Impactul comunicarii multisenzoriale asupra consumatorilor
Concluziile unui studiu menit sa identifice impactul comunicarii multisenzoriale asupra comportamentului consumatorilor au fost reunite intr-un infografic.
Infograficul Multisensory Experiences, din seria HumanGraph Experience, lansat de Starcom MediaVest in colaborare cu MVcom, reuneste concluziile unui studiu bazat pe metodologia CAWI, aplicata pe un esantion de 360 de respondenti, reprezentativ pentru populatia cu varsta intre 18 ani si 49 de ani, din mediul urban, se mentioneaza in comunicatul de presa.
Potrivit cercetarii, respondentii ar fi incurajati sa foloseasca sau sa cumpere produsul daca mesajul ar fi insotit de lumini (in proportie de 80%), muzica sau mesaje audio (79%), o experienta tactila (79%) sau de una olfactiva (74%).
In acelasi timp, unele experiente multisenzoriale par sa aiba mai mult efect asupra barbatilor decat asupra femeilor: luminile influenteaza intr-o proportie mai mare barbatii (84%) decat femeile (78%) sa foloseasca sau sa cumpere produsul; similar se intampla si in cazul adaugarii unei experiente tactile (84% - 76%).
Experienta olfactiva influenteaza cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor folosite de catre tinerii cu varste intre 18 ani si 29 ani (84% - 82%), luminile influenteaza cel mai mult categoria de varsta 18 ani - 24 de ani (89%), iar experienta tactila are cel mai mare efect asupra categoriei 25 de ani - 29 de ani.
De asemenea, acesti stimuli senzoriali aduc un plus de memorabilitate: 86% dintre respondenti considera ca ar retine o reclama clasica daca ar fi insotita de lumini, 83 % - muzica sau mesaj auditiv, 78% - experienta tactila si 70% - experienta olfactiva.
In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume SMG Worldwide si din grupul de comunicare Leo Burnett.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.