Prima apa romaneasca pe nisa produselor pentru copii
Dupa ce acum doi ani, in vara lui 2008, a lansat pe piata apa minerala naturala Keia, compania Nicoltana continua extinderea cu un produs de nisa, Keia Baby - prima apa minerala naturala romaneasca dedicata copiilor.
”Lansarea produsului dedicat copiilor a fost bugetata inca de la inceputul afacerii, pentru ca stiam care este calitatea apei (puritatea la sursa, faptul ca nu contine clor si fluor). Insa am asteptat pana acum pentru a avea gata si studiile clinice necesare, care sa confirme oficial acest lucru. Este singurul produs romanesc dedicat, cu brand special creat pentru aceasta nisa”, spune pentru startups.ro Mihai Croitoru, director general la Nicoltana, firma care detine marca de apa Keia.
Pentru ca noul produs a fost in planul de afaceri initial, lansarea de anul acesta nu a mai presupus investitii suplimentare in fabrica de imbuteliere. (Citeste aici mai multe despre intrarea Nicoltana pe segmentul apei imbuteliate si investitia pe acest segment)
”Am hotarat sa intram pe piata cu apa Keia Baby pentru ca sunt studii care arata ca aceasta este potrivita pentru consumul copiilor si sugarilor (consumatori sensibili la incarcarea minerala si electrolitica a apei) si ar fi un produs de nisa care nu este exploatat pe piata romaneasca. Eu nu cunosc un produs destinat exclusiv copiilor si facut in Romania, de un producator de aici. In afara tarii exista marci de apa pentru copii si unele sunt importate si in tara noastra (n. red - Jana, Humana)”, spune Mihai Croitoru.
Distributia produselor
Spre deosebire de unele marci straine de apa pentru copii care se distribuie prin intermediul farmaciilor, Mihai Croitoru spune ca vrea sa se axeze in special pe key accounts (n. Red - marile retele de magazine) si pe partea de retail traditional.
Noul produs va fi distribuit in marile retele de magazine, precum si in magazinele de cartier. Deocamdata, acesta este prezent in reteaua Auchan iar compania se afla in discutii si cu reprezentantii altor retele.
Din punct de vedere al acoperirii geografice, in afara de marile retele, colaborarea pe partea de distribuitori pentru cele doua marci ale companiei (Keia si Keia Baby) se face mai ales pentru zona de sud a tarii si mai putin pentru cea de nord.
”Noi vrem ca pana la inceputul verii, anul viitor, sa avem o acoperire geografica de 90% pe partea de distribuitori si sa abordam si restul retelelor nationale, pe partea de key accounts”, spune Mihai Croitoru.
Vanzarea apei Keia
”Pentru a misca produsul din raft o sa avem diverse promotii. In acest fel, oamenii vor cumpara fiind atrasi de pret, iar apoi vor descoperi ca este un produs de calitate”, spune Mihai Croitoru.
In ceea ce priveste vanzarile, reprezentantul companiei estimeaza ca acestea vor fi de 15 milioane de litri in 2010, in total (apa Keia impreuna cu apa Keia Baby).
Daca linia de imbuteliere de care dispune fabrica ar fi utilizata la 100% din capacitate, productia ar putea ajunge la 35 de milioane de litri pe an. Capacitatea totala a izvorului de unde provine apa Keia este de aproximativ 300 de milioane de litri pe an.
Dezvoltarea afacerii
Extinderea capacitatii de productie este pe lista cu planurile de dezvoltare, insa de anul viitor, cand contextul economic din piata va fi unul mai bun.
”Probabil ca de anul viitor o sa mai lansam si alte produse, in primul rand din gama sucurilor pe baza de concentrate naturale de fructe de padure, de exemplu. Vrem sa punem in valoare atat apa, cat si potentialul zonei Cheia (muntii Ciucas). Suntem interesati de segmentele de nisa, unde nu este nevoie sa duci o lupta directa cu marii producatori de sucuri”, explica Mihai Croitoru.
El adauga faptul ca lansarea de produse pe nise de piata este mai usoara datorita prezentei reduse a marilor jucatori din domeniu, insa consumatorii romani sunt destul de traditionalisti pe acest segment, fideli marcilor consacrate, si trebuie depus un efort de educare a potentialilor clienti.
Nicoltana, compania care detine marca de apa Keia, este o firma romaneasca cu sediul in localitatea Cheia, Judetul Prahova, cunoscuta in special pentru activitatea din domeniul turismului. Firma opereaza trei unitati de cazare amplasate in Prahova si Constanta, cu un total de aproximativ 500 de locuri de cazare.
DE RETINUT:
Keia Baby este prima apa minerala naturala romaneasca dedicata copiilor.
Produsul a fost lansat de Nicoltana, o firma romaneasca din judetul Prahova, cunoscuta in special pentru activitatea din turism.
Compania a intrat pe segmentul apelor minerale naturale in urma cu doi ani, in vara lui 2008.
Noul produs a fost in planul de afaceri initial, motiv pentru care lansarea de anul acesta nu a mai presupus investitii suplimentare in fabrica de imbuteliere.
In viitor compania intentioneaza sa se extinda si pe segmentul sucurilor pe baza de concentrate naturale.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.