Optimism pentru anul 2015 in firmele medii europene
Cei mai multi reprezentanti ai firmelor medii europene, cu venituri intre 10 milioane de euro si 500 de milioane de euro, sunt optimisti cu privire la evolutia afacerii lor in acest an.
Insa, chiar daca la nivel general reprezentantii companiilor sunt optimisti, exista diferente de perceptie in functie de tara, dupa cum se mentioneaza intr-un studiu realizat de EY ("Mid-Market Barometer 2015").
La nivel general, 87% din reprezentantii companiilor intervievati in cadrul unui studiu au declarat ca starea actuala a business-ului lor este buna sau destul de buna, jumatate (50%) se asteapta ca veniturile companiei sa creasca in 2015, comparativ cu anul trecut si 46% se asteapta ca performanta sa se imbunatateasca in urmatoarele sase luni, in timp ce doar 7% din cei intervievati se asteapta ca situatia sa se deterioreze.
Reprezentantii companiilor din Turcia, Irlanda, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Portugalia si Spania sunt cei mai optimisti. In Rusia, Germania, Italia, Polonia si Grecia s-au inregistrat cele mai scazute niveluri ale optimismului legat de business.
Cei intervievati sunt mai optimisti in legatura cu viitorul tarii in care activeaza decat in legatura cu perspectivele la nivelul intregii Europe.
In ceea ce priveste nivelul investitiilor, 64% dintre respondenti intentioneaza sa pastreze acelasi nivel al investitiilor si in urmatoarele sase luni, in timp ce 29% intentioneaza sa creasca nivelul investitiilor si alti 7% vor sa il reduca. Pe primul loc se afla Turcia (50% intentioneaza sa creasca investitiile), iar in companiile medii din Elvetia (12%), Austria (11%), Grecia, Germania si Rusia (cate 10%) este foarte probabil sa fie scazut nivelul investitiilor.
Un motiv care poate sa impiedice cresterea este legat de lipsa resurselor umane calificate. Un procemt de 31% dintre cei intervievati considera ca acest lucru va afecta veniturile intr-o oarecare masura, Austria (59%), Elvetia (55%), Grecia (55%) si Germania (51%) fiind cele mai afectate tari de acest factor. Cel mai putin afectate sunt companiile din Marea Britanie (25%), Irlanda (13%), Suedia (19%), Finlanda (10%), Danemarca (5%) si Norvegia (4%).
Un procent de 69% din cei intervievati mentioneaza reducerile de taxe iar 42% mentioneaza scaderea birocratiei drept factori care ar putea duce la propulsarea business-ului in tarile in care activeaza.
Studiul are la baza raspunsurile a 6.000 de reprezentanti din companii medii active in 21 de tari din Europa: Germania, Franta, Marea Britanie, Spania, Italia, Olanda, Turcia, Austria, Belgia, Norvegia, Polonia, Suedia, Elvetia, Rusia, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Irlanda, Portugalia, Grecia si Luxemburg.
Un material startups.ro.Toate drepturile rezervate.