Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
In alta zona vor fi preparatele din carne si branzeturi, separat va fi locul destinat conservelor (de la bulion pana la zacusca, saramura etc), apoi spatiul pentru produse de bacanie (faina, paste etc), cel pentru lapte proaspat, cel pentru legume, si o zona unde vor fi condimente din orice colt al lumii.
De asemenea, in bacanie se vor vine si mici instrumente de bucatarie, care sunt mai dificil de gasit in magazinele mari, precum si carti de bucate sau mici cadouri sub marca “Bacania Veche”.
Un loc special va fi rezervat “evenimentelor” - acele produse de sezon sau in serie limitata.
“Cred ca intr-o luna deschidem. Nu poti incepe cu 98% gata. Eu nu o sa deschid nici la 99%. Exista o suma de lucruri care nu sunt esentiale si ar fi acceptabil sa nu fie gata - de exemplu, pot deshide cu 100 de condimente in loc de 150. Dar nu pot deshide fara un anumit gratar pe care scot painea. Pentru ca este un proiect in care primul contact cu bacania o sa conteze in toata relatia pe care o sa o am cu oamenii”, explica Tudosiei.
Investitia si planurile de dezvoltare
Investia initiala in afacere este de 20.000 de euro, bani folositi pentru inchirierea si amenjarea spatiului, cumpararea echipamentelor si stocurile initiale.
“Nu am facut o estimare legata de timpul in care o sa recuperez investitia. As vrea sa imi pot plati imprumuturile si sa pot trai decent din asta. Cred ca mi-as fi facut calculul asta daca as fi vrut sa faca in primul rand un business, dar la mine asta este un al doilea obiectiv. Primul este sa faca o bacanie asa cum o visez eu. Daca faci ceea ce iti place si faci lucrurile cum trebuie, banii vor veni oricum”, spune Marius Tudosiei.
Pana la sfarsitul acestui an, antreprenorul isi doreste ca bacania ce urmeaza sa fie deschisa acum sa fie deja un business stabil. In in situatia ideala, pana pe 31 decembrie 2010, aceasta bacanie ar deveni un centru secundar, o alta urmand sa fie deschisa si sa functioneze intr-un spatiu mai mare.
Extinderea viitoare a afacerii ar urma sa cuprinda si alte cateva bacanii in Bucuresti precum si unitati in alte orase din tara in afara Capitalei. Iar antreprenorul nu vede competitia drept o amenintare.
“Sunt foarte multe magazine care seamana cu bacania, insa doar seamana. Din toate celelalte lipsesc anumite lucruri pe care eu le vad imporante. Nu vad o alta bacanie drept o amenintare. E ca si cum ai pune pe altcineva sa picteze panza sub care ai scris tu autoportret”, spune Marius Tudosiei.
Importanta experientei profesionale
Experienta profesionala l-a ajutat sa pozitioneze foarte bine produsul. Sa il contureze in asa fel incat sa fie un proiect de succes.
“Targetarea este extrem de importanta si am reusit cumva sa fac schita pe o structura corecta”, spune Marius Tudosiei.
Avantajele s-au vazut si cand a fost vorba de lucruri aparent marunte, dar importante, cum ar fi realizarea sau nu a unei casete luminoase pe care sa fie scris numele firmei sau gasirea unui furnizor care sa-i faca niste carti de vizita la un pret bun.
“Cateodata vrei sa afli raspunsuri la probleme de business si trebuie sa stii pe cine sa intrebi. Astea sunt lucruri care se acumuleaza in ani”, explica Tudosiei.
Datorita experientei profesionale a ales si coaborarea cu profesionisti in anume domenii, cum ar fi designer-ul Alexandra Puiu care il ajuta cu amenajarea spatiului sau o agentie de branding pentru realizarea logo-ului.
“Stiam si eu sa desenez un logo si sa pun un raft si o masa in magazin, dar experienta unui specialist bate orice ar putea sa faca un antreprenor”, explica Tudosiei.
Antreprenorul spune ca atunci cand esti la inceput, mai bine lansezi la dimensiune mai mica, insa colaborezi cu specialisti, decat sa lansezi la o scara mai mare, doar pe baza ideilor tale.
Feedback-ul de la potentialii clienti
Marius Tudosiei precizeaza ca este foarte important sa vorbesti despre ceea ce vrei sa faci nu doar cu specialistii, ci si cu potentialii clienti. Nu trebuie sa iti fie teama ca cineva iti va fura ideea, ci trebuie sa testezi lucrurile inainte sa le pui pe picioare. Pentru ca in momentul cand pui pe masa o idee pe care oamenii sa o poata lua in discutie, cu siguranta ca singura directie spre care mergi este spre imbunatatirea ideii.
“Eu nu as putea face altfel. Daca te inchizi in caza cu ideile tale, urmatorul pas e la psihiatrie. Chiar daca pe baza feedback-ului primit ideea initiala se va schimba, este ok - schimbarea nu trebuie sa fie neaparat in concordanta 100% cu ceea ce crezi tu, ci cu ceea ce cred clientii”, spune Tudosiei.
El adauga faptul ca nu trebuie sa tii cont de nimeni atunci cand tu esti singurul tau client. In rest, trebuie sa fii flexibil, dar in masura in care ideea inca te mai reprezinta. De altfel, in cazul bacaniei, Tudosiei a folosit retelele sociale pentru a testa produsul.
Folosind Facebook si Twitter el a creat un focus grup oarecum permanent care sa il ajute sa adune feedback important. Iar dovada ca proiectul a fost gandit bine este faptul ca spatiul imaginat de el seamana foarte tare cu ceea ce vroia lumea sa vada. Si cu bacania care urmeaza sa fie deschisa in curand.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Marius Tudosiei are o experienta de 15 ani in media si marketing, dar anul acesta a decis sa isi transforme pasiunea pentru gatit in afacere si va deschide o bacanie.
Afacerea este gandita pe structura unui business de familie si urmeaza sa fie inaugurata peste cateva saptamani, in Bucuresti.
Au fost cautati furnizorii mici, care folosesc metode de preparare traditionale, care nu industrializeaza productia, care nu folosesc conservanti, aditivi, coloranti, E-uri etc.
Investitia initiala se ridica la aproximativ 20.000 de euro, bani care cuprind amenajarea spatiului, echipamentele si stocurile initiale.
Pana la sfarsitul acestui an, antreprenorul isi doreste ca bacania ce urmeaza sa fie deschisa acum sa fie deja un business stabil.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 01 Iunie 2010 la ora 05.38