Un business ce da startul la distractie


Tree House este un country club lansat in vara acestui an de sotii Ioana si Radu Gherasim. Cei doi nu au experienta in zona de leisure, insa si-au folosit cunostintele de business acumulate in alte domenii pentru a dezvolta noua lor afacere.

 

Radu Gherasim si-a lansat prima afacere (vanzarea de cornuri) la mijlocul anilor ’90, insa de noua ani este implicat in online, prin firma de web development e-afacere.ro pe care a preluat-o prin achizitia firmei Rionet, precum si prin alte cateva proiecte online. Ioana Gherasim detine agentia de publicitate Doc Comm, care a fost infiintata acum sase ani.

Cei doi si-au folosit experienta anterioara pentru aceasta noua lor afacere: branding-ul Tree House a fost realizat de Doc Comm, iar site-ul a fost dezvoltat de Wanted.

Ce este casa din padure
Ideea Tree House a aparut in 2009, iar amenajarile spatiului din comuna Lunguletu (localitate din zona de nord-est a Bucurestiului) au inceput in primavara acestui an.

L-am numit Tree House, pentru ca ai spatiul tau in care poti face ce vrei ca sa te simti bine, dar poti ajunge repede acasa cand ai nevoie”, spune pentru startups.ro Radu Gherasim, Managing Partner la Wanted, firma care detine Tree House.

Terenul pe care este amplasat clubul are o suprafta de 5.000 de mp din care au fost amenajati 3.000 de mp. Investitiile legate de amenajare au fost piscina, tern de sport, zona de relaxare etc.

Spatiul este impartit in doua (Lunguletu 1 si Lunguletu 2), delimitarea fiind facuta pentru a vedea daca oamenii vor sa vina la piscina sau vor sa vina intr-un loc fara piscina. Pana acum, cele doua locuri au fost inchiriate impreuna.

Tree House este gandit sa poata fi inchiriat si folosit pentru petreceri de familie sau corporate si training-uri. Compania nu asigura insa si partea de catering, Radu Gherasim precizand ca a considerat ca este mai bine sa se limiteze la oferirea unui singur tip de serviciu.

Afacerea se afla inca in stadiul in care, in functie de reactia clientilor, antreprenorii vor stabili conceptul final pentru fiecare dintre cele doua spatii. Din acest motiv, de exemplu, acum nu se ofera servicii de supraveghere a copiilor.

Este vorba despre angajarea de personal dedicat pentru asta, ceea ar insemna costuri care trebuie sa se regaseasca in preturi”, spune Radu Gherasim.

Antreprenorul spune ca proiectul se afla abia in prima luna de activitate, in care descopera impreuna cu clientii care sunt nevoile acestora.

Investitia in afacere
Investitia initiala este apreciata la aproximativ 150.000 de euro, inclusiv valoarea terenului, reprezentantii firmei estimand ca suma va fi recuperata in trei ani. Terenul pe care se afla clubul a fost cumparat acum trei ani, fiind o investitie personala a familiei.

Cine sunt clientii
Publicul tinta al Tree House este reprezentat de oamenii cu venituri medii spre mari, care locuiesc in blocuri si au copii mici, in varsata de cel mult zece ani. Spatiul poate gazdui in jur de 20 - 30 de persoane.

Pana acum, compania a avut in jur de 30 de clienti, cei mai multi venind prin intermediul site-ului. Spatiul a fost inchiriat pentru petreceri, aniversari, fie personale, fie corporate.

Intr-un business de tipul acesta, in prima luna este bine daca iti calca cativa oameni pragul. Putem deja vorbi de o ocupare buna in prima luna, mai ales in perioada de weekend, dar si de evenimente in timpul saptamanii. Chiar daca pretul este la jumatate, totusi, in timpul saptamanii multa lume nu are aceeasi dorinta de a iesi”, mai spune Radu Gherasim.

Inchirierea spatiului timp de sase ore in timpul saptamanii este 100 de euro, iar in weekend chiria este de 200 de euro, la care se adauga TVA-ul. Pretul poate sa difere cand este un numar mai mare de vizitatori sau cand perioada in care spatiul este inchiriat este mai lunga.

Promovarea
Promovarea Tree House s-a facut prin flyere distribuite in nordul Bucurestiului, precum si online (site-ul clublui a avut in jur de 5.300 de vizitatori in ultima luna).

De asemenea, antreprenorii vor lansa si campanii de co-branding cu marci de jucarii si haine pentru copii.

O campanie ar trebui sa se lanseze impreuna cu un site care vinde jucarii. Un client al acelui site primeste o reducere de aproximativ 100 de lei, daca face o rezervare la Tree House”, spune Radu Gherasim.

Dezvoltarea afacerii
Pe langa cele doua spatii din Lunguletu, cei doi antreprenori mai au doua suprafete pe care vor sa le dezvolte sub acelasi concept de la Tree House si pe care vor sa le deschida in primavara anului viitor.

Un spatiu poate fi la Baldana (judetul Dambovita, la cativa kilometri de Lunguletu), iar celalalt in zona de nord a Capitalei. Amplasarea celor doua noi spati nu este insa sigura.

Pentru a mentine afacerea in perioada de iarna, Radu Gherasim spune ca intentioneaza sa amenajeze o cladire in care sa se poata desfasura aproximativ aceleasi activitati precum cele din aer liber, mai putin piscina.

Cladirea pentru iarna poate fi amplasata la Lunguletu sau intr-unul dintre viitoarele spatii care sunt in dezvoltare.

Pentru a se extinde in celelalte spatii, Radu Gherasim spune ca se gandeste la accesarea de fonduri europene sau asocieri cu alte persoane private.

DE RETINUT:
Tree House este un country club lansat in vara acestui an
, intr-o localitate din nord-estul Bucurestiului..
Investitia initiala este apreciata la aproximativ 150.000 de euro, estimandu-se ca va fi recuperata in trei ani.
Publicul tinta al Tree House este reprezentat de oamenii cu venituri medii spre mari, care locuiesc in blocuri si au copii mici, in varsata de cel mult zece ani.
Afacerea apartine sotilor Ioana si Radu si Gherasim, care au experienta in alte domenii decat leisure.
In primavara anului viitor, cei doi vor sa mai inaugureze inca doua country-club-uri.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii