Start-up cu forme magice


Cristian Bondoc a terminat Facultatea de Constructii, dar este pasionat de pictura pe sevalet si iconografie. Vali Bondoc, sotia acestuia, a studiat arte plastice si a lucrat cativa ani in departamentul de creatie al unei fabrici de portelan. Cei doi au infiintat Forme Magice, firma ce ofera produse unicat pe piata din Romania.

 

Concept 
Compania Forme Magice activeaza pe doua segmente de piata diferite, cel al obiectelor decorative din portelan si cel al accesoriilor realizate din acelasi material. Ideea business-ului a pornit din dorinta de a crea ceva nou, unic atat pe piata din Romania, cat si pe cea din strainatate. 

Ne doream de mult timp sa pornim o afacere, dar stiam ca trebuie sa fie ceva <unicat>, cel putin pentru piata locala”, spune Vali Bondoc, Art Director Forme Magice. 

Astfel, pornind de la pasiunea lor pentru pictura, in martie 2007, ce doi parteneri au lansat firma, iar in luna august, a aceluiasi an, au iesit pentru prima data cu produse pe piata locala. “Produsele magice” sunt confectionate din portelan si sunt pictate manual de Vali Bondoc. Fie ca sunt personalizate sau nu, atat obiectele decorative, cat si accesoriile sunt unicat - nu exista doua produse identice.


Investitia necesara
Vali Bondoc spune ca investitia in acest business a fost de aproximativ 20.000 de euro, in conditiile in care avea deja spatiul pentru atelier.
 

Am infiintat firma, dupa care am contractat un credit prin care am achizitionat un cuptor si materialele necesare pentru realizarea produselor”, spune Art Director-ul companiei.

Afacerea a fost gandita ca fiind profitabila pe termen lug, cei doi antreprenori estimand ca, in cel mult cinci ani, sa isi amortizeze investitia initiala. 


Target
Publicul a avut o reactie pozitiva, pana in prezent, principalii clienti fiind persoane fizice, acestia ramanand in target-ul nostru si pe viitor (in proportie de 80%)”, spune Vali Bondoc. 

Datorita conceptului unic pe care il promoveaza, pana in prezent, compania a inregistrat “sute de comenzi”, 80% dintre acestea reprezentand cereri pentru obiecte personalizate. 


Probleme intalnite 
Pe piata din Romania, exista o anumita retinere la achizitia produselor din portelan, din cauza faptului ca se pot sparge foarte repede. Aceasta a fost una dintre problemele pe care Vali Bondoc si sotul ei, Cristian, au trebuit sa le depaseasca.

Cu toate acestea, Vali spune ca, din ce in ce mai multi romani, de la cei mai mici pana la cei de varsta a treia, sunt interesati de “produsele magice”. 

“Una dintre dificultatile pe care le avem si acum este legata de procurarea materialelor necesare realizarii produselor. Unele materii prime, in special cele destinate decorarii obiectelor, sunt extraordinar de greu de gasit”, spune Vali Bondoc. 


Planuri de viitor
Desi business-ul merge din ce in ce mai bine, Vali si sotul ei intentioneaza sa continue promovarea produselor, organizand expozitii directe si participand la diferite targuri de specialitate.

Cei doi parteneri intentioneaza sa creeze o gama completa de bijuterii, cu care sa se extinda, in viitor, si pe piata externa, in special in Italia si Franta. 

Pana acum, produsele au fost comercializate prin distribuitori sau prin intermediul targurilor de profil, insa, Vali spune ca, in scurt timp, intentioneaza sa deschida o retea de magazine (in Bucuresti, Constanta si alte orase mari din tara), dar si un magazin online.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii