Magazine Motor Jeans in franciza


Retailerul Motor Jeans este cunoscut in special pentru pantalonii realizati din denim. Compania este prezenta pe piata din Romania de aproximativ noua ani si se extinde pe baza sistemului de franciza. Pana acum au fost acordate francize in mai multe orase din tara, dar sunt cautati noi parteneri.

 

Conceptul afacerii a luat nastere in Turcia, in anul 1992. Pana in prezent, reteaua Motor Jeans s-a extins in Rusia, Ucraina, Letonia, Estonia, Polonia, Germania, Cehia, Romania, Bulgaria, Macedonia, Egipt si Dubai.

In anul 2000, firma Paradis Star din Constanta a devenit unic distribuitor al Motor Jeans in Romania. Incepand cu anul 2002, firma a inceput sa dezvolte reteaua de magazine atat prin investitii proprii, cat si prin franciza, actionand pe teritoriul tarii ca master francizat.

In perioada 2000 - 2002, am participat la targurile de profil din tara si am colaborat cu magazinele mari (n. red. - prin sistemul corner in magazin). Cu alte cuvinte, am testat piata si am pregatit strategia de implementare a sistemului de franciza pe teritoriul Romaniei”, spune pentru startups.ro Angela Utescu, manager si actionar la Paradis Star.

Primul magazin a fost deschis in anul 2002, in Constanta. Pana in prezent, afacerea s-a extins si in Bucuresti, Timisoara, Cluj, Arad, Sibiu, Targu Mures, Brasov, Iasi, Suceava, Botosani, Focsani, Calarasi. In continuare sunt vizate restul oraselor din tara, printre care se numara Pitesti, Ploiesti, Craiova.


Investitie. Rezultate
Franciza Motor Jeans nu implica plata unei taxe de intrare. Pentru inceput, francizatii trebuie sa investeasca in amenajarea magazinului si aprovizionarea initiala a acestuia.

Suprafata necesara deschiderii unui magazin Motor Jeans variaza in functie de marimea orasului. In orasele mai mici, pot fi deschise magazine cu suprafate de 40 mp. Insa, cu cat numarul locuitorilor este mai mare, cu atat trebuie sa creasca si suprafata unitatii, putand ajunge pana la 130 mp, in orasele mari.

In cazul unui magazin cu o suprafata minima de 40 mp, investitia in amenajare este intre 15.000 de euro si 20.000 de euro. Aceeasi suma este estimata si pentru stocul initial de marfa.

Investitia initiala poate fi recuperata intr-o perioada de cel mult doi ani, potrivit reprezentantei Motor Jeans.

Cifra de afaceri la care poate ajunge un magazin Motor Jeans cu o suprafata minima este estimata la circa 350.000 de euro pe an. Printre factorii care pot influenta incasarile unui francizat se numara amplasarea unitatii, precum si o aprovizionare constanta a magazinului, care sa asigure o oferta diversificata.

Amplasare buna inseamna vad comercial, iar pentru tara noastra asta inseamna centre comerciale de tip mall. Inca nu a venit vremea magazinelor de strada in Romania”, spune Angela Utescu, facand referire la faptul ca, in general, in tarile din restul Europei merg foarte bine magazinele stradale.


Sistemul de franciza
Pentru a avea succes, francizatul trebuie sa intruneasca toate calitatile unui antreprenor, dintre care cea mai importanta cred ca este flerul”, precizeaza reprezentanta Motor Jeans.

Daca detine acest atu, cel care candideaza la obtinerea francizei Motor Jeans, nu trebuie sa aiba neaparat si experienta in domeniul comertului vestimentar, pentru ca se considera ca administrarea afacerii nu va fi o problema pentru el. Insa, o cunoastere a pietei pe care va activa este o conditie esentiala.

Francizatii beneficiaza de consultanta si suport atat inainte de demararea afacerii (in alegerea spatiului potrivit si amenajarea acestuia, organizarea magazinului), cat si pe toata durata desfasurarii activitatii.

Magazinul trebuie amenajat respectand standardele conceptului Motor Jeans. In acest sens, francizatului i se prezinta variante de amenajare a spatiului, pe care le poate modifica in functie de propria viziune asupra magazinului, dar tinand seama de anumite limite impuse.

Aprovizionarea tuturor magazinelor din retea se face prin master francizat, care isi asuma responsabilitatea pentru planificarea (cu sase luni inainte de fiecare sezon) stocului necesar la nivel de retea, tinand cont de evolutia vanzarilor din sezoanele anterioare. Astfel, francizatii nu trebuie sa se oblige in avans pentru un anumit stoc, ci pot comanda pe parcursul sezonului marfa de care au nevoie.

Francizatii nu platesc taxe de redeventa pe parcursul afacerii. In schimb, sunt obligati sa investeasca cel putin 2% din cifra de afaceri in activitati de marketing, in scopul promovarii afacerii pe plan local.

Exclusivitatea se poate acorda la nivelul unui oras, in situatia in care francizatul se angajeaza sa asigure acoperirea pietei pe care activeaza (n. red. - in principiu, el ar trebui sa deschida magazine in toate centrele comerciale din orasul sau). In cazul in care partenerul local nu-si asuma aceasta raspundere, master francizatul poate interveni in sensul completarii numarului de magazine necesar pe plan local.

Contractul de franciza se semneaza in principiu pe o perioada nedeterminata. In situatii destul de rare, ca masura de siguranta, master francizatul a limitat durata contractului la o anumita perioada, dupa care, daca totul a decurs cum trebuie, francizatul a obtinut un contract pe termen nelimitat.


Afacerea Motor Jeans
Asa cum se intampla de regula in cazul marcilor vestimentare, in decursul anului, exista doua colectii Motor Jeans principale - primavara-vara si toamna-iarna. La acestea se adauga colectiile express, care vin sa le completeze pe cele existente, in functie de cererea din piata.

Am remarcat ca, desi ne straduim sa prindem categoria aceea de pana in 30 de ani, cei mai multi clienti au varste de peste treizeci de ani. Insa, am inceput sa atingem mai bine si categoria de varsta 25 de ani - 30 de ani”, mentioneaza Angela Utescu.

In general, clientii Motor Jeans se numara printre persoanele care prefera un stil vestimentar relaxat si in acelasi timp modern, care au venituri medii si peste mediu, potrivit Angelei Utescu.

Promovarea la nivel national se face atat in spatiul outdoor, prin panouri stradale, cat si pe canalele media - spoturi radio, sponsorizari acordate pentru anumite emisiuni TV - sau in reviste din domeniul fashion.

Deoarece articolele Motor Jeans se adreseaza unui segment larg de consumatori, incepand cu persoanele care au varsta de 14 ani, promovarea marcii s-a facut inclusiv la balurile elevilor de liceu si ale studentilor, in orasele in care marca este prezenta.

In ceea ce priveste evolutia cererii in contextul economic actual, Angela Utescu spune ca Motor Jeans nu a fost ferit de efectele crizei. Insa, afacerea a fost afectata in limitele prevazute la inceputul anului.

Previziunile pentru acest an se indreapta catre o mentinere a incasarilor la nivelul anului trecut, cand s-au situat la circa doua milioane de euro, potrivit propriilor estimari.

Ca si strategie de adaptare la situatia actuala, am inchis doua puncte care nu beneficiau de o vizibilitate foarte buna, pentru a le reloca in zone cu un vad comercial mult mai bun”, spune Angela Utescu.

Potrivit reprezentantei Motor Jeans, cea mai dificila perioada din punct de vedere a vanzarilor a fost cea care s-a scurs de la inceputul anului si pana acum. Incepand cu luna septembrie, s-a inregistrat o crestere atat la vanzarile din magazinele proprii, cat si la comenzile francizatilor din retea.


DE RETINUT:
Domeniul de activitate:
Retail vestimentar.
Investitie initiala: Intre 30.000 de euro - 40.000 de euro in amenajare si stoc initial, la o suprafata minima de 40 mp.
Spatiu necesar: In functie de marimea orasului, de la 40 mp pana la 130 mp.
Cifra de afaceri estimata: Aproximativ 350.000 de euro pe an, pentru un magazin de minim 40 mp.
Orase vizate pentru extinderea in franciza: Orasele din tara care au ramas neacoperite, cum ar fi Pitesti, Ploiesti, Craiova.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii