10 motive sa recrutezi online
Cand cauti noi angajati pentru compania ta, ai nevoie ca acest lucru sa nu iti ocupe foarte mult timp si sa gasesti repede oamenii de care ai nevoie. O solutie ar fi sa apelezi la agentiile specializate in recrutare, dar, in ultimii ani, a inceput sa fie tot mai folosita recrutarea online facuta chiar de antreprenori sau de sefii departamentelor HR din firma.
Diana Juravle, Senior Consultant la RecrutareOnline.ro, spune, pentru startups.ro, care ar fi principalele zece motive pentru care ai putea apela la recrutarea online, in locul celei clasice, prin anunturi in presa sau agentii de resurse umane.
1. Recrutarea online este accesibila ca pret, mult mai accesibila decat serviciile oricarei agentii. Aceasta poate sa coste si de zece ori mai putin decat cea printr-o agentie. De exemplu, daca un anunt de recrutare poate sa coste 300 RON, pretul unei agentii se poate ridica la 3.000 RON. Costul unei agentii creste cu cat serviciile oferite sunt mai complexe sau sunt oferite pe o perioada mai mare de timp pentru contul/clientul respectiv.
2. Ai posibilitatea sa administrezi procesul de recutare personal, in ritmul tau, nu al unei agentii care lucreaza in paralel si pentru alti clienti.
3. Este o metoda de recrutare pe care o poti personaliza si adapta pe masura ce primesti feedback din piata. Anuntul poate fi modificat, reinnoit, republicat, scurtat sau lungit, complicat sau simplificat, in functie de raspunsul pe care il vei avea din partea candidatilor.
4. Este o metoda rapida de a ajunge in atentia candidatilor, de a avea acces la candidaturile noi din piata - raspunsurile la anunt pot veni in cateva minute de la postarea acestuia online.
5. Recrutarea online este accesibila chiar si in orase in care agentiile de recrutare nu exista sau nu au o retea bine dezvoltata.
6. Orice persoana care are acces la internet poate sa aplice la postul oferit, chiar daca nu se afla in localitate sau nu poate sa se deplaseze la un interviu cu o agentie.
7. Poti atrage si candidatii activi (care aplica special la jobul dumneavoastra) si pe cei pasivi, care au un CV postat pe site - prin serviciile de cautare CV-uri, ai la dispozitie o baza de date in care poti identifica singur canditatul potrivit.
8. Transmite un mesaj persistent: anuntul poate ramane pe site atata vreme cat cautarea continua sau chiar dupa, atragand candidati pentru pozitii care se vor elibera ulterior. Este ca si cum ai plati zi de zi un anunt si in presa locala si in cea nationala in acelasi timp, si ca si cum agentia de recrutare ar dedica pe cineva sa atraga numai pentru compania ta candidati, zi de zi, pe toata durata valabilitatii anuntului.
9. Pentru ca poate fi facuta chiar de persoanele direct interesate sa gaseasca pe cineva pentru acel job. Cine poate sti mai bine ce cauta, decat insusi cel care cauta? Asta mareste sansele ca rezultatul selectiei sa fie mai apropiat de nevoile initiale de recrutare.
10. Aparitia online a anuntului de recrutare este o metoda excelenta de PR pentru firma. Poti sa iti faci compania cunoscuta pe piata locala si nationala, daca esti nou-intrat pe piata sau daca vrei sa te faci cunoscut in comunitatea locala. Poti sa comunici care sunt elementele de atractivitate ale posturilor din firma ta, facandu-i, poate, si pe angajatii pe care ii ai deja sa se identidfice cu firma si sa fie mai mandri de locul lor de munca.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.