Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Serban Goran, presedintele ARMAD, considera insa ca “din pacate, in Romania, marketingul direct isi pierde elementul sau fundamental, si anume determinarea unei vanzari si se utilizeaza mai mult in directia informarii grupului tinta”.

In opinia sa, elementele de raspuns sunt limitate, iar creativitatea redusa, exemplificand cazul campaniilor de direct mail, care contin doar un plic sau o scrisoare, precum si cazul canalelor e-mail, fax si sms, unde mesajul este si mai redus.

Bineinteles, exista companii care isi bazeaza businessul strict pe direct marketing (Rentrop&Straton, Eurocor, Reader’s Digest) si care ofera o alta imagine a ceea ce inseamna marketingul direct”, mai spune Goran.

Avantajele marketingului direct
Principalul beneficiu oferit de marketingul direct este faptul ca este masurabil si produce rezultate imediate. Totusi, alegerea de a folosi acest canal de promovare nu depinde doar de tipul de companie, ci mai ales de contextul pietei si de cunostintele despre instrumentele de marketing.

In industriile a caror crestere a incetinit, companiile isi indreapta din ce in ce mai mult atentia asupra retentiei clientului si a maximizarii profitului de pe urma acestuia, marketingul direct avand un cuvant greu de spus”, spune pentru startups.ro Marian Seitan, directorul HitMail.

Prin urmare, companiile se pot folosi de acest canal de comunicare directa cu clientii deja existenti in baza de date si pot transmite informatii despre promotii, reduceri, produse noi etc. Marketingul direct este util si in cazul in care se doreste cresterea bazei de date de clienti, activitate specifica acestui canal de comunicare. Marian Seitan spune ca acest lucru se poate realiza prin targetarea potentialilor clienti in baze de date si comunicarea cu acestia.

Directorul HitMail enumera o serie de avantaje pe care le au companiile, prin utilizarea marketingului direct.

Acestea au, in primul rand, control mai mare asupra investitiei lor in marketing. In al doilea rand, au un cost mai mic pentru atragerea unui client nou decat daca ar fi apelat la publicitatea clasica. In al treilea rand, foarte important, au avantajul unei comunicari directe, de preferat bidirectionala, cu clientii lor, lucru ce duce la o retentie marita”, explica Marian Seitan.

Reglementarea domeniului
ARMAD este promotoarea unui Cod de Bune Practici in domeniu. Acesta este bazat pe Codul de Conduita al FEDMA, Federatia Europeana de Marketing Direct, si este avizat de catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

Toti membrii nostri subscriu la aplicarea, indeplinirea si folosirea neconditionata a acestor principii descrise in acest Cod. Continutul codului poate fi descarcat de pe pagina noastra de web”, spune Serban Goran, presedintele ARMAD.

Evolutia pietei
Comparativ cu tarile din Europa de Vest, Romania inregistreaza un decalaj din punct de vedere al sumelor cheltuite pe domeniul marketingului direct. Astfel, potrivit lui Marian Seitan, in tara noastra, cheltuielile pe cap de locuitor sunt de 10 ori mai mici decat in Ungaria si de peste 50 de ori mai mici decat in Germania.

Directorul HitMail considera insa ca piata marketingului direct este pe un trend ascendent, dar cresterea va fi atenuata in perioada imediat urmatoare, pe fondul crizei. Jucatorii din domeniu spun ca rata anuala de crestere in ultimii ani s-a cifrat la 20% - 25%, iar valoarea actuala a pietei este de 30 de milioane de euro. Totusi, criza economica va frana evolutia domeniului, ritmul de crestere nedepasind 5% anul acesta.

Presedintele ARMAD spune ca in perioada urmatoare am putea asista si la unele concentrari de servicii sau noi achizitii, asa cum a fost cea a HitMail Romania de catre o divizie a Postei Franceze.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.