Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
In afara de Anamaria si de partenerul ei, compania mai are un singur angajat.
Produsele
Koala vinde bijuterii, ceramica, lumanari, jocuri logice, cafea si ceai, nefiind inca toate prezentate pe site.
Bijuteriile sunt realizate manual din materiale naturale (tagua - sambure din fructul de palmier, sisal - planta textila foarte rezistenta, seminte de acacia, coaja de dovleac, lemn), din hartie reciclata, coaja de ou de strut, argint si pietre semipretioase.
Firma colaboreaza cu zece producatori, totii fiind membri WFTO. Unii au fost alesi pe baza recomandarilor din partea WFTO.
Tarile de unde sunt aduse produsele sunt Africa de Sud, Thailanda, Filipine, Chile, Columbia, India, Kenya, Maroc, Nepal, Peru.
"Oricat ne-am diversifica gama de produse, le-am alege doar pe cele fair trade, pentru ca noi credem in principiile comertului echitabil", spune Anamaria Pop.
Cei mai multi dintre cumparatori sunt femeile, varsta variind intre 14 ani si 75 de ani.
"Bijuteriile din hartie reciclata sau din sisal si o parte dintre cele de tagua sunt preferate de tinere, dar pentru bijuteriile mai sofisticate, cum ar fi cele din ou de strut, media de varsta a cumparatoarelor este in jur de 35 de ani", mentioneaza Anamaria Pop.
Preturile
Preturile produselor variaza intre 15 lei si 600 lei, in functie de materialul din care sunt realizate.
"Cel mai ieftin produs pe care il avem costa 15 lei (o brosa din pasla realizata manual in Nepal). Bijuteriile din materiale naturale sunt la un pret mai conventabil decat cele din argint. Urmatoarea categorie de pret pentru bijuterii este reprezentata de cele din coaja de ou de strut, apoi, cele din argint si pietre semipretioase. Preturile pot urca pana la 600 de lei, in cazul bijuteriilor din argint si pietre semipretioase", detaliaza Anamaria Pop.
Valoarea medie a unei comenzi este 80 de lei, pentru bijuteriile din materiale naturale, si de 150 de lei, pentru cele din ou de strut si din argint.
Cumparatorii solicita minim doua produse pe comanda.
"Nu exista o cantitate minima care trebuie comandata, doar ca la livrare se plateste si taxa de curierat. Am preferat sa mergem pe varianta asta pentru ca oamenii sunt mai reticienti in a-si da datele online", explica Anamaria Pop.
Produsele sunt livrate clientilor prin Posta Romana, iar pentru cele cu o valoare ridicata prin curierat, pentru ca este mai sigur.
Vanzarile
Pe langa vanzarea online, firma distribuie unele produse in magazinele traditionale si in cele care vand produse bio pentru cafea si ceai.
"Bijuteriile sunt punctul nostru forte, reprezentand 60% din totalul vanzarilor. Bijuteriile naturale sunt cele mai cerute. Vrem sa ne concentram si in continuare cel mai mult pe bijuterii", mentioneaza Anamaria Pop.
Firma are cele mai multe vanzari in Cluj si in Bucuresti, pentru ca in aceste zone au reusit sa se faca cel mai bine cunoscuti.
"Acum incercam sa crestem numarul colaboratorilor, in special pentru produsele certificate (n.red. - cele alimentare) si dorim sa editam un catalog cu produsele noastre", mai spune Anamaria Pop.
Promovare
Modalitatile de promovare au fost pana in prezent participarea la targuri de artizanat sau de cadouri cu ocazia Sarbatorilor.
Un alt mod de promovare si de informare este blogul.
"La inceput iti faci reclama din vorba in vorba si daca este cineva multumit se reintoarce si nu se reintoarce singur. Trebuie sa recunosc nu ne-am ocupat foarte mult de promovare, dar in 2010, odata ce va fi gata si noul site, vrem sa investim mai mult si in aceasta directie", mai spune Anamaria Pop.
Provocari
In Romania, produsele din comertul echitabil si acest tip de comert sunt putin cunoscute.
"Cand incepi sa povestesti oamenilor despre produse fair trade, sunt, de obicei nedumeriti. Mi-am dat seama ca multa lume nu stie ce inseamna fair trade, ce implica, si din acest motiv scopul nostru este, in primul rand, de a promova fair trade consumatorului roman. Inainte sa incepi o afacere in fair trade este foarte bine sa te documentezi", recomanda Anamaria Pop.
Pentru a se informa, cei doi parteneri incearca sa participe la cat mai multe targuri internationale.
Planuri de dezvoltare
In septembrie - octombrie acest an, cei de la Koala planuiesc sa deschida in Bucuresti un magazin stradal cu produse din comertul echitabil.
"Dorim sa deschidem un magazin stradal, pentru a dezvolta o relatie mai personala cu clientii nostri", subliniaza Anamaria Pop.
Dezvoltarea magazinului stradal depinde de recuperarea investitiei initiale, precum si de acoperirea costurilor legate de acesta.
In urmatorii doi ani, reprezentantii Koala spera sa ajunga si membri WFTO. Pe langa alte criterii de selectie, unul este de a avea cel putin doi ani de activitate in promovarea comertului echitabil pentru a primi aceasta calitate.
Alt plan al celor doi investitori este de a dezvolta in Romania o platforma online dedicata comertului echitabil, impreuna cu organizatii non-profit si persoane implicate in domeniu.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Worldshop-ul online Koala fair trade a fost lansat in iunie anul trecut.
Conceptul de fair trade sau comert echitabil a aparut prin anii 1950, obiectivul fiind de a ajuta la dezvoltarea tarilor foarte sarace.
Investitia initiala in afacere fost in jur de 18.000 de euro pentru site-ul de prezentare, magazinul online, stocul de marfa, materialele promotionale si participarile la targurile internationale.
Preturile produselor variaza intre 15 lei si 600 de lei, in functie de material.
Bijuteriile sunt punctul forte al magazinului, reprezentand 60% din totalul vanzarilor.
In septembrie - octombrie, anul acesta, cei de la Koala planuiesc sa deschida in Bucuresti un magazin stradal cu produse din comertul echitabil.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 10 Februarie 2010 la ora 21.20