Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Care sunt preturile de vanzare
Preturile bijuterilor variaza intre 4 lei si 200 lei, in functie de cantitatea si de tipul materialului, dificultatea desenului si a modelului, precum si timpul de realizare.

Multe din bijuteriile vandute sunt sub-evaluate, doarece nu toti cumparatorii inteleg munca depusa la confectionarea lor. Daca o pereche de cercei se poate realiza in 5 minute, sunt multe bijuterii ce se realizeaza in 8 - 15 ore”, explica Ruxandra Giuglea.

Madalina Rotaru completeaza ca preturile produselor sunt tinute la valori rezonabile, pentru ca are un public tinta tanar, de 15 - 30 ani, cu venituri mici sau medii. Si Adriana Marinica si Laura Mihailescu vizeaza publicul tanar, cu varsta intre 14 si 25 de ani. Dar sunt si cumparatori care au mai mult de 25 - 30 de ani.

In principiu, produsele se adreseaza publicului educat si rafinat, ce apreciaza produsele handmade de calitate si la preturi accesibile”, adauga Ruxandra Giuglea.

Unele produse pot fi realizate si la comanda, insa doar daca reprezinta o idee proprie si interesanta a clientului si nu o copie a unei alte bijuterii sau haine. De exemplu, aproximativ 20% dintre produse realizate de Laura Mihailescu si de Ruxandra Giuglea sunt facute la comanda.

Costurile de productie
Materialele folosite cuprind margele din plastic, sticla sau lemn, sarma din cupru si argint, ceramica, piele, FIMO (pasta de modelare), hartie tratata, mecanisme vechi de ceas, taste de calculator, lana neprelucrata etc. Pentru haine se folosesc materialele de calitate, din bumbac 100%, si vopsea speciala.

Folosesc materiale foarte variate, in functie de inspiratie sau dorinta mea sau a clientilor. Plaja de materiale este inepuizabila. Zilnic descopar materiale si tehnici noi si asta imi place cel mai mult”, mentioneaza Ruxandra Giuglea.

Madalina Rotaru spune ca pe termen lung ar vrea sa prelucreze sticla si anumite metale (argint, cupru), pe care sa le combine cu alte materialele.

Modalitati de vanzare
Primele bijuterii realizate de cei care activeaza pe acest segment sunt, de obicei, vandute prietenelor si cunostintelor. Ulterior, artizanii isi fac bloguri pentru a vinde produsele.

Clientul imi trimite un e-mail cu toate datele sale si comanda dorita. Eu fac produsele respective si apoi le trimit prin posta, in regim ramburs”, spune Laura Mihailescu.

Adriana Marinica spune ca se intalneste personal cu potentialii clienti din Bucuresti.

Pe masura ce afacerea creste, unii dintre cei care realizeaza bijuterii isi deschid propriile magazine online. Este exemplul Ruxandrei Giuglea. Iar Madalina Rotaru intentioneaza si ea sa isi transforme blogul in magazin online, in cursul acestui an.

Cei care nu isi permit propriul magazin online pot sa apeleze la platforme precum Breslo.ro. Proiectul este romaneasc si intantioneaza sa creeze o comunitate a artizanilor, oferindu-le gratuit magazine virtuale. In prezent, Breslo gazduieste apoximativ 1.000 de astfel de magazine, potrivit reprezentantilor site-ului. Printre artizanii din aceasta comunitate se numara Madalina Rotaru si Adriana Marinica.

Un alt canal de vanzare este reprezentat de magazinele clasice. Ruxandra Giuglea isi vinde jumatate dintre produse prin trei astfel de retaileri.

As vrea sa am magazinul meu propriu, dar chiriile sunt mult prea mari, asa ca un magazin virtual are multe avantaje pentru mine. Din pacate, bijuteriile se vand probabil cel mai bine intr-un magazin unde lumea sa poata sa se convinga de calitate, model si culori”, precizeaza Ruxandra Giuglea.

Si Madalina Rotaru intentioneaza sa incheie contracte de colaborare cu cateva magazine care vand produse lucrate manual.

Targurile de produse handmade sunt insa de departe locul in care produsele se vand cel mai bine, motiv pentru care am inceput sa particip din februarie 2009 la toate targurile importante”, spune Madalina Rotaru.

Ruxandra Giuglea spune ca pentru o zi te targ costurile variaza intre 0 lei si 150 lei, la care se adauga transportul. Succesul depinde de cat de promovat este targul, unde este amplasat, ce produse sunt expuse si care este modul in care sunt prezentate.

Promovarea produselor
Cele mai folosite sunt modalitatile de promovare usor accesibile. Mediul online se afla pe primele locuri printre preferinte, indiferent ca este vorba de un blog personal sau de expunerea produselor pe diverse site-uri cunoscute.

Apar rezultate mai repede si, in plus, e cea mai potrivita modalitate de promovare pentru targetul meu”, explica Madalina Rotaru.

In afara de rolul pe care il are in promovare, blogul preia si functia unui magazin online si ii si ajuta pe artisti sa devina cunoscuti.

Alte tipuri de promovare folosite sunt participarea la targurile de profil si impartirea de fluturasi.

Cand am impartit fluturasi am captat cel putin 10 clienti noi”, detaliaza Laura Mihailescu.

Alt mod de promovare este asocierea cu un personaj sau o marca. Adriana Marinica spune ca si-ar asocia produsele cu un magazin, de exemplu, daca ideea sau conceptul acestuia ar coincide sau se apropie foarte mult de gusturile si preferintele ei si, mai ales, se potriveste cu produsele create de ee. Madalina Rotaru a creat de la inceput un personaj animat, MAD, prezent pe blog, pentru ca a simtit nevoia de a crea o poveste in jurul produselor.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.