Nuante profitabile


Pasionata de ceaiuri si de bijuterii, Adina Mocanasu a lansat o afacere care imbina aceste elemente cu serviciile oferite de un beauty lounge. Amplasat in centrul de business al Bucurestiului, Shades se adreseaza in principal femeilor de afaceri care au nevoie de servicii profesionale de infrumusetare, dar nu isi permit sa plece prea departe de birou.

 

Absolventa a Academiei de Studii Economice din Bucuresti, Adina a lucrat timp de 5 ani (ultima data intr-o companie din domeniul consultantei), dar isi dorea sa aiba propria afacere. Vroia sa dispuna mai bine de timpul ei si sa nu depinda de un program stabilit inainte de altcineva.

Timp de cinci - sase luni, ea s-a gandit la ideea de afacere si a analizat mai multe variante. Pentru ca avea biroul in Piata Victoriei din Bucuresti si simtise nevoia unor servicii de infrumusetare in zona (timpul nu ii permitea sa lipseasca mai mult de la birou si sa mearga mai departe, atunci cand avea nevoie de servicii profesionale), Adina a inceput sa analizeze acest segment de piata.

Am dorit sa ofer ceva nou. Sa le dau posibilitatea persoanelor care lucreaza sa gaseasca un mic refugiu in pauzele scurte de la birou, un refugiu in care sa isi accentueze starea de bine si frumos atat pe plan fizic, cat si in plan mental si emotional”, spune pentru startups.ro Adina Mocanasu.

In perioada in care a testat piata, ea a observat ca multi oameni de afaceri priveau centrele de infrumusetare doar ca pe un business, uitand calitatea. Segmentul este unul aglomerat, insa, pentru a se impune pe piata, Adina a stabilit ca trebuie sa ofere servicii la un standard ridicat si sa vina cu o diferenta in abordare.

Decizia de a trece de la un domeniu de activitate la altul si a se implica intr-un business pe care il cunostea doar din perspectiva de client a avut si dezavantaje, dar si avantaje.

Problemele au fost legate de faptul ca a trebuit sa aloce mai mult timp pentru analiza pietei si a modului de abordare al acesteia. A trebuit sa se informeze cu privire la produse si la furnizori. Sa analizeze mai mult si mai atent ofertele de produse si aparatura. De asemenea, a trebuit sa studieze prevederile legislative care sunt destul de drastice in acest domeniu, mai ales cele care tin de normele de igiena.

Insa tot de aici au decurs si avantajele. Am privit business-ul din perspectiva unui client care cauta standarde ridicate de calitate si nu am urmarit doar beneficiile imediate. Am dorit sa ofer clientilor ceea ce mi-as fi dorit eu insasi de la un salon”, spune Adina Mocanasu.

Provocari au fost si din perspectiva selectarii personalului. Pe segmentul saloanelor de infrumusetare fluctuatia angajatilor este foarte mare. Astfel, s-au facut numeroase interviuri pentru a gasi echipa potrivita si s-a pus accentul pe gasirea de personal calificat, cu vechime relativ mare la fostele locuri de munca (acest aspect reprezentand si garantia calitatii serviciilor).


Conceptul afacerii
Shades este o denumire care face referire la ideea de nuante, pentru ca in domeniul frumusetii canoanele, standardele, tiparele sunt mereu sparte. Conceptul afacerii are la baza ideea de beauty lounge, o noutate pe acest segment pe piata din Romania”, spune Adina Mocanasu.

Astfel, Shades nu este doar un salon de infrumusetare, ci un loc potrivit pentru o pauza de relaxare. Pe terasa din gradina pot avea loc discutii de business in fata unui ceai, iar din salon se pot cumpara bijuterii unicat sau vinuri speciale.

Pentru conturarea conceptului de beauty lounge se colaboreaza cu o serie de parteneri precum Delicateria Traiteur sau magazinul de vinuri La Chambre. Bijuteriile sunt realizate manual de tineri designeri, unele dintre acestea fiind obiecte unicat sau create special pentru Shades.

Colaborarea cu Delicateria a fost stabilita datorita produselor dietetice care vor ajuta la partea de servicii pentru tratamente corporale. Pe viitor, dezvoltarea afacerii va presupune si colaborarea cu nutritionisti, pentru realizarea unor diete personalizate.

Spatiul in care se afla salonul a fost ales dupa aproape trei luni de cautari. Deoarece targetul principal este format din clientii din mediul de business, era necesar un loc relativ apropiat ca distanta de o zona de birouri.

O parte importanta din investitia initiala a fost directionata spre designul si amenajarea spatiului, pentru a transmite inclusiv prin acest mod ca este vorba de un anumit tip de concept.

Multe din elementele decorative sunt unicat, realizate special pentru acest salon. Pentru amenajare am apelat la o echipa de tineri designeri cu o viziune proaspata si originala asupra modului de abordare a spatiului, viziune care s-a pliact pe cerintele conceptului Shades”, spune Adina Mocanasu.

Citeste continuarea articolului - pagina 2

 

DE RETINUT:
Shades este un beauty lounge lansat luna trecuta
in Bucuresti de Adina Mocanasu.
Pentru conturarea conceptului de beauty lounge se colaboreaza cu o serie de parteneri precum Delicateria Traiteur sau magazinul de vinuri La Chambre.
Pe viitor, afacerea se va extinde si prin oferirea unor diete personalizate, in colaborare cu nutritionisti.
Investitia initiala in afacere a fost de 60.000 de euro, cea mai mare parte a banilor fiind utilizata pentru echipamentele necesare.
Dupa lansarea oficiala din luna mai, numarul clientilor a crescut du 50% si se afla in continua crestere.


Cristina Alexandru

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii