Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
“In Canada am luat-o de la capat ca sa inteleg piata de acolo si sa raspund cerintelor clientilor, care erau diferite de ale celor din Romania. Acum, la alt nivel, ca intr-o spirala, aduc in Romania ceea ce am descoperit si stabilizat acolo si ceea ce stiu sa fac. Aici, din nou, trebuie adaptat mesajul pentru piata din Romania”, detaliaza Catalin Vasilescu.
El spune ca s-a orientat spre piata din Romania datorita cladirilor de patrimoniu care exista aici si a numarului mare de astfel de imobile care au nevoie de renovare.
“Dorim sa avem o activitate extinsa aici pentru ca este o piata propice prin tehnica de constructie, traditia culturala, respectul pentru calitatea estetica si faptul ca exista un asemenea fond de constructii care trebuie renovate, cat si constructia de cladiri noi, care sa speram ca se va relua”, adauga Catalin Vasilescu.
Pentru afacerea din tara el este in faza in care isi creeaza portofoliul de clienti, se ocupa de marketing si de alegerea unui nume pentru firma. Insa, in Europa, Catalin Vasilescu nu se limiteaza doar la piata din Romania, spunand ca mai ales centrul si sudul continentului sunt potrivite cu tipul de lucrare pe care il executa.
Pana acum a executat deja o lucrare pentru o vila din Bucuresti si doua interioare iar acum are in lucru o cladire de patrimoniu, de peste 300 de ani, aflata in Piata Mare din Sibiu si care urmeaza sa fie transformata in hotel si restaurant. Pentru acest imobil realizeaza finisajul interior, cel exterior si o lucrare de arta monumentala, estimand ca va fi gata la sfarsitul acestui an.
Afacerea din Romania urmeaza sa fie dezvoltata pe modelul celei din SUA si Canada - dupa o perioada de atragere a clientilor prin recomandari si colaborarea cu firme de profil, in prima parte a anului viitor va fi lansat si un website.
“Situatia de criza a incetinit activitatea fata de anul trecut, dar suntem optimisti pentru ca in mod fundamental este o nevoie reala in Romania pe aceasta piata”, mai spune Catalin Vasilescu.
In prezent, el spune ca se concentreaza pe marketing si executie, “pentru ca una o hraneste pe cealalta”.
Conceptul sgraffito
Sgraffito traditional (folosit din perioada Renasterii) este o lucrare de tip basorelief, executata in mortar, materialele folosite fiind varul, nisipul, cimentul si pigmentii naturali.
Pe un perete “la rosu” sau curatat se aplica intre doua si patru straturi de mortar (de culori diferite) care sunt decupate sau “zgariate” (sgraffia = a zgaria, in limba italiana) si, in functie de desen, se lasa sa se vada mai mult sau mai putin din fiecare strat. Culorile folosite in tehnica traditionala sunt negru, rosu, galben si alb.
“Straturile sunt aplicate de un mester specializat, iar artistul apoi zgarie pentru a obtine designul (modelul). Ceea ce rezulta are un registru de expresie frumos, dar limitat. Din lucrarile in sgraffito, marea majoritate erau la doua straturi (cam 90%), poate 9% la trei straturi si foarte, foarte putine la patru straturi”, spune Catalin Vasilescu.
Prin tehnica traditionala, mortarul se aplica numai pe peretii cladirilor din caramida, piatra, ciment si orice material derivat din acestea, atat la interior, cat si la exteriorul imobilului.
Spre deosebire de tehnica traditionala, dar bazandu-se pe aceasta, Catalin Vasilescu a ajuns sa foloseasca o gama mult mai larga de pigmenti, a adaptat tehnica de aplicare si poate combina pe acelasi perete sgraffito si fresca.
In plus, mortarul folosit de el nu se aplica doar pe suprafetele traditionale, ci si pe altele precum lemn, polistiren, polistiren expandat, spuma de polistiren sau rigips. Iar unele lucrari nu sunt realizate direct pe zid, ci pe panouri, astfel ca arata ca niste tablouri, putand avea dimensiunea si greutatea unei oglinzi.
“Experienta din Canada m-a dus la stabilirea mortarului ca tehnica de arta viziuala, asa cum sunt acuarela, uleiul. Acum folosesc mortarul natural ca pe o tehnica de pictura”, mentioneaza Catalin Vasilescu.
Mortarul este realizat din materiale naturale si ecologice, prin care peretele respira. Poate fi usor de intretinut (nu trebuie revopsit, reparat, nu se cojeste, nu se crapa, se curata cu apa pe zidurile exterioare si cu aspiratorul in interiorul cladirilor).
De asemenea, materialul rezista in timp, finisajele fiind garantate pentru minim 50 de ani, in contextul in care durata de executie este scurta. De exemplu, realizarea unei lucrari de tencuiala decorativa pe o suparafata de 200 mp pentru o agentie de voiaj din Canada a durat trei zile.
In jur de 70% din lucrarile realizate de Catalin Vasilescu sunt facute la comanda, dar in acelasi timp el pregateste si o serie de panouri pentru o expozitie personala.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Catalin Vasilescu este artist plastic si are o experienta de 32 de ani in domeniu.
In Canada si-a creat propria tehnica de sgraffito si s-a extins pe o nisa de piata neacoperita pe piata in acel moment - arta murala si lucrarile de tencuiala decorativa.
Zece ani au fost dedicati cercetarii si experimentarii tehnicii sgraffito, pentru a intampina cerintele clientilor din Canada.
Din cauza ca pe piata din Canada nu a gasit materialele necesare, Catalin Vasilescu a fost nevoit sa si le pregateasca singur, le fel cum si-a creat si o parte din unelte.
De la sfarsitul anilor ’90 firma lui, Stucco as Art, s-a extins si in Statele Unite ale Americii.
Clientii Stucco as Art sunt proprietarii imobilelor, arhitectii, constructorii si designerii de interior.
Marketingul online este unul dintre mijloacele de promovare care i-a adus cei mai multi clienti.
Fara sa neglijeze lucrarile din SUA si Canada, anul trecut, Catalin Vasilescu a inceput sa fie mai activ pe piata din Romania.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 21 Septembrie 2009 la ora 03.53