Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Specialistul Five Star Hospitality este de parere ca un business de acest tip poate fi dezvoltat doar de un cunoscator al industriei, pentru ca intr-un astfel de proiect nu sunt permise prea multe greseli.

Tarifele sunt mici, orice exagerare a investitiei trimite proiectul la cos din punct de vedere al recuperarii investitiei”, spune Ionescu.

Mircea Draghici considera ca investitorii intr-un hotel de doua stele sunt antreprenorii care au un buget limitat ce nu le permite dezvoltarea unui hotel cu mai multe facilitati si servicii.

Servicii care fac diferenta
In contextul in care un hotel de doua stele este prin definitie deficitar la capitolul servicii suplimentare, consultantii hotelieri recomanda promptitudinea si acuratetea serviciilor oferite, fara a exclude calitatea.

Lucian Marinescu, Senior Associate la Trend Hospitality recomanda ca serviciul de cazare sa se faca repede, camera sa fie curata, lenjeria sa fie alba, cafeaua sa fie calda dimineata, iar plata serviciilor sa fie facilitata.

Totodata, in functie de amplasare, specialistul recomanda anumite elemente care sa faca diferenta.

Poate pentru un hotel aflat la autostrada, este foarte de ajutor o parcare mare, poate pentru unul aflat mai spre oras este important sa aiba internet”, explica Marinescu.

Atuurile hoteliere
In general, exista anumite conditii obligatorii, care, daca sunt respectate, fac dintr-un hotel unul de succes.

Fiecare dezvoltator de hotel trebuie sa stie ca in fiecare hotel trebuie sa fie un USP (unique selling proposition) care sa atraga clientii. Acesta poate consta intr-un design atragator, o functionalitate a spatiilor si servicii de calitate”, spune Mircea Draghici.

In opinia lui, dezvoltatorul nu trebuie sa se limiteze la standardele minime pentru obtinerea clasificarii de doua stele, ci sa includa si servicii suplimentare (internet gratuit, piscina, sauna, sala fitness etc.). Totusi, specialistiul este de parere ca cel mai important argument ramane amplasarea.

Sigur, o locatie mai <nefericita> poate fi compensata prin oferirea de alte servicii, insa nimic nu poate inlocui un <vad> bun, mai ales in categoria de hoteluri economice, unde nu exista foarte multe servicii suplimentare cu care sa atragi clientii”, spune Marinescu.

El spune ca pretul trebuie corelat cu oferta disponibila, iar partea de vanzare si promovare a hotelului este critica, insa un rol important poate reveni in acest sens sistemului de franciza.

Sorin Ionescu adauga faptul ca hotelurile de doua stele se incadreaza, de fapt, in segmentul “Economy” (pentru ca sistemul de stele nu este uniform la nivel international). Consultantul Five Star Hospitality mentioneaza ca in aceasta categorie se regasesc marci ale unor lanturi internationale precum Ibis, dar exista si initiative independente, precum Hello Hotels si hotelurile Sir din Bucuresti.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Exista un mare potential
de dezvoltare in special pentru turismul de tranzit si cel de tineret.
Orasele unde se pot lansa cu succes hoteluri de doua stele sunt Bucuresti, Bacau, Constanta, Timisoara, Oradea, Iasi.
Intr-un astfel de proiect nu sunt permise prea multe greseli pentru ca tarifele sunt mici si orice exagerare a investitiei trimite proiectul la cos din punct de vedere al recuperarii banilor.
Dezvoltatorii nu trebuie sa se limiteze la standardele minime pentru obtinerea clasificarii de doua stele, ci sa includa si servicii suplimentare (internet gratuit, piscina, sauna, sala fitness etc.).
Pretul trebuie corelat cu oferta disponibila, iar partea de vanzare si promovare a hotelului este critica.

Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.