pietele dezvoltate).

Companiile mari, internationale, sunt mai putin atractive pentru tinerii din generatia Y care locuiesc in tarile dezvoltate (35%), comparativ cu procentul mai mare (51%) de tineri din economiile emergente care sunt atrasi de astfel de corporatii.
 
De asemenea, in tarile dezvoltate, tinerii din generatia Y sunt mai putin inclinati sa isi lanseze propria afacere (11% din respondenti), comparativ cu procentul mai mare (22%) de tineri din economiile emergente, care isi doresc propriul business.

Tinerii din generatia Y vor sa lucreaza pentru organizatii care au un scop. Pentru 6 din 10 participanti la studiu, "sentimentul ca au un scop" reprezinta unul din motivele datorita carora au ales sa lucreze pentru angajatorul la care isi desfasoara activitatea in prezent.

In cazul tinerilor care utilizeaza intens retelele de socializare, se pare ca focusul pe scopul companiei este si mai mare: 77% din cei care apartin acestui grup spun ca scopul companiei a reprezentat unul dintre motivele pentru care au ales sa lucreze acolo, comparativ cu doar 46%, in cazul celor care nu sunt atat de conectati la retelele de socializare.

Companiile din tehnologie, media si telecomunicatii - cei mai atractivi angajatori
Potrivit celor din generatia Y, companiile din tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) reprezinta sectorul cel mai dezirabil in care isi doresc sa lucreze, precum si domeniul care le ofera abilitatile cele mai valoroase. Comparativ cu alte sectoare, tinerii percep ca leadership-ul este cel mai puternic in TMT (33%), urmat la distanta de sectorul alimentar si al bauturilor (10%) si de cel al serviciilor bancare/financiare (8%). Intrebati care sunt companiile care rezoneaza cu generatia Y ca lideri, Google si Apple s-au clasat pe primul loc, fiecare fiind selectata de catre 11% din respondenti.

Din punct de vedere al genului, barbatii din generatia Y sunt mai inclinati spre leadership, 59% dintre cei intervievati declarand ca si-ar dori sa ajunga sa detina o functie de conducere in organizatia lor, comparativ cu doar 47% dintre femei. De asemenea, doar 21% dintre femei s-au catalogat abilitatile de leadership de la absolvirea facultatii drept puternice, comparativ cu un procent de 27% in cazul barbatilor. Insa, cand au fost intrebati cu ce ar empatiza daca ar fi leaderi, procentul femeilor care au mentionat cresterea si dezvoltarea angajatilor a fost mai mare (34%), comparativ cu cel al barbatilor (30%) care au mentionat acest aspect.

Tinerii din generatia Y acorda mai putina importanta liderilor vizibili (19%), cu o retea buna de conexiuni (17%) si abilitati tehnice (17%). In schimb, ei ii caracterizeaza pe liderii adevarati ca fiind ganditori strategici (39%) si vizionari (31%).

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii