TwiMarket.com - un start-up lansat la o cafea
Pentru ca tot mai multe persoane isi fac un cont pe Twitter.com si incep sa comunice in 140 de caractere (limita pe care o poate avea un mesaj), doi antreprenori s-au gandit sa ii ajute pe cei care vor sa faca publice diverse anunturi de cumparare, vanzare sau angajare prin intermediul acestei platforme si au lansat un serviciu dedicat, TwiMarket.com.
Viorel Spinu si Mihai Mafteianu s-au cunoscut la Open Coffee Bucuresti, eveniment saptamanal de networking destinat celor care activeaza in online si tehnologie. Intalnirile sunt informale iar scopul este obtinerea de feedback pentru diverse proiecte de business si gasirea unor potentiali parteneri de afaceri.
“Dupa ce l-am cunoscut pe Mihai am descoperit ca fiecare dintre noi dispune de resurse complementare pentru zona de proiecte online. El are la dispozitie resurse in zona de management, PR si web design, iar eu, prin @thejavacompany dispun de resurse in zona de dezvoltare de cod. Ne-am hotarat sa punem la un loc ceea ce avem si sa cream TwiMarket.com”, povesteste pentru startups.ro Viorel Spinu.
Mihai a inceput sa se ocupe de project managament, Viorel de development, prin compania sa, iar Petronela Serban, adusa in proiect de Mihai, se ocupa de design, copyright si PR.
Doua saptamani mai tarziu, Viorel si Mihai prezentau proiectul in fata audientei de la Open Coffee.
Conceptul
Twimarket.com este un serviciu cu target international, destinat utilizatorilor Twitter. Anunturile prin care acestia isi vand sau cumpara o casa sau masina sau ofera/cauta un loc de munca sunt centralizate de platforma si impartite in functie de categoria de care apartin.
“Targetul nostru este format din persoanele care folosesc Twitter si sunt interesate sa transmita diverse mesaje B2C (business to consumer) sau C2C (consumer to consumer) pe anumite categorii (n. red. - auto, imobiliare, joburi etc) existente pe TwiMarket.com. Ne asteptam sa avem un trafic divers, format in special din persoane interesate sa cumpere sau sa vanda diverse bunuri”, spune pentru startups.ro Mihai Mafteianu.
Realizarea proiectului
Ideea initiala a fost clar conturata in cateva zile de la inceperea proiectului iar apoi a fost ales cel mai simplu layout din cateva variante disponibile. Layout-ul a ajuns la Viorel Spinu, care s-a ocupat de transpunerea acestuia intr-un site functional.
“Din punct de vedere al implementarii, am abordat o solutie tehnica ce ofera rezultate imediate. Tehnologia utilizata este o combinatie intre Google Web Toolkit/Struts 2/JSP/MySQL”, explica Viorel Spinu.
Pana in acest moment, efortul investit in dezvoltarea aplicatiei ajunge la aproximativ 40 de ore de persoana. In fiecare zi, cei doi lucreaza in jur de 30 - 60 de minute pentru TwiMarket.com. Alte cateva sute de ore sunt preconizate pentru dezvoltarea proiectului pana la stadiul pe care cei doi antreprenori l-au planificat.
Promovarea
In afara prezentarilor sustinute in cadrul OpenCoffee, proiectul TwiMarket.com nu a fost promovat. Insa, pentru perioada urmatoare exista planuri de marketing care ar urma sa aduca mai multe cereri zilnice pe site.
“Urmeaza sa trimitem comunicate de presa si sa contactam o serie de website-uri ce se ocupa de listarea aplicatiilor de Twitter si a proiectelor asemanatoare. De asemenea, Viorel a adus in echipa o persoana care va face promovare directa prin Twitter catre persoanele ce posteaza astfel de anunturi direct, fara a le trimite catre unul dintre conturile noastre”, spune Mihai Mafteianu.
Cei doi antreprenori se asteapta ca in scurt timp, in urma campaniei de promovare, sa se ajunga la un numar de cateva zeci, poate chiar sute de anunturi trimise in fiecare zi.
Dezvoltarea
Pe masura ce numarul de mesaje va fi din ce in ce mai mare, performantele si functionalitatea site-ului vor fi imbunatatite, tinand cont de feedback-ul primit de la utilizatori.
Exista o serie de noi functii care ar urma sa fie adaugate si se doreste si cresterea numarului de categorii si conturi de Twitter care se ocupa de colectarea mesajelor primite de la utilizatori.
Proiectele hobby
TwiMarket.com este un “proiect hobby”, nu a fost gandit pornind de la ideea de a genera bani, ci mai degraba de a demonstra un fapt (ca antreprenorii care participa la Open Coffee pot face proiecte impreuna) si de a creea awarness pentru business-urile existente ale celor doi antreprenori.
“Pentru mine a fost foarte important sa dovedim ca se pot face proiecte la Open Coffee. Daca reusim sa convingem macar pe inca cineva sa actioneze la fel, atunci inseamna ca vom fi mai multi in Romania care fac lucrurile sa se miste, iar acest lucru nu poate fi decat benefic pentru toti”, spune Viorel Spinu.
Mihai Mafteianu spune ca orice proiect realizat poate aduce un plus de imagine pentru afacerea activa.
“Este important sa arati clientilor prezenti si viitori ca esti o persoana activa in zona antreprenoriala si ca nu te limitezi la realizarea proiectelor pentru care esti platit dupa o schema clara”, explica Mihai Mafteianu.
Printre avantajele unui proiect de acest tip, cei doi antreprenori enumera faptul ca iti creeaza o prezenta intr-o piata si pentru un public care nu ar fi avut cum sa auda de tine si iti permite sa “te joci” cu tehnologii pe care nu le poti utiliza pentru clientii tai, pentru ca in cazul lor ai de respectat anumite conditii si un deadline fix.
Mihai Mafteiau spune ca un proiect tip hobby iti redeschide si interesul fata de lucrurile noi, pentru ca lucrezi cu entuziasm, si iti permite sa incerci modul in care functioneaza anumite echipe (sa te asociezi cu anumite persoane si sa vezi daca echipa ar putea functiona si pentru alte proiecte, chiar mai mari).
De altfel, cei doi antreprenori nu exclud ca experienta de a lucra impreuna la acest proiect sa genereze mai tarziu si un parteneriat de afaceri.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.