Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
“Suntem foarte deschisi catre colaborarea cu centrele SPA, pentru ca produsul nostru se leaga mult de conceptul de wellness, de sanatate. O sa aducem inclusiv sortimente bio, pe care vrem sa le distribuim in astfel de locuri”, mentioneaza Chirca.
Prin intermediul magazinului online pot fi onorate comenzi in toata tara, in momentul de fata existand negocieri cu o firma de curierat care sa se ocupe de partea de livrare.
Clientii finali
Cea mai mare parte a vanzarilor este generata de segmentul HoReCa, insa clientii finali joaca un rol important in afacere.
“Clientii finali sunt mai importanti in primul rand pentru ca in continuare pe HoReCa se mentin preturile mari din cauza chiriilor. E un lant peste care nu poti sa sari. Si se vede clar o tendinta a consumului domestic. Oamenii prefera sa cumpere ceai si sa-l prepare acasa, pentru ca e mai ieftin”, spune antreprenorul.
Adrian Chirca spune ca sunt targetate in special persoanele care au venituri de la mediu in sus, pentru ca cei cu venituri mici consuma si prefera sa consume in continuare ceaiuri la plic sau nu consuma deloc.
Promovarea afacerii
“O problema pe piata ceaiului este data de faptul ca romanul nu este invatat sa consume ceai si prefera sa consume, in general, sucuri. De aceea, suntem in discutii cu publicatii din domeniu cu care vrem sa facem degustari si inclusiv workshop-uri, prin care sa educam oamenii, sa-nteleaga despre ce e vorba. Si chiar credem ca impreuna cu publicatiile si cu jucatorii din zona asta vom reusi sa educam intr-un fel piata mai devreme sau mai tarziu”, mai spune Adrian Chirca.
Parte a acestui proces este si blogul Sweetwood, pe care deja sunt postate articole in fiecare saptamana, precum si prezenta marcii in social media.
Extinderea afacerii
“Am descoperit o alta nisa pe care vrem sa mergem si este tendinta ultimelor saptamani de activitate. Avem deja contracte cu firme unde se consuma ceai la birou”, spune antreprenorul.
El mentioneaza ca aceste firme sunt dispuse sa plateasca pe loc in 99% din cazuri, spre desebire de colaboratorii din zona HoReCa, unde exista termene de plata si, in unele cazuri, se plateste cu intarziere.
In plus, apare un dublu avantaj, in sensul ca angajatul caruia ii place ceaiul si il consuma la birou va dori sa-si comande si pentru acasa, devenind astfel client in ambele zone.
In ceea ce priveste partea de distributie la nivel national, strategia celor doi antreprenori este sa ajunga sa aiba cate un distribuitor in fiecare zona din tara.
“In primul rand, vom targeta orasele cu minim 150.000 de locuitori, pentru ca asta denota un anumit statut, iar ceaiurile noastre se adreseaza persoanelor cu venituri de la mediu in sus”, precizeaza Adrian Chirca.
Deschiderea unei ceainarii este o alta directie de business pe care o au in vedere cei doi antreprenori, insa vor avea un raspuns sigur in directia aceasta abia peste un an, cand vor trage linie si vor vedea in ce masura ar fi oportuna o investitie.
Pentru moment nu se gandesc nici la deschiderea unui magazin fizic, pentru ca tendinta este pe online. Adrian Chirca spune ca este mult mai comod sa-ti comanzi acasa si atunci prefera sa investeasca in aceasta zona. Iar daca va fi vorba de deschiderea unei ceainarii, in mod clar se va deschide si un magazin in cadrul ceainariei.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Sweetwood este o afacere care se ocupa de comertul cu ceai vrac, fiind lansata la inceputul acestui an de Adrian Chirca si Liviu Alexandru.
Investitia in stocul initial si lansarea magazinului online a fost de aproximativ 10.000 de euro.
Pana la finalul anului, antreprenorii estimeaza ca vor investi inca pe atat, avand in vedere ca din toamna va creste consumul de ceai si vor fi necesare noi importuri.
Pentru primul an de activitate cei doi antreprenori se asteapta la venituri de 60.000 de euro - 70.000 de euro.
In momentul de fata, firma distribuie ceai intr-un centru SPA si in cafenele din Bucuresti si Buzau.
Magazinul online poate onora comenzi in toata tara, in momentul de fata existand negocieri cu o firma de curierat care sa se ocupe de partea de livrare.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 05 Iulie 2010 la ora 00.10