Performanta buna in T2 2016 pentru piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania


In al doilea trimestru din 2016, piata de bunuri de folosinta indelungata din tara noastra a crescut cu 15,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.


Potrivit studiului GfK Temax, valoarea pietei de bunuri de folosinta indelungata a atins valoarea de 529 milioane de euro in al doilea trimestru din 2016.
Patru din cele sapte sectoare au inregistrat rate de crestere de doua cifre: electronice, electrocasnice mari, electrocasnice mici si telecom, in timp ce sectorul foto a avut cea mai mare scadere.


Electronice
Piata de electronice a insumat 87 de milioane de euro in T2 2016, cu o crestere de peste 30% fata de acelasi trimestru al 2015. Cea mai mare categorie (televizoarele cu ecran plat) a sectorului a crescut cu aproape 34%, inregistrand vanzari de 76 de milioane de euro. Boxele portabile au avut o performanta buna, in timp ce DVD playerele si sistemele de navigatie au continuat sa scada.
 

Foto
In T2 2016, piata foto a inregistrat o valoare de 5 milioane de euro, cu o scadere de 18% fata de T1 2016.
 

Electrocasnice mari
Electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31% in al doilea trimestru al 2016, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aparatele frigorifice (cea mai mare categorie) au crescut cu mai mult de 25%. Toate celelalte categorii au avut o performanta buna in T2 2016, cu rate de crestere de doua cifre.
 

Electrocasnice mici
Piata de electrocasnice mici a insumat 36 de milioane de euro in T2 2016, cu 23% mai mult comparativ cu T2 2015. Toate sectoarele au urmat un trend ascendent. Inca o data, vanzarile aparatelor de coafat au contribuit la performanta segmentului de ingrijire personala. Aparatele pentru prepararea alimentelor, dar si aspiratoarele (cele mai mari categorii ale pietei) au inregistrat si ele cresteri mari.
 

IT
Valoarea pietei de IT s-a restrans in T2 2016 cu aproape 14%, ajungand pana la valoarea de 85 de milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare scadere este cel al tabletelor (-17%), urmat de calculatoarele portabile (-16,5%). Camerele web, mouse-urile si tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescator.
 

Telecom
Vanzarile de smartphone-uri (de departe cea mai mare categorie a pietei) au continuat tendinta ascendenta, cu o crestere de doua cifre in T2 2016. Piata de telecom a crescut cu 19% comparativ cu T2 2016. Telefoanele mobile si phablet-urile au scazut. Fata de T2 2015, castile au raportat o crestere de 28%.
 

Imprimante, multifunctionale si consumabile
In T2 2016, piata de imprimante, multifunctionale si consumabile a crescut cu mai mult de 7% comparativ cu T2 2015. Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, in special datorita performantei multifunctionalelor. Usoare cresteri au fost resimtite si in segmentele de tonere si cartuse cu cerneala, datorita produselor compatibile.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425.000 de puncte de vanzare la nivel mondial.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii