Bani din piatra flexibila


O afacere lansata in urma cu patru luni in Germania, avand la baza un produs inovator in domeniul amenajarilor, s-a extins in luna mai pe piata din Romania, printr-un parteneriat cu o firma autohtona. Produsul vandut este o “marmura flexibila”, destinata amenajarii spatiilor din interiorul si exteriorul cladirilor.

 

Materialul din "piatra flexibila" poarta numele Dekostein si a fost inventat de Peter Laborenz, un antreprenor din Germania, care a si patentat produsul.

Fabricat din pudra de minerale (praf fin, rezultat din prelucrarea marmurei si praf de granit), Dekostein este “un fel de piatra naturala”. Avantajul fata de alte produse de placare (marmura, gresie, faianta, etc.) este flexibilitatea materialului – o placa poate fi indoita la 90 de grade pentru a pava treptele unei scari (fara sa fie taiata) sau curbata pentru a imbraca o coloana.

De asemenea, placile realizate prin acest procedeu pot fi personalizate prin imprimarea cu orice imagine si au doar 3 mm grosime (un metru patrat cantareste doar 3 kg). In ciuda faptului ca sunt realizate din "praf", "placile sunt mult mai rezistente in timp decat gresia, faianta sau alt produs destinat placarii (Dekostein are o durabilitate echivalenta cu 80% din duritatea diamantului, mult mai mult decat granitul, chiar dublu)”, explica, special pentru startups.ro, Peter Laborenz, inventatorul acestui material.

Placile de “piatra flexibila” se pot aplica peste orice tip de suprafete, inclusiv pe cele placate deja cu gresie sau faianta. In functie de structura si de modelul ales, un metru patrat de marmura Dekostein poate costa intre 35 de euro si 60 de euro.

Produsele au ajuns pe piata din Romania dupa ce, la un targ de profil din Germania, Peter Laborenz s-a intalnit cu fondatorii firmei sibiene Deco Stone Art, acestia fiind interesati sa aduca produsele pe piata autohtona.

Compania sibiana a obtinut contractul de distributie exclusiva pe piata din Romania si pe pietele din tarile vecine, iar luna viitoare urmeaza sa inaugureze in Bucuresti primul showroom pentru aceste produse.

La trei luni de la lansarea pe piata din Germania, “placile flexibile” au fost aratate pentru prima data clientilor din Romania, tot in cadrul unui targ de profil, “Construct Expo Ambient” organizat la Romexpo, in Bucuresti.

Deocamdata, produsele nu sunt disponibile pe piata romaneasca, primul transport Dekostein urmand sa ajunga in tara luna viitoare.


Investitie
Investitia initiala facuta de firma romaneasca a fost de 12.000 de euro, suma necesara pentru participarea la targ si acoperirea costurilor suplimentare de business (suma nu include si achizitia birourilor si a spatiilor pentru showroom).

Costurile totale (excluzand sumele necesare pentru achizitia stocului de produse) se vor ridica la peste 25.000 de euro, din momentul obtinerii contractului de distributie in aprile/mai anul acesta si pana in decembrie 2008. Suplimentar, vor mai fi investiti inca 50.000 -100.000 de euro pentru achizitionarea licentei de comercializare – bani ce urmeaza sa ne fie platiti in transe”, spune, despre afacerea din Romania, Peter Laborenz.


Promovarea
Strategia de marketing folosita de companie se bazeaza pe o abordare directa a potentialilor beneficiari si a arhitectilor. Pe de alta parte, Dekostein este promovat si prin intermediul distribuitorilor autorizati, care acopera toate zonele din tara, dar si din Republica Moldova.

In cadrul targului organizat la Romexpo, conceptul a fost promovat prin distribuirea de materiale publicitare continand o serie de explicatii referitoare la acest produs.

Promovarea se face si prin intermediul unui catalog electronic ce contine 8.000 de modele, concept care pana in prezent a trezit interesul catre acest produs, dupa cum spune Peter Laborentz.

La patru luni de la lansarea pe piata, compania-mama a realizat 10 lucrari in Germania si a primit aproximativ 70 de cereri de la potentiali clienti, proprietari de imobile si persoane care activeaza in domeniul constructiilor (arhitecti, dezvoltatori de proiecte, designeri).


Evolutia pe piata romaneasca
Inventatorul Dekostein crede ca urmatorii ani vor fi marcati de o evolutie pozitiva a vanzarilor pentru produsul pe care il promoveaza, atat pe piata din Romania, cat si pe cea din strainatate.

Pe piata din Romania, in perioada iulie – decembrie 2008 sper sa avem o cifra de afaceri de aproximativ 50.000 de euro, iar pentru 2009 estimam o cifra de afaceri de 200.000 de euro. Obiectivul nostru pentru anul 2010 se situeaza la o cifra de afaceri de cel putin 250.000 - 300.000 de euro, in Romania”, spune Peter Laborenz.

In luna iulie a acestui an, compania va deschide un showroom in nordul Bucurestiului, in Otopeni, iar in luna august va mai inaugura unul in Sibiu. Tot anul acesta, va fi lansat si un showroom in Republica Moldova.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii