Tendinte pe piata ambarcatiunilor


Producatorii straini se extind pe piata locala, iar importatorii romani prind curaj sa aduca noi ambarcatiuni. Gabriel Hanganu, fondatorul Willon Harbour, companie romaneasca din domeniu, lansata anul acesta, explica, pentru startups.ro, cum evolueaza acest segment de piata.

 

“Este important acest detaliu mai ales in lipsa unor statistici credibile”, explica, pentru stratups.ro, Gabriel Hanganu, fondatorul Willon Harbour, companie romaneasca ce importa si comercializeaza ambarcatiuni.

In ciuda faptului ca numarul de ambarcatiuni achizitionate de romani este in continua crestere, importatatorii inca se bazeaza, in principal, pe vanzarea acestora prin intermediul cataloagelor. Insa, in ultimii ani, au aparut si importatori care si-au deschis showroom-uri, in care aduc o parte din ambarcatiunile pe care le comercializeaza.

Numarul de showroom-uri este inca mic, iar numarul de exponate este redus  si, de regula, se ruleaza exemplarele care se vand. Evolutia corecta si fireasca a pietei tine de crearea a cat mai multe showroom-uri si de excluderea variantei de vanzare a produselor pe baza de catalog. Dealerii nu prea merg pe ideea de stoc, insa, jucatorii din domeniu spera ca lucrurile se vor schimba.

Gabriel Hanganu a deschis, nu cu mult timp in urma, un showroom in Bucuresti, investitie ce a ajuns pana la 1 milion de euro. Locatia destinata exclusiv prezentarii produselor are o capacitate de stocare a aproximativ 14 ambarcatiuni din diferite categorii.

“Vrem sa propunem un alt  mod de a promova si a vinde barci. Vrem sa aratam clientilor ambarcatiunile, sa-i poftim sa vada exact cum arata, cum se simt in acestea. O sa organizam si teste de navigatie pe apa, in Snagov, pentru ca este mai aproape”, spune Hanganu.

Pentru constructia celor cu un concept stilizat, producatorii folosesc fibra de sticla, un material usor si mult mai ieftin decat otelul, iar in ceea ce priveste tapiteria, aceasta este de cele mai multe ori din materiale textile. Asta face ca si pretul sa fie mai mic decat in cazul ambarcatiunilor din categoria “retro”.

“Intr-o piata dominata de produse realizate din fibra de sticla, exista si producatori care nu au renuntat la linia de otel. Un exemplu este ambarcatiunea Pedro model SKIRON 35’. Produsa in Olanda, aceasta are o constructie din otel si un design vechi, retro. Toate semnalele din piata europeana si nu numai, arata ca acest tip de ambarcatiune este in voga, avand o linie mai clasica”, explica Hanganu.

Willon Harbour a ales sa promoveze atat produse care se adreseaza cumparatorilor cu mai putini bani (incepand de la 8.000 de euro), cat si ambarcatiuni de lux (care pot costa cateva sute de mii de euro). Oferta companiei este dedicata exclusiv romanilor amatori de sporturi nautice sau de plimbari pe mare.

“Vom concentra efortul nostru promotional pe segmental mediu de ambarcatiuni de agrement, adica cele intre 6 si 9 metri lungime. Insa, vom aduce si alte tipuri de produse, incepand de la barci mici, de agrement, de plimbare (care au intre 4 si 5 metri) si pana la yachturi de 15-16 metri lungime”, spune, pentru stratups.ro, Hanganu.

Targetul Willon Harbour este reprezentat de persoane active, oameni de afaceri, middle si top manageri care si-au rezolvat problema casei, a masinii si a vacantelor si care acum isi pot orienta bugetul catre  achizitionarea unei ambarcatiuni.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii