Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal


Potrivit studiului ”Puterea brandului personal 2017” realizat de Valoria, numai 32% dintre respondenti spun ca au un demers consecvent si proactiv de construire a brandului personal.

 

Restul de 68% ii reprezinta pe cei care au abordari punctuale, oportuniste sau, dimpotriva, nu isi gestioneaza in nici un fel brandul; 65% dintre acestia nici nu considera ca este probabil sa inceapa sa faca acest lucru in urmatoarele 6 luni - 12 luni.  

Prin prezentul studiu, ne-am propus sa aflam modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din Romania. Am vrut sa aflam cati respondenti isi construiesc consecvent si proactiv brandul personal, care sunt principalele canale de comunicare ale brandului personal, care considera respondentii ca sunt beneficiile asociate construirii brandului personal, ce personalitati sunt nominalizate ca modele de pe scena internationala”, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria, co-autoarea studiului.

Potrivit studiului, cei care nu au ales pana acum sa isi construiasca brandul personal spun ca principalul motiv este ca nu au timp pentru aceasta activitate (25%), nu este o prioritate pentru ei (19%) sau nu s-au gandit la acest aspect (14%).

Pe de alta parte, numai 26% dintre respondentii care deja isi construiesc brandul personal spun ca fac acest demers de peste 10 ani. Cei mai multi dintre acestia (38%) lucreaza la brandul personal de 1 - 3 ani, iar 21% isi construiesc brandul personal de 4 - 7 ani.
 

Cum isi construiesc oamenii de afaceri romani brandul personal?
56% dintre respondentii studiului Valoria pun pe primul plan comunicarea experientei lor de afaceri si a competentelor relevante pentru a-si construi brandul personal, dar 54% considera comunicarea propriilor valori drept partea cea mai importanta a acestui demers.

Reprezentantii Valoria considera important ca 40% dintre respondenti spun ca nu au o strategie de dezvoltare a brandului personal, dar vor sa isi faca o astfel de strategie. Dintre respondenti, 10% au o strategie dar nu o aplica, 4% nu au si nici nu isi vor face una, iar 9% spun ca nu este cazul.

Canalele folosite pentru comunicarea publica a brandului personal sunt dominate de LinkedIn (59%) si Facebook (53%). Pe locul trei sunt evenimentele care dau ocazia de a vorbi in public (38%). Blogul personal apare pe ultimul loc cu numai 12%.
 

Ce domenii abordeaza oamenii de afaceri pentru diferentierea brandului personal?
Principalele cinci domenii, pe langa cel al profesiei, care sunt alese pentru a comunica brandul personal sunt: domeniul social (52%), educatia (50%), antreprenoriatul (49%), cultura (24%) si inovatia (22%).

Chiar daca 27% dintre respondenti spun ca au un proces care sa le faciliteze identificarea temelor relevante pentru dezvoltarea brandului personal, din care 7% nu il aplica inca, restul de 73% nu au un astfel de proces si din acestia numai 36% lucreaza la asta.
 

Ce beneficii si indicatori ataseaza oamenii de afaceri brandului personal?
Cele mai importante trei beneficii aduse de brandul personal sunt: recunoasterea si vizibilitatea pe care le aduce (pentru 67% dintre respondenti), faptul ca dezvoltarea acestuia face parte din strategia de evolutie profesionala (pentru 66% dintre respondenti), dar si cresterea angajabilitatii pe piata muncii (pentru 41% dintre respondenti).

Dintre indicatorii de performanta folositi pentru a urmari / masura progresul in construirea brandului personal, reprezentantii Valoria spun ca numarul de mentionari in presa este utilizat numai de 16% dintre respondenti, pe locul unu aflandu-se numarul de contacte noi de business, care este, de altfel, un indicator de networking dar care, indirect, este folosit ca sa indice puterea brandului personal.  
 

Cu cine lucreaza oamenii de afaceri la brandul personal?
Numai 18% dintre respondentii studiului Valoria au alocat un buget lunar pentru activitati care sa conduca la construirea brandului personal. Cei mai multi respondenti (37%) care aloca un astfel de buget sunt cei de 34 de ani - 49 ani, ceea ce corespunde cu o etapa foarte activa din viata profesionala, la fel ca si in cazul celor de 25 de ani - 33 de ani care raspund pozitiv in procent de 36%.   

Cei mai multi respondenti (47%) spun ca ar colabora cu un consultant specializat pentru dezvoltarea brandului personal, 35% s-ar consulta cu prieteni mai avansati in procesul acesta, iar 33% ar apela la un executive coach sau un life coach. Doar 24% spun ca ar dori sa primeasca acest tip de consultanta de la un profesionist in marketing.  

Potrivit studiului, 49% dintre respondenti nu au participat la nici un training cu tema brandului personal in ultimii trei ani (2013 - 2016). Doar 18% spun ca au participat la un astfel de training in acest interval de timp, 14% au participat la doua, 10% la trei, iar 9 % la peste trei traininguri.

Studiul Valoria sondeaza perceptiile managerilor si directorilor executivi cu privire la importanta si beneficiile brandului personal in mediul de afaceri din Romania. Pentru realizarea studiului s-a folosit metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) cu esantionare relevanta pe segmente de varsta, la nivel de populatie. Cele 1.500 de raspunsuri au fost colectate in perioada 10 aprilie - 19 iunie 2017, acestea provenind preponderent de la respondenti din mediul urban cu varsta intre 18 ani si 55+ ani. 13% dintre respondenti provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, 7% din companii cu cifra de afaceri intre 50 - 100 milioane de euro, 15% din companii cu cifra de afaceri intre 10 - 50 milioane de euro, 25% cu cifra de afaceri intre 1 - 10 milioane de euro si 39% sub 1 milion de euro cifra de afaceri. 69% dintre respondenti sunt angajati cu norma intreaga, 28% au propria firma, 8% sunt liber-profesionisti, diferenta fiind reprezentata de respondenti cu alte tipuri de situatii pe piata muncii.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii