Retail smart casual in franciza
Gin Tonic este un concept de fashion retail de origine germana, care este prezent pe piata romaneasca de aproximativ trei ani. Afacerea a fost lansata in anul 1978, in Germania, si a inceput sa se extinda in tarile vecine in anii 1980. Master francizatul roman cauta sa extinda reteaua de magazine in franciza, vizata fiind zona de est a tarii.
De-a lungul timpului, marca a patruns pe piete din toata Europa (cu exceptia Spaniei) fie prin contracte de importator unic/reprezentant exclusiv, fie prin sistem de franciza (doar in Germania si Elvetia exista si unitati proprii). La nivel mondial, conceptul mai este prezent in Rusia, Israel si tari din nordul Africii.
Afacerea a fost lansata in Romania in anul 2006, master franciza pe tara noastra fiind detinuta de firma Distinct Management Consulting and Trading. In prezent, exista doua magazine Gin Tonic in Bucuresti (in centrele comerciale Unirea si Vitantis), ambele fiind deschise prin investitia master francizatului.
“In ceea ce priveste extinderea in franciza, printre primele orase considerate cu potential se numara Constanta si Iasi”, spune pentru startups.ro Radu Gheorghiu, Managing Director la Distinct Management Consulting and Trading.
Investitie initiala
Taxa de intrare in sistemul de franciza se negociaza in functie de experienta candidatului in domeniul retail, de profilul personal al acestuia, precum si de puterea lui financiara.
Potrivit lui Radu Gheorghiu, conceptul Gin Tonic se preteaza pentru magazine cu o suprafata cuprinsa intre 60 mp - 80 mp.
Investitia in amenajarea unitatii este estimata la circa 200 de euro - 400 de euro/mp, in functie de starea initiala a spatiului si configuratia acestuia.
In ceea ce priveste stocul initial, media pentru un magazin Gin Tonic se situeaza la 20 de articole pe mp de suprafata de vanzare. Investitia in stoc variaza in functie de tipul de articole pe care alege sa le comercializeze fiecare francizat si de sezonul in care este deschis magazinul (primvara-vara sau toamna-iarna).
“In mod normal, in conditiile in care francizatul se implica in afacere si administreaza inteligent franciza, investitia initiala poate fi recuperata in maxim 18 luni de la deschidere”, explica reprezentantul Gin Tonic in Romania.
El spune ca perioada poate varia si in functie de investitia pe care o face francizatul - spre exemplu, daca alege sa investeasca in magazin mai mult decat este necesar.
Sistemul de franciza
“In primul rand, candidatul trebuie sa inteleaga fenomenul de construire si dezvoltare a unui business in general. Apoi, el trebuie sa mai inteleaga faptul ca o franciza nu este o masina de tiparit bani, ci o afacere care poate genera profituri stabile si generoase doar daca francizatul investeste foarte mult efort si dedicare”, precizeaza Radu Gheorghiu.
El mai spune ca experienta in domeniul retail, precum si o conectare la tendintele din moda, reprezinta avantaje certe pentru viitorul francizat sau pentru persoana care se va ocupa de administrarea afacerii.
In orice caz, francizatii beneficiaza de training initial atat in Romania, cat si in Germania, in chestiuni care tin de organizarea magazinului si pana la derularea activitatii. Pe parcursul afacerii, ei beneficiaza de asistenta si suport fie din partea master francizatului roman, fie direct de la compania germana.
Magazinul in franciza trebuie sa fie deschis intr-un centru comercial cu un mix de chiriasi care sa se situeze la un nivel mediu - ca pret si notorietate - similar nivelului Gin Tonic.
In ceea ce priveste amenajarea unitatii, nu exista reguli stricte, francizatii avand doar obligatia de a transmite (prin design-ul magazinului) ideea care sta la baza conceptului Gin Tonic.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Fashion retail.
Investitie initiala: Amenajarea magazinului este estimata la circa 200 de euro - 400 de euro/mp, in functie de starea initiala a spatiului si configuratia acestuia.
Spatiu necesar: Intre 60 mp - 80 mp, amplasat intr-un centru comercial cu un mix de chiriasi care sa se situeze la un nivel mediu - ca pret si notorietate.
Taxe pe parcursul afacerii: Un procent de 1,5% din vanzari, ca taxa lunara de marketing.
Orase vizate pentru extinderea in franciza: In prima instanta, zona de est a tarii.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.