Bani din interactiunea clientilor cu marcile


O idee venita la un meci de tenis ii poate aduce antreprenorului Adrian Alexandrescu aproape 400.000 de euro la sfarsitul anului 2009. Interactions, agentia pe care a infiintat-o in ianuarie, anul acesta, ofera servicii de comunicare directa prin campanii pe termen lung, care dezvolta relatia clientilor cu brandurile.

 

Adrian Alexandrescu (foto) a lansat afacerea Interactions pentru a ajuta companiile sa stranga relatia cu consumatorii finali. Ideea i-a venit in timp ce juca un meci de tenis, alaturi de Marian Seitan, directorul grupului HitMail. Impreuna au pus la cale dezvoltarea unei agentii care sa aiba legatura cu marketing-ul direct, domeniu in care amandoi au experienta solida, si tot impreuna au fondat si compania.

Ideea ne-a venit inca din septembrie, anul trecut, si am stabilit pentru ianuarie 2009 data lansarii. Aveam o gama de servicii in minte, am discutat si s-a conturat un plan. Noi avem amandoi background de marketing direct si tendinta pe care o observam de ceva timp este ca marketingul direct se muta incet-incet din zona de offline (prin posta), catre zona de internet si mobil. Dupa ce am pus si niste cifre in spate, totul a parut ca are logica. In plus, pentru mine sosise momentul sa incerc antreprenoriatul”, spune pentru startups.ro Adrian Alexandrescu.

Inainte de Interactions, el a lucrat timp de trei ani pentru agentia de publicitate OgilvyOne Romania, ca One-to-One Communications Director. Iar inainte de Ogilvy, unde a dezvoltat divizia de comunicare interactiva, marketing direct si CRM, Alexandrescu a lucrat timp de cinci ani in grupul de marketing direct, HitMail.

Antreprenorul declara ca acest context al crizei a fost unul avantajos pentru demararea business-ului.

Nu am avut obstacole, surprinzator. Pot spune ca pe noi criza ne-a avantajat. Practic, daca inainte economia era pe un trend ascendent, iar vanzarile mergeau rezonabil si fara a investi in programe de CRM (customer relationship management), acum firmele sunt mai atente sa construiasca si sa pastreze o relatie pe termen lung cu clientii”, mai spune Alexandrescu.


Modelul de business
Conceptul Interactions se axeaza pe oferirea de programe de comunicare directa pe termen lung.

Facem programe de CRM, ceea ce presupune o gandire pe termen lung, ce gestioneaza si optimizeaza interactiunea clientilor cu marcile. Folosim cu precadere canalele digitale, dar nu excludem tactici de marketing direct si alte metode de comunicare directa”, declara antreprenorul.

Co-proprietarii noului business au in spate experienta solida in domeniul marketing-ului direct, fapt care a facilitat demararea noii afaceri. In opinia lui Alexandrescu, CRM inseamna o filosofie de a dialoga cu consumatorii, indiferent de domeniul de activitate al companiei cu care colaboreaza.

Industria auto este un exemplu de business care sufera acum, in perioada crizei. Scaderile lor de vanzari sunt semnificative, fata de aceeasi perioada a anului trecut si acum incep sa apara regretele ca in anii trecuti nu s-a depus un efort mai mare sa dialogheze cu consumatorii inca din primul moment”, puncteaza directorul Interactions.

Prin urmare, conceptul afacerii este acela de a prelua clientii inca din faza initiala si de a oferi companiilor servicii complete de comunicare cu acestia.


Investitii si planuri de dezvoltare
Afacerea Interactions a fost gandita sa fie profitabila pe termen lung. Investitia initiala a fost de 20.000 de euro, insa pana la vara, intentia lui Alexandrescu este ca investitia sa se ridice la 50.000 de euro - 70.000 de euro. In ceea ce priveste profitul, omul de afaceri spune ca “anul acesta vrem sa trecem de break-even, insa pentru anii urmatori estimam o marja de 15% - 20%”.

Dupa infiintarea agentiei, Alexandrescu spunea ca in planurile de viitor intra o cifra de afaceri de 250.000 de euro, pana la sfarsitul acestui an. Totusi, la nici o luna de la infiintare, antreprenorul declara in premiera pentru startups.ro ca agentia are sanse sa realizeze o cifra de afaceri aproape dubla, in 2009.

Date fiind conditiile favorabile si clientii pe care i-am castigat intr-un timp relativ scurt, estimam ca putem atinge o cifra de afaceri de aproximativ 400.000 de euro anul acesta. Cifra de afaceri este aproape dubla fata de cea anticipata pentru primul an, deoarece am gasit chiar mai multa deschidere pe piata decat ne asteptam”, precizeaza Alexandrescu.

Antreprenorul declara ca agentia are deja contracte semnate pe o perioada de un an cu cinci clienti si alte patru proiecte pilot cu alti patru clienti.

In contextul in care piata pe care activeaza este neacoperita, planurile agentiei vizeaza in primul rand obtinerea awareness-ului.

Consider ca cel mai bun nume ti-l faci prin serviciile pe care le oferi. Acum urmeaza sa si dovedim clientilor castigati ca le meritam increderea”, spune el.

De asemenea, intre planurile prioritare se afla atragerea unei echipe consistente de specialisti din diverse domenii conexe. Alexandrescu prefera sa angajeze oameni cu experienta, care sa fie platiti corespunzator. Echipa actuala este formata atat din persoane care vin din agentii mari, cat si din oameni din agentii mai mici sau programatori si designeri. Pana la sfarsitul acestui an, Interactions ar urma sa ajunga la o echipa formata din 12 - 15 oameni.


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii