Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
In acest moment inca se tatoneaza terenul, inca sunt testate funshop-uri si se urmaresc reactiile si recomandarile participantilor.
“Scopul Life after Work este sa creeze si o comunitate, pentru ca noi avem convingerea ca asta reprezinta una dintre nevoile principale, care intr-un fel nu-si mai gaseste implinirea dupa o anumita varsta - ti-ai format deja un grup de prieteni, ai deja un job stabil etc”, precizeaza Elena Marineci.
Astfel, pe langa partea creativa, intervine si nevoia de a socializa, de a intalni si de a cunoaste oameni noi care au aceleasi pasiuni, intr-un cadru relaxat.
Inceputul
“Ne-am apucat de treaba in vara si ne doream sa organizam primele funshop-uri in septembrie, dar pana la urma am inceput din noiembrie”, mai povesteste Elena Marineci.
Principalul motiv pentru care a fost amanata lansarea proiectului a fost reprezentat de punerea la punct a detaliilor birocratice legate de inregistrarea firmei.
De asemenea, inainte de organizarea primelor funshop-uri, au avut loc programe de instruire a facilitatorilor in ceea ce priveste modalitatea de predarea a funshop-urilor pentru adulti. Desi au cunostinte temeinice in domeniul in care activeaza, niciunul dintre facilitatori nu avea la vremea respectiva o formare de trainer.
Investitie
“Acesta este un business pe care noi l-am inceput cu bani din buzunar. Ceea ce a insemnat ca am investit foarte mult in termeni de timp, pentru ca investitia de bani nu a fost una foarte mare”, spune Elena Marineci.
Pana acum, au fost investiti circa 3.000 - 3.500 de euro, care au acoperit cheltuielile de inregistrare a firmei, realizarea si administrarea site-ului, instruirea facilitatorilor, cheltuielile de organizare a primelor funshop-uri.
In prima parte a anului viitor, fondatorii Life after Work vor mai investi in afacere inca 3.000 - 3.500 de euro pentru partea de marketing si comunicare. In ceea ce priveste restul cheltuielilor, ei estimeaza ca acestea vor fi acoperite din taxele de participare la funshop-uri.
“Pentru tot ceea ce inseamna investitie independenta de veniturile generate de afacere, estimam o recuperare pana la jumatatea anului viitor”, adauga Elena Marineci.
Target. Promovare
“Nu exista un profil al celor care se inscriu la funshop-urile noastre. Noi initial am vizat categoria de tineri profesionisti (23 - 35 de ani), gandindu-ne ca in plaja asta de varsta vom gasi oameni mai receptivi la astfel de activitati. Dar, in final, au venit atat studenti, cat si oameni care au depasit demult 35 de ani si care sunt foarte fresh si care au fost foarte interesati de teme”, detaliaza Elena Marineci.
Unele funshop-uri sunt mai scumpe, prin prisma faptului ca au loc mai multe intalniri, dar exista si funshop-uri mai ieftine pentru ca e vorba doar de o singura intalnire.
Desi site-ul a reprezentat un instrument de promovare destul de important, cei trei fondatori Life after Work au apelat initial la cercurile de cunostinte ale fiecaruia, care au recomandat mai departe proiectul.
“Pentru inceput nu am avut o strategie de comunicare foarte bine pusa la punct. Abia de anul viitor vom apela la asa ceva, pentru ca trebuie sa iesim din cercul de cunostinte si sa comunicam cu tot mai multi oameni”, precizeaza Elena Marineci.
Problemele intampinate
“Foarte multi oameni rezoneaza cu tot acest proiect si cu activitatile pe care le propune. Insa, este o singura problema - timpul”, explica Elena Marineci.
Unele persoane spun de la bun inceput ca le-ar placea sa vina, dar ca nu au deloc timp pentru asa ceva, altele se inscriu, dar cu doua zile inainte de organizarea funshop-ului anunta ca nu mai pot ajunge pentru ca li s-a modificat programul. Astfel, deocamdata este destul de dificil ca oamenii sa fie motivati sa participle la eveniemente, pentru ca nu exista inca puterea grupului, care sa ii atraga.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Life after Work este un concept de programe de invatare prin joaca si creativitate destinate adultilor. Acestea au fost numite sugestiv <funshop-uri> si sunt organizate intotdeuna in orele din afara programului de lucru.
Pana acum, au fost investiti circa 3.000 - 3.500 de euro, care au acoperit cheltuielile de inregistrare a firmei, realizarea si administrarea site-ului, instruirea facilitatorilor, cheltuielile de organizare a primelor funshop-uri.
Fondatorii Life after Work vor mai investi in afacere, in prima parte a anului viitor, inca 3.000 - 3.500 de euro pentru partea de marketing si comunicare. In ceea ce priveste restul cheltuielilor, ei estimeaza ca acestea vor fi acoperite din taxele de participare la funshop-uri.
In acest moment inca se tatoneaza terenul, inca sunt testate funshop-uri si se urmaresc reactiile si recomandarile participantilor.
Foarte multi oameni rezoneaza cu acest proiect si cu activitatile pe care le propune, insa multi nu pot sa participe din cauza ca nu au suficient timp.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 30 Noiembrie 2009 la ora 03.31