Emag: piata de comert online se dubleaza in 2008


emag.ro estimeaza ca piata de retail IT&C online din Romania va ajunge la nivelul de 250 milioane de euro anul acesta, iar primele cinci magazine online vor detine peste 85% din segment.

„Estimam ca anul trecut piata de comert online s-a ridicat la aproximativ 115 milioane de euro. Migrarea dinspre retailul clasic catre cel online va influenta cresterea pietei si anul acesta, iar procesul va fi stimulat de cresterea ofertei de produse”, spune Radu Apostolescu, director divizie brand la emag.ro.

Cu o cota de piata de 70% (conform companiei), emag.ro a realizat in 2007 o cifra de vanzari de 76,7 milioane de euro, iar pentru 2008 estimeaza o crestere de pana la 140-150 de milioane de euro.

Pentru notebook-uri, principala categorie de produse vandute de retailer, compania isi propune ca in 2008 sa detina o cota de piata de 22-25%. Pentru categoria foto-video, pentru care emag.ro a avut in 2007 o cota de piata de 12%, estimarea pentru anul acesta este de 15%.

„Cele mai bine vandute produse online sunt, in acest moment, notebook-urile, aparatele foto-video, precum si monitoarele si televizoarele LCD, urmate de multifunctionale, telefoane, solutii mobile si componente PC. In 2008, cresterea cea mai mare se va inregistra in cazul notebook-urilor, urmate de telefoanele mobile, de multifunctionale si de solutii software. In categoria electronicelor, cea mai mare crestere o vor avea televizoarele LCD, urmate de camerele foto si video, ramele foto digitale si echipamentele audio”, a mai declarat Radu Apostolescu.

Referitor la piata comertului online din Romania, oficialii emag.ro se asteapta ca primele cinci magazine online din tara sa acopere o cota totala de piata de peste 85%.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii