Vie, restaurant si crama la malul marii


Anne Marie Rosenberg a studiat turismul in orasul Reims, capitala provinciei Champagne si provine dintr-o familie ce se afla la a 12-a generatie de producatori de champagne. Acum doua luni, ea a lansat pe malul marii, in Romania, Domeniile Clos des Colombes, imbinand atat pasiunea pe care o are pentru vin, cat si pe cea pentru turism.

 

De profesie jurnalist, Anne Marie a trecut prin multe etape pana sa ajunga sa conduca un business in Romania. A fost director de comunicare pentru un centru de cercetare din Franta, unde a dobandit simtul rigorii. Dupa aceasta, a fost jurnalist in domeniul vinului, ceea ce i-a permis sa cunoasca mai bine domeniul. Apoi, si-a creat un magazin de vanzare de vin in Paris, ceea ce i-a lasat timp pentru a gandi proiectul Domeniile Clos des Colombes.

“Cand am luat decizia de a produce propriul vin, de a dezvolta o podgorie si un restaurant, dupa ce vizitasem deja numeroase tari, am stiut ca voi realiza proiectul in Romania. Nu venisem niciodata in aceasta tara, dar stiam ca proiectul meu va fi realizat aici”, povesteste Anne Marie, pentru startups.ro.

De ce Romania? Isi dorea sa locuiasca in Dobrogea, cat mai aproape de mare. A venit, a vazut proprietatea, care era o ruina in acel moment, si a stiut ca acolo va pune bazele proiectului pe care il avea.

A durat sapte ani pana cand o parte din ideea ei de business sa fie gata. Nu achizitionase proprietatea si nici nu avea fondurile necesare pentru asta, dar lucra deja la planul de afaceri pe care il prezentase mai multor banci din Franta si din strainatate. Dupa o perioada de cinci ani, o banca din Romania i-a acordat creditul necesar pentru investitia pe care dorea sa o faca.


Conceptul
Numele de Clos des Colombes are la baza o veche traditie din Franta. In regiunea Burgundia, unde se produc vinuri foarte cunoscute, viile erau in mod traditional inchise de un mic perete de pietre uscate si se numeau “Clos”, plus un alt nume. In ceea ce priveste a doua parte a numelui ales de Anne Marie – “Colombes”, cand ea a descoperit proprietatea, desi era o ruina, aici exista o casa de porumbei.

“Mi-am jurat ca daca voi reusi sa o cumpar si sa imi realizez proiectul, acesta se va numi  <Clos des Colombes>”, spune Anne Marie.
Ideea business-ului care are la baza un mic domeniu viticol, un restaurant si un mini hotel a fost preluata din tari precum Franta, Italia, Spania sau Germania, unde conceptul functioneaza foarte bine.

Pentru Romania, este ceva nou, dar care “ar trebui sa prinda foarte bine, datorita calitatii serviciilor si diferitelor posibilitati de recreere pe care le oferim – vizita la crama, explicatii legate de vin, degustari, repaus toamna langa semineu, vara in parc in mijlocul viilor”, spune Anne Marie.

Domeniile Clos des Colombes reprezinta, pentru moment, o oaza de relaxare tip 3-in-1, dar se aproprie de tipul all inclusive: o crama mica traditionala, cum mai gasim putine in Romania, o podgorie si un restaurant semi-gastronimic, deschis zilnic, fara a fi necesara o rezervare prealabila.


Piata
Anne Marie spune ca atunci cand a fost lansata ideea acestui proiect (acum sapte ani) existau putini investitori in zona Olimp, dar mult mai multi turisti. Acest lucru s-a schimbat in timp, numarul de turisti a scazut semnificativ, iar numarul de investitori, interesati de zona, creste periodic.

In ceea ce priveste concurenta de pe piata, Clos des Colombes este singurul complex de talie mica ce detine o crama, o podgorie si un restaurant semi-gastronomic condus de un bucatar francez.


Strategie
Fiind specializata in marketing, Anne Marie Rosenberg a adoptat pentru acest proiect “cea mai simpla si eficienta strategie”: cea a calitatii. Atuul pe care aceasta il are: conduce singura afacerea si beneficiaza de timpul necesar pentru a se implica in orice activitate, fie ca este vorba despre crama, fie ca este vorba despre restaurant.

“Strategia mea implica o abordare personala a clientului (acesta fiind un lucru mai rar intalnit in Romania). Nu ma compar cu un restaurant, aici vorbim mai degraba de un <resort> chiar daca, pentru moment, nu pot oferi cazare clientilor mei”, povesteste Anne Marie.


Target
Pentru ca ofera servicii diferite, Clos des Colombes are in target mai multe tipuri de potentiali clienti.

“Oenoturismul nu se adreseaza doar celor ce iubesc vinul, ci si celor ce doresc sa il descopere si nu se adreseaza doar celor bogati”, spune Anne Marie.

Domeniile Clos des Colombes le ofera necunoscatorilor vinului posibilitatea de a descoperi un vin de calitate realizat in maniera traditionala; celor ce nu stiu cum se face vinul in Franta posibilitatea de a afla; celor ce inca nu au putut merge in Franta, sa descopere arta de a trai frantuzeste, de a degusta bucataria cunoscuta la nivel mondial; celor ce au mers deja in Franta, posibilitatea de a regasi putin din acea atmosfera, iar strainilor, ocazia de a vedea ce se poate realiza in aceasta tara.

“In concluzie, ne adresam publicului larg, asa cum se promoveaza si Tintin (revista de benzi desenate al carui personaj principal este Tintin). Nu stiu daca romanii sunt amatori de Tintin, dar reclamele lor spun ca aceasta revista este o placere in lectura pentru tinerii intre 7 si 77 de ani, de toate originile si cu bugete diferite. Folosesc acelasi principiu la Domeniile Clos des Colombes”, spune Anne Marie.

Pana acum, cei mai multi clienti care au vizitat domeniul au fost localnicii (din Mangalia si Constanta), foarte putini turisti fiind din Bucuresti.


Investitie
Investitia in Domeniile Clos des Colombes se situeaza undeva in jurul cifrei de 1 milion de euro, suma care cuprinde achizitia spatiului, renovarea acestuia, crearea si renovarea podgoriei, crearea cramei si a restaurantului.

“Sper sa am un ROI bun in 7 ani, dar stiu ca trebuie sa renovez cat pot de repede cladirea, pentru a o transforma intr-un mic hotel cu sarm in mijlocul viei. Banii castigati vor fi reinvestiti imediat”, mentioneaza Anne Marie.


Dezvoltare
Fiind un business aflat la inceput, Anne Marie povesteste ca are multe idei de a-l completa, una dintre acestea ar fi constructia unui hotel de lux, stil “Boutique hôtel”, cu un mini spa.

Acum, vinurile produse pe Domeniile Clos des Colombes sunt destinate exculsiv vizitatorilor, urmand ca in saptamanile urmatoare sa poata fi gasite si pe rafturile unui lant de hypermarketuri din Romania.

Pe viitor, Anne Marie intentioneaza sa vanda in Franta cateva sticle cu vin fabricat in podgoria ei.

“Voi realiza acest lucru prin intermediul unui prieten, specialist si importator de vinuri straine. El importa cantitati mici de vin, ceea ce imi convine foarte mult”, a adaugat Anne Marie.


Promovare
Pentru moment, promovarea proiectului este redusa din punct de vedere al mijloacelor financiare, insa, cu un buget adecvat, Anne Marie ar vrea sa-si promoveze business-ul pe piata locala, pentru ca, spune ea, “traiesc in Romania, restaurantul si crama sunt deschise tot anul si vreau, mai presus de orice, sa lucrez cu o clientela de aici, care sa ne fie fidela intreg anul”.

Problemele intalnite pe parcurs (inundatiile din vara anului trecut, care au dus la pierderea unei cantitati mari de vin si la distrugerea plantatiilor tinere de vita de vie, dar si distrugerea peretilor de sustinere a cladirii) nu au fost o piedica pentru Anne Marie Rosenberg. Ea a continuat sa creada in proiectul Clos des Colombes si sa investeasca in dezvoltarea acestuia.


Un material startups.ro Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii